Najtraženiji polovnjaci do 2.000 evra
Prilikom odabira polovnih automobila građani Srbije su se ove godine i dalje najviše zanimali za one sa motorima zapremine do 2.000 kubika, sa dizel motorima i u cenovnom rasponu od 1.000 do 2.000 evra.
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku u prvih deset meseci ove godine u Srbiju je uvezeno 81.745 polovnih vozila. Od toga, 25.891 benzinaca i 55.838 dizelaša.
Što se novih automobila tiče, u prvih devet meseci 2018. u Srbiji je registrovano 19.400 putničkih vozila. Najveći broj je bio marke Škoda, a iza nje su Fijat, Folksvagen, Reno, Dačija i Opel.
Podatak koji dosta govori o kupovnoj moći stanovništva je taj da se najčešće biraju polovni automobili po ceni od 1.000 do 2.000 evra (22%).
Iza njih su oni sa cenom od 3.000 do 5.000 (17%), a slede oni za koje prodavci traže od 2.000 do 3.000 evra (16%). Na četvrtom mestu su kola vrednosti manje od 1.000 evra (10%), navodi se na sajtu Polovni automobili.
Dizel i dalje drži prvo mesto, mada sa manjom prednošću u odnosu na prošlu godinu. Interesovanje za vozilima koja koriste benzin je poraslo, a i plin je takođe postao popularniji.
Za vozilima na hibridni i električni pogon i dalje vlada slabo interesovanje, mada je i kod njih zabeležen rast. Ukratko, dizelaši su izgubili na popularnosti, dok su svi drugi više ili manje dobili.
Najtraženije marke su i dalje Folksvagen, Audi i BMV. Slede Opel i Mercedes. Dakle, nemački automobili su bez konkurencije po popularnosti.
Model koji se najčešće traži na sajtu Polovni automobili je Audi A4, a odmah iza njega je A6. Dominaciju četiri prstena prekida BMV „trojka“, ali na četvrtom mestu je ponovo igrač iz Folksvagen grupacije – Golf.
Već godinama je za kupce ubedljivo najvažnija granica po pitanju radne zapremine – do dva litra. Malo je onih koji uopšte razmatraju kupovinu vozila sa motorom od preko 2.000 kubika. Objašnjenje je prosto – znatno skuplja registracija za kola sa motorom od preko dva litra.
Izvor: RTS
Foto: Beta