Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Organizaciona kultura kompanije oslikava duh zajedništva (VIDEO)

    „Praksa je pokazala da svi koji dolaze na intervju za posao kroz program ’Preporuči prijatelja’ uvek budu najbolje pripremljeni za razgovor, što nam govori da su zaposleni uvek najbolji ambasadori brenda”, ističe u intervjuu za BIZLife Ivana Ivić, članica Izvršnog odbora i direktorka Razvoja ljudi i organizacione kulture u UniCredit Banci u Srbiji.

    Prema njenim rečima, organizacionom kulturom se UniCredit Banka u Srbiji bavi godinama, jer ta oblast, kako kaže, ujedinjuje sve zaposlene – kroz zajedničke principe, vrednosti, ponašanja, ubeđenja i način na koji živimo.

    • Kakve vrednosti bi trebalo da poseduje osoba koja želi da postane radnik UniCredit Banke? Šta je to što vi, kao HR, očekujete da vidite na nečijem razgovoru za posao?

    Pored uklapanja u potrebe radne pozicije, ekspertskog znanja i iskustva i profesionalizma, očekujemo da se i vrednosno uklapa u našu organizaciju. Organizaciona kultura je oblast kojom se UniCredit Banka u Srbiji bavi godinama kroz razne inicijative. Kultura nas sve ujedinjuje kroz zajedničke principe, vrednosti, ponašanja, ubeđenja i način na koji živimo. Jednom rečju, oslikava duh našeg zajedništva. Naravno, kultura ima značajan uticaj na naš svakodnevni rad, a predstavlja i nevidljivu vezu koja spaja ljude. Vrednosti koje oslikavaju kulturu UniCredit Grupe jesu: odgovornost, briga i integritet. Važno je da kandidat i zaposleni čine dobar spoj, odnosno da novi kolega ili nova koleginica nose u sebi vrednosti UniCredit Banke. To, ukratko, znači da sve što radimo – radimo u najboljem interesu naših klijenata, iskreni smo, direktni i transparentno komuniciramo. Dodatno, preuzimamo odgovornost za svoje obaveze i dela, učimo iz neuspeha, brinemo o svojim klijentima, zajednici i jedni o drugima. Na kraju, ali ne manje važno, poštujemo jedni druge i cenimo naše razlike.

    • Sa druge strane, koja je odlika UniCredit Banke kao dobrog poslodavca? Koje su to vrednosti kojima vi privlačite ljude da se zaposle kod vas?

    UniCredit Banka je posvećena stalnom osluškivanju potreba svojih zaposlenih. Negujemo otvorenu, transparentnu komunikaciju i osnaživanje zaposlenih da traže povratnu informaciju od svojih kolega i menadžera. Opipavamo puls kroz ciljane ankete, te u tom pravcu uvodimo i benefite, koji su kreirani prema potrebama zaposlenih. Pored privatnog zdravstvenog osiguranja, nudimo i mogućnosti za učenje, koje se ogledaju kroz razvojne programe, lokalno i na internacionalnom nivou, dostupnost 50 platformi za učenje, mogućnosti rada pola radnog vremena u toku prvih mesec dana za koleginice koje se vraćaju sa porodiljskog odsustva, finansiranje vantelesne oplodnje, slobodne dane za značajne trenutke naših kolega (polazak deteta u školu, rođendan itd.), fleksibilan način rada, od rada na daljinu ili iz kancelarije, kao i dva dana za zaposlene čija priroda posla to ne podržava. Nagrađujemo zaposlene koji su vrednosno prepoznati od strane svojih kolega i koristimo njihov uticaj da još bolje razumemo svoje zaposlene i sve izazove rešavamo na našim Culture Board sastancima.


    Najbolji employer branding dolazi iznutra, gde angažovanje zaposlenih igra ključnu ulogu u pružanju prave slike onoga što se dešava u kompaniji


    • Zašto se o employer brandingu trenutno toliko priča u poslovnoj zajednici? Zašto je on toliko važan za organizacije?

    Privlačenje, zadržavanje i motivisanje talenata oduvek je bila važna tema, samo se poslednjih godina kroz employer branding dodatno učvrstila kao tema od izuzetnog značaja. Snažan employer branding je od izuzetne važnosti za retenciju zaposlenih, stvaranje snažnog osećaja pripadnosti i lojalnosti među zaposlenima, uz smanjenje flutkuacije zaposlenih. U samoj suštini, sve što se čuje ili pročita o nekoj kompaniji, sve što se objavi na društvenim mrežama ili podeli u razgovoru – utiče na građenje ugleda, tj. na reputaciju koju naša banka ima u javnosti, a i među kandidatima. Dakle, ima direktan uticaj na privlačenje i zadržavanje kvalitetnih zaposlenih. Ono što bih istakla jeste da najbolji employer branding dolazi iznutra, gde angažovanje zaposlenih igra ključnu ulogu u pružanju prave slike onoga što se dešava u kompaniji.

    • Kao specijalista za brendiranje poslodavca, kako obezbeđujete usklađenost i sinergiju sa različitim odeljenjima kompanije?

    Najpre, na nivou UniCredit Grupe komuniciramo sa timom koji se intenzivno bavi strategijom employer brandinga i privlačenjem talenata. Važno je da svi zaposleni imaju jednako razumevanje naše organizacione kulture i UniCredit vrednosti, kako bi nedvosmisleno znali šta čini identitet UniCredit Banke. Sarađujem sa članovima timova u okviru razvoja ljudi i organizacione kulture, identiteta i komunikacija i menadžmenta, kako bismo integrisali različite perspektive i resurse u strategiju employer brandinga. Jedan od glavnih alata je EVP (employee value proposition) – jedinstveni paket vrednosti za sve zaposlene. Trudimo se da brojne timove uključimo u dalju promociju brenda banke, oslanjamo se na ekspertizu i motivaciju naših kolega iz različitih razvojnih programa: i mladih talenata, i promotera vrednosti, i novouspostavljenog komiteta koji se bavi temama organizacione kulture.

    UNICREDIT BANKA NEGUJE OTVORENU, TRANSPARENTNU KOMUNIKACIJU I OSNAŽIVANJE ZAPOSLENIH DA TRAŽE POVRATNU INFORMACIJU OD SVOJIH KOLEGA I MENADŽERA

    • Kako UniCredit Banka neguje kulturu u kojoj zaposleni postaju ambasadori brenda?

    Čvrsto verujem da su zaposleni najbolji ambasadori brenda. U praksi se pokazalo da su kandidati koji dođu na razgovor za posao kroz naš program „Preporuči prijatelja” najbolje pripremljeni za razgovor. Ne u pogledu tehničkih znanja, već u pogledu kulture organizacije, jer su već dobili informacije o tome šta je dobro u organizaciji, a gde ima prostora za unapređenje, te mi se čini da se ti zaposleni i najlakše uklope, pošto su njihova očekivanja najrealnija.

    Naša komunikacija ne podrazumeva samo komunikaciju o uspehu naše banke, novim proizvodima i projektima, već i o inovacijama pojedinaca, timova, njihovim idejama, mišljenjima. Slavimo njihove uspehe – kako poslovne tako i u sportu i drugim aktivnostima kojima se bave. Banka nema opipljiv, jedinstven proizvod za koji možemo reći da je naš brend, banku čine pojedinci i timovi sa svojim ekspertskim znanjima, veštinama, vrednostima, zbog kojih nas naši klijenti biraju kao svoje partnere.

    • U svetu, koji je danas digitalno povezan, kako UniCredit Banka koristi društvene medije i onlajn platforme u oblasti employer brandinga?

    Društveni mediji i onlajn platforme danas su kompanijama ključni alat za unapređenje employer brandinga. S jedne strane, kroz redovno objavljivanje inspirativnih priča, slika i video-sadržaja o svojoj kulturi i vrednostima – kompanije se približavaju potencijalnim zaposlenima, omogućavajući im da razumeju kakav je kolektivni duh te organizacije. Takođe, s druge strane, aktivno angažovanje putem istih platformi s postojećim zaposlenima omogućava stvaranje zajednice i jačanje timskog duha, čime se poboljšava zadovoljstvo i lojalnost.

    Digitalna prisutnost je UniCredit Banci izuzetno važna u ovom pogledu, bilo da govorimo eksterno, recimo, na društvenim medijima, gde delimo postignuća naših zaposlenih i kompanije, ili interno, pre svega, putem platformi koje su dostupne našim zaposlenima na nivou cele UniCredit Grupe. Naše kolege preko različitih digitalnih platformi imaju mogućnost da saznaju interne vesti sa lokalnog tržišta, kao i iz zemalja u kojima UniCredit posluje. Na ovaj način se razmenjuju iskustva, osnažuje zajednica i jačaju vrednosti koje delimo u UniCredit Banci.

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: ProRec Studio

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE