Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jordan Fashion Company (Mirko Tabašević)

    Fashion Company slavi veliki jubilej

    Ključni faktor uspeha je disciplina u svim strukturama kompanije, od vlasnika kapitala do ostalih članova tima Fashion Company.

    Nakon višegodišnje, temeljne izgradnje maloprodajne mreže i proširenja portfolija brendova, danas je fokus na rezultatima i zaposlenima, ističe u intervjuu za BIZLife Jordan Džaković, komercijalni direktor Fashion Companyja, dodajući da je nasmejani prodavac ono što se vidi kad god uđete u njihove prodavnice. Osim toga, kako kaže, Fashion Company sada intenzivno ulaže u e-commerce na svim tržištima.

    Ove godine, vaša kompanija slavi značajan jubilej – četiri decenije prisustva u modnoj industriji i trideset godina postojanja pod imenom Fashion Company. Da li verujete da postoji neki specifičan recept za takav uspeh i trajanje?

    ‒ Rekao bih da je ključni faktor disciplina u svim strukturama kompanije, od vlasnika kapitala do ostalih članova tima Fashion Company. Oduvek smo imali jasno postavljene ciljeve ka kojima smo težili, ali nijedan ne bismo ostvarili bez čvrste discipline. Takođe, smatram da posedujemo veliku kompetentnost i ozbiljno iskustvo, što nam omogućava da brzo reagujemo na promene u industriji, da se prilagodimo novim trendovima i ostanemo relevantni za naše potrošače.

    Radite u Fashion Companyju punih devet godina kao komercijalni direktor. Koje su, po vašem mišljenju, najveće promene koje su se desile od vašeg preuzimanja ove pozicije?

    ‒ Kada sam, 2014. godine, postao deo tima, kompanija je bila u ranim fazama razvoja. Imali smo manje razgranatu maloprodajnu mrežu, uz znatno uži portfolio brendova. Danas smo mnogo više okrenuti ka rezultatima i zaposlenima.

    Uz to, intenzivno ulažemo u e-commerce na svim tržištima na kojima poslujemo, jer smo na vreme prepoznali ogroman potencijal onlajn prodaje.

    Pre dolaska u Fashion Company, radili ste na brojnim izvršnim pozicijama u jednom od vodećih ritejlera u Srbiji. Koje su najvažnije lekcije koje ste iz njih naučili?

    ‒ Da ništa nije nemoguće i da ciljeve treba uvek postavljati iznad svojih mogućnosti.

    Da li možete da odredite jedan momenat u svojoj karijeri koji je bio presudan za vaš poslovni razvoj?

    ‒ To je, sigurno, svetska ekonomska kriza 2008. i 2009. godine. Dogodila se u pravom trenutku za moju karijeru, jer sam pre toga stekao kompetencije i iskustvo u uslovima relativno povoljnog poslovnog okruženja. Kada smo se suočili sa turbulencijama na tržištu, naučio sam kako da postignem uspešne poslovne rezultate i u teškim vremenima. Kriza nas je podstakla da se manje oslanjamo na eksterne partnere, a više na interne resurse. U našoj industriji odnos sa dobavljačima ima partnerski karakter, pri čemu postoji suptilna granica između praćenja njihove globalne strategije i prilagođavanja specifičnostima lokalnog tržišta. Krizna godina je bila vreme kada sam shvatio gde se tačno ta granica nalazi.

    Kako ocenjujete ritejl industriju danas? Šta vam se dopada, a šta je to što biste voleli da se promeni?

    ‒ Industrija je danas dosta dinamičnija u poređenju sa periodom kada sam započeo karijeru. Moj utisak je da je ranije postojao manjak kvalitetnih proizvoda prilagođenih potrošačima. Danas je ritejl mnogo više fokusiran na potrebe kupaca, a proizvodi se kreiraju prema njihovim zahtevima. Voleo bih da vidim i veći tehnološki razvoj u maloprodaji, s obzirom na to da se druge industrije brže razvijaju uz podršku različitih fondova i institucija. Takođe, verujem da maloprodajna industrija može biti kreativnija i inovativnija u svom pristupu ka potrošačima, kao što to pokazuje primer kompanije Apple.

    Fashion Company u svom portfoliju ima preko 50 modnih brendova. Kako se vrši odabir brendova i kako negujete odnose sa svakim od njih?

    ‒ Odabir brendova je stvar inspiracije, ali i kalkulacije. To je trenutak kada maštamo na osnovu preciznih inputa. Kada je reč o odnosu sa brendovima, ključno je negovanje međuljudskih relacija, a sa nekima od njih sarađujemo gotovo četiri decenije, čak i pre zvaničnog početka rada kompanije. Naime, osnivač kompanije, gospodin Milija Babović, počeo je da se bavi modnim biznisom pre 40 godina, a kada je otvorio prodavnicu Diesel u Beogradu, 1989. godine, postao je prvi zastupnik jednog svetskog modnog brenda na teritoriji bivše Jugoslavije. Prodavnica Replay otvorena je 1991. godine, a 1993. zvanično je osnovan Fashion Company.

    Kako se iskustvo kupovine u jednoj od prodavnica Fashion Company poredi sa iskustvom onlajn kupovine u Fashion&Friends veb-šopu? Kako gajite omnikanalni pristup?

    ‒ Naš cilj je da omogućimo potrošačima dosledno iskustvo, bez obzira na to da li kupuju u nekoj našoj prodavnici ili na onlajn šopu.

    Neprestano radimo na tome da uskladimo asortimane, cene i brzinu usluge između ova dva kanala prodaje.

    Šta prvo primetite kada uđete u neku od vaših prodavnica?

    ‒ Nasmejanog prodavca.

    Jordan Fashion Company (Dušan Petrović)

    Jordan Fashion Company (Dušan Petrović)

    Predvodili ste projekat lansiranja Fashion&Friends shopping i loyalty aplikacije. Kako ocenjujete uspešnost tog projekta i čime ste najviše zadovoljni?

    ‒ Ocenio bih ga čistom desetkom, budući da se na njemu zasniva naša strategija komunikacije ka potrošačima. Ono čime sam lično najviše zadovoljan jeste saradnja između različitih sektora i velika kolegijalnost koja je vladala tokom realizacije projekta. Ceo tim koji je učestvovao u lansiranju aplikacije razmišljao je van ustaljenih okvira i „silosa”, što je bila najvažnija komponenta uspeha ovog projekta.

    Hot Spot eCommerce nagrada za najbolju šoping aplikaciju u 2022. godini došla je kao potvrda našeg rada, ali i fokusa na potrebe potrošača.

    Kompanija posluje na šest različitih tržišta na Balkanu. Kako prilagođavate komercijalnu strategiju različitim zahtevima svakog tržišta?

    ‒ Na svakom tržištu imamo oformljene kancelarije koje funkcionišu kao inkubatori ideja. Beograd, na primer, brine o tome da se ispune sve njihove potrebe. Decentralizovani pristup nam pomaže da bolje razumemo zahteve svakog tržišta, a istovremeno nam olakšava prilagođavanje komercijalne strategije prema specifičnostima svakog regiona.

    Često koristite sportske metafore u komunikaciji sa svojim saradnicima. Kako gradite tim koji pobeđuje i šta je najvažnije da vaši saradnici poseduju?

    ‒ Da biste bili uspešni u maloprodaji koja funkcioniše 24/7 – timski duh je presudan. Kao i u sportu, nijedan član ekipe ne može biti u vrhunskoj formi svakog trenutka, ali uz podršku tima – mnogo se lakše dolazi do odličnih rezultata. Takođe, veoma mi je važno da su moji saradnici iskreni i kolegijalni.

    Šta je to što vas lično motiviše?

    ‒ Takmičenje, rezultat i mogućnost da pomognem.

    Na čemu će Fashion Company raditi u narednom periodu? Da li su u planu neka nova partnerstva, investicije ili širenje na druga tržišta?

    ‒ Mi smo u permanentnim investicionim ciklusima. U narednom periodu planiramo ekspanziju na nova tržišta, uz jačanje pozicije u Srbiji i regionu. Takođe, očekuje nas rast kroz nove akvizicije, spajanja i zajednička ulaganja. Uvrstićemo nove brendove u portfolio i raditi na sveukupnom unapređenju našeg poslovanja. 

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Mirko Tabašević, Dušan Petrović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE