Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Bez brige o dobrobiti zaposlenih nema uspeha kompanije

    Vrednosti koje kompanija živi, kultura organizacije, iskustvo zaposlenih i liderstvo predstavljaju pravu prezentaciju kompanije, onu koja realno oslikava sve ono što se unutar kompanije zaista i događa, kaže u intervjuu za BIZLife Sanja Jevđenijević, managing partner u kompaniji HR Xcel.

    Merenjem dobrobiti zaposlenih i postavkom fokusa na njihovo blagostanje kompanija dolazi do poboljšanja produktivnosti, veće angažovanosti i posvećenosti zaposlenih, kao i bolje radne atmosfere, ističe naša sagovornica.

    • Kakav je, po vašem mišljenju, značaj brendiranja poslodavca na današnjem, konkurentnom tržištu rada? Kako to utiče na ukupan uspeh kompanije?

    Današnje tržiste rada definiše neophodnost da kompanije imaju autentičan i prepoznatljiv brend poslodavca koji se zasniva na zdravoj organizacionoj kulturi. Svesni smo činjenice da je sve veća potreba da se kompanija prezentuje kandidatu i da je mogućnost odabira sve više u rukama potencijalno zaposlenih. Međutim, da bi prezentacija kompanije oslikavala realnu sliku onoga što se unutar kompanije zaista i događa, a tu mislim i na vrednosti koje kompanija živi, kulturu organizacije, iskustvo zaposlenih, liderstvo, neophodno je da se employer brand gradi iznutra i da se autentično komunicira o realnom stanju. Brend poslodavca pomaže u privlačenju talenata, zadržavanju zaposlenih i unapređenju reputacije kompanije, čime doprinosi i ostvarenju kompanijskih ciljeva i strategija.


    Srećni, zdravi i motivisani zaposleni ostvaruju najviše potencijale i rezultate


    • Koji su ključni izazovi sa kojima se organizacije suočavaju u izgradnji snažnog brenda poslodavca?

    Izazovi su različiti, ali bih istakla nekoliko koje smatram ključnim, a koji se u našem Employer Booster programu targetiraju i unapređuju. Prvi i osnovni jeste unapređenje postojeće organizacione kulture, koja suštinski opredeljuje da li će kompanija ostvariti svoju strategiju, a onda i da li će biti u prilici da privuče i zadrži najbolje. Mi u našem programu nudimo i merenje organizacione kulture, vrednosti, dobrobit zaposlenih i pomažemo kompanijama da definišu ključne oblasti za razvoj koje su neophodne da bi se gradio uspešan employer brand, a zaposleni uključili u proces. Takođe, omogućujemo kompanijama da, korišćenjem mobilne aplikacije u realnom vremenu, komuniciraju sa svim svojim zaposlenima bez obzira na to da li su zaposleni za računarom ili na terenu, u pogonu, filijali.

    Često se dešava da kompanije više komuniciraju eksterno, a manje interno, te da se informacije ka zaposlenima najčešće slivaju iz eksternih kanala komunikacije. Nedostatak resursa koji bi se bavili strategijom employer brandinga, strategijom internih komunikacija, kao i njihovom implementacijom, takođe je jedan od ključnih izazova.

    • Kako prilagoditi brendiranje poslodavca i rešenja za dobrobit zaposlenih kako bi se zadovoljile jedinstvene potrebe različitih industrija i veličina kompanija?

    U kreiranju rešenja ključno je razumevanje ciljne grupe i njenih potreba i preferencija. Zato je i u našem Employer Booster programu, koji smo kreirali u partnerstvu sa Represent Systemom, polazna osnova istraživanje kulture, dobrobiti zaposlenih, kao i eksterne pozicije i mišljenja o poslodavcu. Na osnovu prikupljenih saznanja, kreiramo prilagođena rešenja. Komunikacija je, sa druge strane, ključna za uspeh employer brandinga i promociju dobrobiti zaposlenih. Jedan od ključnih kanala interne komunikacije jeste Boost platforma sa paletom rešenja i mogućnosti za blagovremeno informisanje, učenje i razvoj svih zaposlenih. Kreiranje sadržaja, produkcijskih rešenja, prilagođenih programa – dodatni je benefit i mogućnost posebno kreiranih rešenja za poslodavca.

    • Briga o dobrobiti zaposlenih privukla je značajnu pažnju poslednjih godina. Kako davanje prioriteta u okviru brige o dobrobiti zaposlenih doprinosi dugoročnom uspehu i profitabilnosti kompanije?

    Merenjem dobrobiti zaposlenih i postavkom fokusa na njihovo blagostanje kompanija dolazi najpre do poboljšanja produktivnosti, veće angažovanosti zaposlenih, veće posvećenosti i bolje radne atmosfere. Fizički i mentalno osnaženi zaposleni imaju veću koncentraciju, energiju, fokusiraniji su i ostvaruju bolje rezultate. Kada kompanija brine o blagostanju svojih zaposlenih, pokazuje i da su ti zaposleni zaista njen prioritet i fokus, raste motivacija, angažovanost i posvećenost, a smanjuje se fluktuacija zaposlenih. Smanjenje stresa kroz ovakve inicijative dovodi i do manjeg izgaranja na poslu, balansa između privatnog i poslovnog života, pozitivnije radne atmosfere i bolje saradnje.

    Wellbeing centri koji nude korporativne pakete i koji rade na fizičkom, mentalnom i duhovnom stanju zaposlenih jedan su od načina da kompanija odgovori na ove potrebe. Kada je reč o ovoj temi, mi, takođe, nudimo mogućnost saradnje.

    • Kakvu ulogu igra liderstvo u negovanju kulture posvećenosti dobrobiti zaposlenih unutar organizacije? Možete li da podelite svoju filozofiju liderstva kada je reč o ovoj temi?

    Briga o dobrobiti zaposlenih je ključna za uspeh i prosperitet kompanije. Srećni, zdravi i motivisani zaposleni ostvaruju najviše potencijale i rezultate. Uzevši u obzir ovu činjenicu, lideri koji se fokusiraju na dobrobit zaposlenih pokazuju i empatiju i brigu o zaposlenima, njihovim potrebama i njihovom blagostanju. Takvi lideri prepoznaju važnost ravnoteže između poslovnog i privatnog života, podržavaju i podstiču fleksibilne radne angažmane, promovišu zdrave radne navike, pružaju mogućnost odmora i rekreacije itd.

    Lideri su odgovorni za kreiranje zdravog radnog okruženja i zdrave kulture u kojoj se stvaraju vrhunski rezultati. Employer Booster pomaže kompanijama i liderima da kreiraju takva okruženja.

    • Po vašem mišljenju, koji su novi trendovi i koje su najbolje prakse u brendiranju poslodavaca i kako vaši proizvodi ostaju usklađeni sa ovim trendovima?

    Rad na brendu poslodavca dugoročan je proces, koji uključuje definisanje jedinstvenog identiteta, vrednosti i kulture, kao i življenje i promovisanje tih elemenata. Inovacije su upravo način koji mi koristimo kada je u pitanju komunikacija o kompanijskoj kulturi i identitetu, kako bi se ona promovisala i živela najpre interno. Trend su, naravno, i korišćenja drugih digitalnih kanala. Kreiranje jedinstvenog iskustva zaposlenih i kandidata, društvena odgovornost i blagostanje neke su od tema kojima se kompanije sve više bave u građenju svog employer branda, a mi smo tu da upravo na inovativan način kompanijama pomognemo da brže koračaju tim putem.

    Fizički i mentalno osnaženi zaposleni imaju veću koncentraciju, energiju, fokusiraniji su i ostvaruju bolje rezultate

    • Kakav je vaš pristup merenju ROI za brendiranje poslodavca i rešenja za dobrobit zaposlenih? Kako pomažete klijentima da pokažu vrednost svoje investicije?

    Upravo merenje pre i posle saradnje sa nama i implementacije Employer Boostera daje uvid u više parametara koji direktno utiču na rezultate poslovanja. Neki od pokazatelja koje merimo i koje omogućujemo našem klijentu da unapredi jesu posvećenost, namera zaposlenih da ostanu u kompaniji, entropija koja se uvezuje sa rastom prihoda i profita itd. Naravno, sa klijentom se mogu dogovoriti i drugi parametri i ključni pokazatelji uspeha rada na brendu poslodavca. Ključna napomena je da je bez posvećenosti i uključenja liderskog tima i menadžera kompanije nemoguće doći do unapređenja i očekivanih rezultata. 

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Stefan Jovanović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE