Ništa od „surove“ EURO 7 norme? Automobili izgleda ipak neće poskupeti
Plan Evropske komisije sa Euro 7 emisijskom normom za nova vozila bio je da se dodatno ograniče emisije štetnih gasova, ali ne ide sve kako su planirali.
Implementacija je trebalo da bude završena 2025. godine, a Euro 7 bi do 2035. godine trebalo da smanji ukupne emisije gasova iz automobila i kombija za 35 odsto u poređenju sa Euro 6 normom, ali i za 56 odsto u poređenju sa Euro 6 normom za autobuse i kamione.
Istodvremeno, čestice iz auspuha automobila i kombija smanjile bi se za 13 odsto i za 39 odsto iz autobusa i kamiona, dok bi se čestice iz kočnica automobila smanjile za 27 odsto, piše revija HAK.
Sada je, čini se, Evropska komisija popustila pod pritiscima automobilskog lobija i Euro 7 norma je toliko ublažena da navodno i nema suštinskih razlika u odnosu na Euro 6.
Poskupljenje do 5.000 evra
Pomaka u emisijama neće biti, ali, sa druge strane, čini se da kupci ekonomičnijih automobila ne moraju da birinu. Naime, sa Euro 7 normom automobili poput Dačije Sandero, VW Pola i Reno Kija poskupeli bi do 5.000 evra, zbog uvođenja novih tehnologija.
Tako bismo eventualno mogli priuštiti sebi neki polovni automobil. Naravno, ako govorimo u ime građana sa prosečnim ili ispodprosečnim primanjima, piše HAK.
Rast cena je onemogućen, ali uz cenu koju nose više emisije štetnih gasova i sitnih čestica.
Autocar takođe javlja da će zbog novih relaksiranih propisa preživeti i 2,9-litreni V6 motor iz Alfa Romea. Očekujte se i niz sličnih objava drugih proizvođača automobila ovih dana.
Izvor: BIZLife
Foto: Pexels