Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Marko Stanković, finansijski direkotr u kompaniji Knjaz Miloš

    Marko Stanković, Knjaz Miloš: Naš portfolio sada spaja vodeće lokalne i globalne brendove

    Uveren u to da velike ideje i dugoročna partnerstva prave razliku na tržištu, Marko Stanković, finansijski direktor kompanije Knjaz Miloš, u ekskluzivnom intervjuu za praznični dvobroj magazina BIZLife otkriva šta je rezultat hrabrih poteza koje je kompanija napravila u proteklih nekoliko godina.

    Knjaz Miloš budućnosti na tržišta Mađarske, Češke, Slovačke i Bugarske donosi Pepsi nastao u Aranđelovcu, u srcu Šumadije

    Proteklih nekoliko godina u medijima nismo imali mnogo prilika da čujemo sveobuhvatnu priču o kompaniji Knjaz Miloš, iako je, na osnovu rezultata i reputacije u poslovnoj javnosti, bilo evidentno da je na delu potpuni strateški preobražaj nekadašnjeg državnog giganta u savremenu kompaniju proizvođača bezalkoholnih pića.

    Prava tačka preokreta bila je akvizicija 2015. godine od investicionog fonda Mid Europa, koji je odmah po preuzimanju postavio rukovodeći menadžment, među kojima i našeg sagovornika, Knjazovog direktora finansija Marka Stankovića.

    U međuvremenu, kompanija je, 2019. godine, akvizirana i integrisana u veliki sistem koji u Centralnoj Evropi čine vodeći češki proizvođač bezalkoholnih pića Mattoni 1873 i „globalni igrač” PepsiCo. Interesantno je da čak i u okolnostima aktuelnih globalnih ekonomskih izazova Knjaz Miloš 2022. godinu privodi kraju kao još jednu rekordnu, osam godina u nizu. Kruna svega svakako je skorašnje preuzimanje proizvodnje i distribucije portfolija Pepsi za tržišta Srbije i Crne Gore, kao i licenciranje fabrike Knjaz Miloš u Aranđelovcu za proizvodnju Pepsi proizvoda.

    • Drago nam je da ste odlučili da date intervju za BIZLife. U kakvoj vas atmosferi zatiču naša pitanja, na čemu trenutno radite i šta vam je najveća preokupacija?

    Drago mi je što imamo priliku da razgovaramo. Srećemo se u intenzivnoj fazi poslovnog planiranja. To je standardni „dril” u ovo doba godine. Međutim, ovaj poslovni plan je drugačiji, jer sada na našim ključnim tržištima distribuiramo globalne brendove, kao što su Pepsi, Mirinda, 7Up, Evervess, Ivi. Planiramo istorijska ulaganja,

    prvi put od 2007. godine imamo proširenje kapaciteta proizvodnje i biznis koji u naredne tri godine treba da postane dvostruko ili čak trostruko veći.

    Na putu smo da budemo u svakom pogledu mnogo veća kompanija u odnosu na momenat kada smo došli u kompaniju, organizaciono i kulturološki, od čega benefite treba da imaju naši potrošači, zaposleni, tržište i, na kraju, ekonomija. Zato me vaša pitanja zatiču u posebnom uzbuđenju i dobrom raspoloženju.

    • Šta preuzimanje Pepsija znači za vas u organizacionom, tehničkom i strateškom pogledu?

    I sami još sagledavamo obim i implikacije te promene. Intenzivno radimo na harmonizaciji i sinergiji našeg portfolija lokalnih lidera i globalnih brendova Pepsi kroz ceo lanac vrednosti.

    Marko Stanković, finansijski direktor u kompaniji Knjaz Miloš

    Marko Stanković, finansijski direktor u kompaniji Knjaz Miloš

    Mi smo u proteklih sedam godina kreirali desetine inovacija, uključujući potpuno nove brendove, sa ciljem da napravimo sveobuhvatan, relevantan i profitabilan portfolio sa našim Knjazom, Aqua Vivom, Guaranom, ReMix Knjazom, Tubeom. U tome smo uspeli, i to unutar postojećeg sistema i fabrike. Domaćinskim poslovanjem maksimizovali smo sve naše resurse, ulagali u tim, a sada kapitalizovali snagu grupe kojoj pripadamo.

    Učimo da budemo kompanija koja potrošačima i partnerima pruža opcije u svim kanalima prodaje, u apsolutno svim prilikama konzumacije, što je kvalitet najvećih igrača u našoj industriji, pa smo vrlo znatiželjni da otkrijemo šta je to što pravi razliku. Strateški, gledamo u daleki horizont i mnogo više razmatramo projekte koji su dugoročno održivi, koji će za narednih 30 godina kreirati vrednost za nas, tržište i potrošače.

    • Očigledno je da iza takvih impresivnih rezultata stoje ozbiljan rad i strategija. U kompaniji Knjaz Miloš ste skoro osam godina na rukovodećoj poziciji i sigurno nam možete reći nešto o toj strategiji.

    Prvo, fokusirali smo se na naše osnovno poslovanje, a to je proizvodnja kvalitetnih, zdravih, uzbudljivih i upečatljivih proizvoda i brendova, koji su ne samo osvojili već i probudili i razigrali tržište. Potpuno smo transformisali čitav portfolio kompanije lansirajući sve proizvode koje mi volimo da pijemo, uživamo u njima dok ih stvaramo i verujemo da će ih i potrošači voleti, kao što su fenomenalne vode sa ukusima Knjaz Miloš, sportske vode Aqua Viva, Guarana Nikole Jokića ili Tube, u do tada neviđenoj flaši, za koju su nam svi rekli da ju je nemoguće napraviti.

    Stavili smo naše brendove u centar, a počeli smo od suštine – od Knjaz Miloša, vrativši ga novom platformom komunikacije i rebrendingom na poziciju lidera, koju je bio izgubio, iako se u svesti potrošača uvek na njoj nalazio. Stvorili smo jak tim radoznalih i uspeha gladnih ljudi. Promovišemo inovativnu kulturu i koristimo to što možemo da budemo brzi, fleksibilni i kreativni, kombinujući preduzetnički pristup sa korporativnim principima upravljanja. Težimo da damo dodatnu milju u svemu, ali uvek tragamo za onih nekoliko stvari koje menjaju pravila igre i donose novu vrednost. Drugim rečima, stojimo čvrsto na zemlji, ali ciljamo zvezde (smeh).

    • Reklo bi se da je ovakav odgovor netipičan za jednog direktora finansija.

    Ne znam da li sam ja drugačiji ili se uloga finansijskog direktora promenila. Dopalo mi se jedno poređenje da je CFO sparing-partner generalnom direktoru i organizaciji.

    Moja uloga je naći i održati pravi balans između brzine i fleksibilnosti, s jedne strane, i kontrole, s druge strane, u svim aspektima. Algoritmi odlučivanja vrlo su slični u svim kompanijama.

    Velike ideje su ono što pravi ključnu razliku.

    Uloga lidera je da popularizuju te ideje, ali da pre toga obezbede njihovu verifikaciju, apsolutno nezavisnu i objektivnu, jer je jedino to odgovorno, iskreno i ispravno.

    • Kao pripadnik velikog sistema koji je spoznao krizu, pa se transformisao i obezbedio sebi održivost, imate li neke savete za manje biznise i male preduzetnike, koje će aktuelne ekonomske turbulencije, svakako, najviše pogoditi?

    Never give up! Krize su neminovne, a prilagođavanje je obavezno, ali na način koji ne kompromituje suštinski viziju o tome ko ste i gde idete. Analizirajte svoj lanac vrednosti i gradite čvrsta partnerstva, u kojima se krije potencijal za održivost. Naša prednost je što u mnogim ključnim oblastima imamo razvijena dugoročna partnerstva, kako s dobavljačima tako i s kupcima, što, na kraju, donosi benefite krajnjem potrošaču.

    Marko Stanković

    Marko Stanković

    Kada smo, 2015. godine, krenuli u transformaciju kompanije, bilo je mnogo izazova na svim frontovima – u pogledu portfolija, organizacije i poslovnog modela. Odlučili smo se na radikalan potez i potpuni outsourcing distribucije, što, samo po sebi, nije novo, ali duboka integracija tog modela, kakvu smo mi odmah sproveli – jeste. Mi smo među retkima kojima logistički partner preuzima paletu proizvoda sa linije i za nju je odgovoran do samog mesta prodaje. Iako je bilo rizično, dovelo je do velikih ušteda kasnije, koje su se investirale prvenstveno u naše brendove i pomogle oporavak kompanije. To je bio projekat koji je bio okidač za transformaciju Knjaz Miloša u ono što danas jeste, a to je lider u proizvodnji bezalkoholnih pića na teritoriji Zapadnog Balkana. Dugoročna partnerstva prave razliku.

    • Tradicija i nasleđe su ogromni, ali kako vidite Knjaz budućnosti?

    Knjaz budućnosti nastavlja da ostavlja pečat na tržištu i raste na temeljima principa poslovanja koje smo postavili danas. Plasira brendove i uvodi nove kategorije, koje su tu da ostanu. Ne reaguje na potrebe, već edukuje potrošače šta sve mogu da požele. Knjaz budućnosti na tržišta Mađarske, Češke, Slovačke i Bugarske donosi Pepsi nastao u Aranđelovcu, u srcu Šumadije. Knjaz budućnosti omogućuje novim generacijama, uključujući i moju decu, da kažu: „Knjaz nije voda, to je naš ponos.“ 

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE