Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dve strane digitalizacije u kompanijama

    Proces digitalizacije zahteva sistemsku i holističku strategiju, međutim, samo trećina kompanija sprovodi je na ovaj način, dok njih manje od 30 odsto meri uspeh svojih digitalnih inicijativa na sistemskom nivou. Istovremeno, digitalizacija danas predstavlja ključnu pokretačku snagu kompanija i neretko je najveći deo ulaganja predviđen upravo za njeno unapređenje i razvoj. Raskorak između značaja ovog procesa za kompaniju, sa jedne strane, i nedovoljno sistemskog pristupa, sa druge, može da dovede u pitanje uspeh celog procesa.

    Ovo su neki od zaključaka studije pod nazivom „Digitalna vrednost“ (Digital Value) koju je sprovela konsultantska kuća Horváth, a u kojoj je učestvovalo više od 300 rukovodilaca i menadžera iz preko 14 različitih industrija.

    Iako i studija i iskustvo potvrđuju da projekti digitalizacije dominiraju projektnim portfoliom kompanija i visoko su prioritizovani u razvojnim planovima, stručnjaci ukazuju da procese digitalizacije ne treba olako shvatiti i da na neke aspekte posebno treba obratiti pažnju, kako bi digitalizacija bila uspešno sprovedena. „Nemali broj kompanija suočava se sa situacijama da se inicijative vezane za digitalizaciju jednostavno i samo „ugase“. Razlozi za to su najčešće fragmentiranost između pojedinačnih inicijativa, kao i nedostatak usklađenosti u upravljanju projektima, kako pojedinačnim, tako i grupnim i multi-sektorskim“, kaže Marija Boldor iz kompanije Horváth koja je sprovela studiju. 

    Maria Boldor_ Horvath konsalting

    Maria Boldor_ Horvath konsalting

    Ova konsultantska kuća dalje savetuju da upravljanje digitalizacijom treba da bude jasno profilisano i transparentno. Ključno je da se u startu uradi evaluacija, projektuju očekivanja i analizira stepen investicija koji ovaj proces zahteva, kao i rast koji će on doneti – i u finansijskom i u nefinansijskom pogledu. „Pored finansijskih elemenata, moraju se jasno sagledati nefinansijski benefiti koje digitalizacija donosi – zadovoljstvo vaših korisnika i unapređenje procesa. Ispravno urađena evaluacija ciljeva i očekivanih rezultata prvi je korak pre ulaska u svaki proces transformacije, što digitalizacija svakako jeste“, dodaje Boldor.

    Iako studija upozorava da se gotovo polovina kompanija suočava sa rizikom da će se tokom procesa digitalizacije izgubiti  iz vida njen osnovni cilj i razlog zbog kog je ona započeta, sistemski, „holistički“ pristup viđen je kao rešenje. Kako u pogledu prevazilaženje izazova prilikom procesa digitalizacije, tako i u pogledu njenog uspešnog vođenja. „Postavljanje jasnih okvira digitalizacije omogućava preciznije početno klasifikovanje procesa i procenu digitalnih projekata kompanije transparentnim, a potencijalne slabosti i izazove na tom putu brzo uočljive. Uspostavljanje digitalnog mindseta kroz razvoj digitalnih veština, digitalizacija procesa, unapređenje podataka i algoritama, upotreba odgovarajuće tehnologije i kreiranje odgovarajućih partnerskih mreža, drugi su faktor uspešnog sprovođenja i upravljanja digitalizacijom“, zaključuje Boldor.

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE