"Odlučni smo u nameri da zadržimo lidersku poziciju"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    “Odlučni smo u nameri da zadržimo lidersku poziciju”

    “Neprekidno istražujemo nove trendove i koncepte na globalnom nivou i primenjujemo ih u našim objektima, ali i u našoj menadžment kulturi. U tom pravcu ćemo započeti i renoviranje Ušće šoping centra, kao i proširenje ponude BEO tržnog centra.”  govori za BIZLife magazin Maxence Liagre, CEO, MPC Properties

    • Kako ocenjujete poslovanje kompanije na čijem ste čelu bili tokom ove godine? Da li ste zadovoljni postignutim rezultatima i kakva su vaša očekivanja od 2022. godine?

    I pored svih izazovnih dešavanja, 2021. godina je bila veoma radna, ali i vrlo uspešna za MPC Properties. U godini koja je na izmaku, naš portfolio šoping centara dostigao je ukupnu popunjenost od skoro 99 odsto, što je neverovatan podatak, a još impresivnijim ga čini činjenica da BEO šoping centar postoji tek godinu i po dana. Ove godine akvizirali smo i šoping centar Delta City u svoj portfolio, čime smo dodatno osigurali i osnažili našu lidersku poziciju na tržištu i ojačali naše odnose sa zakupcima i partnerima. U novembru smo pokrenuli i mobilnu aplikaciju lojalnosti „Tvoj centar”, koja je za mesec dana dosegla cifru od 23,000 preuzimanja. Konačno, performans se vraća na nivo iz 2019. godine i pored toga što se broj ljudi koji dolazi u šoping centre smanjio. Što se tiče našeg office portfolija, on će dostići 99 odsto popunjenosti početkom 2022. godine, čemu je doprinelo otvaranje novih poslovnih prostora – Ušće Tower Two i Navigator Business Ceneter 2. Tokom ove godine započeli smo i novi projekat, poslovnu zgradu TLD Belgrade na čuvenoj gradskoj lokaciji Tri lista duvana. Kao što vidite, bila je to veoma naporna, dinamična, izazovna, ali pre svega uspešna godina.

    • MPC Properties je nedavno preuzeo šoping centar Delta City i povećao svoj portfolio i udeo na srpskom tržištu u Beogradu. Koliko trgovačkih i poslovnih centara sada postoji pod okriljem kompanije i šta će to značiti za buduće poslovanje?

    Trenutno imamo šest tržnih centara (Ušće, BEO, Mercator, Delta City, Immo 1 and Immo2) i šest premijum poslovnih objekata u našem portfoliju (Ušće Towers One and Two, Navigator One and Two, Plaza Prima i TLD), što nas čini liderom u ritejlu i trećim najvećim igračem kada je reč o poslovnim prostorima na domaćem tržištu. To pokazuje naše poznavanje dinamike tržišta, kao i našu odlučnost da ostanemo ključni igrač kada su u pitanju investicije i razvoj. Sa akvizicijom Delta City šoping centra imamo mogućnost da našim zakupcima i kupcima ponudimo još veću, efikasniju i atraktivniju šoping platformu.

    • Najavili ste završetak projekta TLD Beograd za prvi kvartal sledeće godine. Kakva je dinamika realizacije ovog posla i šta će objekat imati da ponudi? Kada ce dočekati svoje prve korisnike?

    Završni radovi i opremanje zgrade TLD Belgrade biće gotovi do kraja januara 2022. godine, kao što je i prvobitno bilo planirano. TLD Belgrade je poslovna zgrada A klase, na devet spratova i sa 8,000 m2, na jednoj od najatraktivnijih lokacija u centru prestonice. Pored kancelarijskih prostora, objekat nudi i finansijski centar za menjačke usluge VIP, kafić „Starbaks”, kao i zelene zone za opuštanje i odmor, kako bi obezbedio efikasno i prijatno radno okruženje. TLD Belgrade planiramo da otvorimo tokom prvog kvartala 2022. godine.

    • Kako ocenjujete potencijale tržišta glavnog grada, ima li dovoljno prostora za nove igrače? Da li ste zadovoljni postignutim cenama zakupa poslovnog prostora i kako vidite kretanje tržišta u tom smeru?

    Beogradsko tržište još uvek ima ogroman potencijal za rast, a trenutno prolazi kroz konsolidaciju igrača na tržištu. Veličina i efekat portfolija predstavljaju ključne faktore za uspeh i privlačenje zakupaca, omogućavajući široku i raznovrsnu ponudu za klijente, kao i sposobnost da se na vreme odgovori na sve potrebe tržišta. Tržište je i dalje otvoreno za nove igrače, a oni bi na njega mogli uđu putem akvizicije nekog postojećeg ili razvojem većeg projekta od samog početka. Cene zakupa premijum prostora su i dalje niske i segmentacija cena generalno ne odražava dovoljno razliku u investiciji, kvalitetu, lokaciji, uslugama i menadžmentu. U bliskoj budućnosti, sa razvojem kancelarijskih projekata B klase, verovatno ćemo biti svedoci većih cenovnih razlika između segmenata i, nadamo se, povećanja cene zakupa za objekte visokog kvaliteta.

    • Da li je hibridni model rada uticao na zakupce poslovnog prostora u pogledu opreme ili nekih posebnih usluga?

    Hibridni model rada ne predstavlja pretnju našoj industriji, jer su u isto vreme kompanije osetile potrebu da sagledaju drugačije opcije za svoj poslovni prostor. To znači da postoji potražnja za naprednijim zgradama, boljim rasporedom, opremom i menadžmet uslugama. Naprednije zgrade su objekti koje nude najbolju tehničku opremu, veliku kvadraturu, zelenilo, velike zajedničke površine i dodatne usluge. Bolji raspored podrazumeva manji broj ljudi u prostoru što znači da je zakupcima potrebna ista površina kao i ranije, čak i ako imaju manje zaposlenih. Zakupci u poslovne prostore uvode i prostorije za opuštanje i odmor, velike kuhinje, prostore gde mogu da se obave privatni razgovori. Konačno, i sama usluga menadžmenta i održavanja zgrade se razvija i treba da bude još više fokusirana na zadovoljstvo i dobrobit korisnika. Osim što je mesto za rad, kancelarije su mesta gde provodimo veći deo svoga života i gde se družimo. Na taj način odgovaramo na izazov koji nam donosi hibridni model, što garantuje rast i održivot našeg poslovnog modela.

    • Koji projekti će biti u fokusu naredne godine?

    U 2022. ćemo se fokusirati na poboljšanje atraktivnosti i performansa našeg portfolija. Neprekidno istražujemo nove trendove i koncepte na globalnom nivou i primenjujemo ih u našim objektima, ali i u našoj kulturi upravljanja. U skladu s tim ćemo započeti i renoviranje šoping centra Ušće, kao i proširenje ponude BEO šoping centra. Drugi fokus će biti na inovacijama, održivosti i ESG projektima, počevši od projekata energetske efikasnosti i reciklaže, proizvodnje zelene energije, upravljanja otpadom, kao i programa društvene odgovornosti. U planu je i početak green field premijum kancelarijskog prostora, pošto je naš postojeći portfolio već u potpunosti iznajmljen.

    • Srpsko tržište se suočava sa nedostatkom adekvatne radne snage. Da li je to uticalo na rad vaše kompanije i na koji način?

    Iako na tržištu ima mnogo visoko kvalifikovanih profesionalaca, istina je da nema dovoljno kadra koji može da isprati ovaj brzi rast tržišta nekretnina. Možda smo manje pogođeni od drugih, jer imamo veoma visoku stopu retencije zaposlenih u sinergiji sa atraktivnošću za nove talente. Razvoj korporativne kulture kompanije je deo naše poslovne strategije i veliki značaj pridajemo ličnom uspehu i razvoju zaposlenih. Naš cilj je da privučemo potencijalne talente i da im omogućimo da se razvijaju i dugoročno nađu svoje mesto u MPC sistemu.

    • Najavili ste kao sledeći korak uvođenje sertifikata Well Health and Safety. Šta će to podrazumevati?

    Ranije, u našoj industriji su se pitanja uticaja na životnu sredinu i održivosti odnosila uglavnom na performans same zgrade, dok je danas, sa sertifikatom Well Health and Safety, taj pristup potpuno drugačiji, jer fokus stavlja na zdravlje, bezbednost i dobrobit ljudi. Odlučili smo da primenimo ovu sertifikaciju na sve objekte u našem portfoliju, pored BREEAM i LEED standarda, koje ima već 95 odsto našeg portfolija. Sertifikacija se zasniva na primeni i superviziji poštovanja visokih standarda za: procedure čišćenja i sanitacije, programe za vanredne situacije, zdravstvene usluge, upravljanje kvalitetom vazduha i vode, angažovanje i komunikaciju zainteresovanih strana, kao i na inovacije. Čvrsto verujemo da ovi visoki standardi postaju obaveza, ali i jedan od prvih kriterijuma za naše zakupce i posetioce pri izboru radnog prostora ili prilikom posete našim šoping centrima.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE