Milija Zeković: SBB najbrža i najbolje ocenjena internet mreža u Srbiji

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Milija Zeković: SBB najbrža i najbolje ocenjena internet mreža u Srbiji

    Kompanija SBB dobitnik je nagrade Ookla za najbržu internet mrežu u Srbiji. Šta to znači za kompaniju a šta za klijente, kao i o planovima za tržište Srbije razgovarali smo za BIZLife portal sa izvršnim direktorom SBB-a Milijom Zekovićem.

    • Kompanija SBB upravo je dobila nagradu Ookla-e za najbržu mrežu. Na šta se ona tačno odnosi i šta znači kompaniji a šta korisnicima vaših usluga?

    SBB kompanija dobitnik je priznanja za najbrži internet i najbolje ocenjenu internet mrežu u Srbiji* u trećem i četvrtom kvartalu 2021. godine na osnovu skoro dva miliona testova korisnika širokopojasnog interneta, dakle i kablovskog i optičkog, uključujući i testove putem WiFi konekcija, putem aplikacije Speedtest® kompanije Ookla®.

    Reč je o svetskom lideru u aplikacijama za testiranje, prikupljanje podataka i analizu fiksnih i mobilnih mreža. SBB internet ostvario je ocenu 85,78 Speed ScoreTM što je najbolji rezultat u Srbiji[1], ostavivši drugoplasiranu telekomunikacionu kompaniju daleko iza nas, dok je naš najveći konkurent dobio duplo manju ocenu.

    Kada dobijete priznanje najprestižnije nezavisne međunarodne kompanije, kakva je Ookla®, onda znate da zalaganje, rad, talenat, vizija i strast uložena u dve decenije svega onoga što smo uradili za Srbiju ima svetski priznatu vrednost.

    Nagrada za najbrži internet i najbolju mrežu prema oceni korisnika, ima dodatnu vrednost sada kada su naši servisi posebno važan deo života svih nas. SBB kompanija ne samo da je prva donosila inovacije na tržište Srbije, već smo tokom dvadeset godina uvek držali najviši nivo kvaliteta naših usluga i postavljali standarde kada je reč o izvanrednosti korisničkog zadovoljstva. Ovo priznaje nagrada je za sve naše korisnike, kao i naš tim.

    • SBB je prva kompanija koja je u Srbiji uvela širokopojasni internet. Koliko se on menjao od te 2003. godine? Šta je trenutno u fokusu u tom smislu i kakvi su planovi?

    Od samog osnivanja kompanije, imali smo jasnu viziju da korisnicima u Srbiji prvi ponudimo inovativne usluge svesni značaja telekomunikacija za čitavo društvo. Tako smo 2003. godine uveli širokopojasni kablovski internet, koji je na tržište doneo značajno veće brzine od tada dostupnih putem DSL tehnologije, kao tadašnjeg evropskog standarda.

    Dve godine kasnije otišli smo korak dalje i predstavili digitalnu televiziju, a potom i digitalnu fiksnu telefoniju. Veliku revoluciju napravili smo 2018. godine sa EON platformom, sada vodećom TV platformom na tržištu od 40 miliona ljudi, a 2019. godine korak dalje predstavivši personalizovane korisničke profile i najavili početak personalizacije kompletnih usluga. Nedostajuća karika u tom lancu danas je mobilna telefonija, odnosno mogućnost da korisnicima ponudimo sve telekomunikacione usluge.

    Uporedo sa inovacijama, vodili smo računa o razvoju našeg tima, koji je samo u poslednjih 10 godina porastao za 1.000 ljudi, ali i kvalitetu usluga i oceni korisničkog zadovoljstva, koji je sada u rangu vodećih svetskih telco kompanija.

    • Kompanija SBB već uveliko povećava brzinu interneta u GIGA gradovima? Dokle se stiglo sa time i koji su dalji koraci? Možete li objasniti taj koncept malo bliže?

    Kada smo 2018. godine započeli digitalizaciju gradova u kojima pružamo svoje usluge, imali smo samo jedan cilj – da svim korisnicima u Srbiji pružimo najbolji i najbrži internet. Danas smo na pragu ostvarenja tog zahtevnog poduhvata, u koji smo uložili više od 300 miliona evra.

    Digitalizacija je danas jedan od strateških ciljeva našeg društva i upravo svesni značaja ovog projekta, danas u 16 GIGA gradova u Srbiji pružamo internet brzine do 1 Gbps, a svim korisnicima omogućavamo i digitalne fiksne servise.

    Projekat je zahtevan, kako kada je reč o finansijskim i resursima u ljudstvu, tako i vremenu, ali zato korisnicima nakon završetka projekta možemo da ponudimo skoro duplo veće brzine interneta, digitalnu televiziju i usluge u rangu evropskih zemalja.

    Nažalost, naše fiksne telekomunikacione usluge nismo u mogućnosti da ponudimo u svim gradovima u našoj zemlji, ali ne našom krivicom.

    • Kada se očekuje završetak projekta digitalizacije?

    Plan za ovu godinu je da stvorimo GIGA Srbiju. Dakle, svi korisnici na SBB mreži imaće brzine do 1 Gbps i digitalnu televiziju na do tri TV uređaja. Važno je napomenuti da smo našim korisnicima omogućili da imaju pristup najvećoj i najbržoj mreži u Jugoistočnoj Evropi, kakva je naša, kao deo United Grupe, i to potpuno besplatno. Na ovome se, jasno, nećemo zaustaviti, idemo dalje.

    • SBB je podneo zahtev RATEL-u da pokrene postupak javnog nadmetanja za 5G mrežu, kakva su vaša očekivanja u tom pogledu i kada će ta mreža biti dostupna korisnicima?

    Tako je. Veliku pažnju javnosti privukao je naš potez, a ono što me posebno raduje je podrška korisnika koji pitaju kada ćemo moći da pružimo usluge mobilne telefonije. Odluka o tome nije nažalost na nama, već na RATEL-u odnosno resornom Ministarstvu telekomunikacija.

    Mi smo svim ključnim stejkholderima predstavili Studiju koju su izradili nezavisni međunarodni eskperti, a kojom smo objasnili da bi ulazak četvrtog operatora na tržište mobilne telefonije korisnicima u Srbiji doneo niže cene i još veći kvalitet ove vrste usluga. Ujedno, to je i naš jedini cilj.

     

    Uradili smo šta je na nama, očekujemo raspisivanje aukcije i postavljanje uslova. SBB do sada nije pružao usluge mobilne telefonije, ali poslavanje u okviru United Grupe, koja je vlasnik najbrže mobilne mreže u Evropi, nam daje znanje i iskustvo da uz nekoliko stotina miliona evra investicija namenjenih za ovu vrstu servisa postignemo efekte zemalja poput Hrvatske, Češke ili Portugalije, gde je ulazak četvrtog operatora omogućio niže cene i bolje servise za sve korisnike, uz istovremeno značajnu uplatu u državni budžet.

    • Da li SBB ima plan da uđe u na tržište i kao pružalac mobilnih usluga, odnosno na čemu će biti fokus kompanije u smislu ponude usluga korisnicima u nekom budućem periodu?

    Naš plan je jasan, sve investicije koje imaju za cilj da korisnicima ponudimo najbolju vrednost za novac, odnosno Best value for money servise, je naš fokus. Između ostalog, dobitnik smo i Best Buy nagrade za najboljeg internet provajdera kada je reč o izboru milenijalaca u Srbiji. Naša ponuda je uvek transparentna, bez skrivenih troškova, korisnicima uvek nudi servise vrhunskog kvaliteta uz najbolju korisničku podršku. Isti poslovni model planiramo da primenimo i za usluge mobilne telefonije, naravno ako se za to stvore uslovi.  

    • Osim priznanja za internet, SBB je dobitnik i priznanja kao najbolje ocenjena fiksna mreža u našoj zemlj. Spomenuli ste da je strateški fokus kompanije korisničko zadovoljstvo, koliko je u tom smislu ovo priznanje važno?

    Tako je, apsolutno nam je korisničko zadovoljstvo prioritet. Već dve godine kao kompanija radimo interne NPS (Net promoter score) analize gde svakog meseca pratimo zadovoljstvo naših korisnika. To nam daje priliku da unapređujemo postojeće interne procese i da našim korisnicima pružimo najbolje korisničko iskustvo u Kontakt Centru, našim prodajnim mestima, prilikom instalacije servisa ili rešavanja reklamacije. Ovo je standard svih vodećih telekomunikacionih kompanija u svetu i danas sa ponosom mogu da kažem da smo u 2021. godini, apsolutno ostvarili zacrtani cilj. Ne samo u smislu korisničkog zadovoljstva sevisima i uslugama, već i ljubaznošću i profesionalnošču naših agenata koji su uvek tu za njih.

    Ookla® priznanje za najbolje ocenjenu fiksnu mrežu u celoj zemlji na osnovu ocene korisničkog zadovoljstva* je potvrda tih napora.

    Naša ponuda je uvek transparentna, bez skrivenih troškova, korisnicima uvek nudi servise vrhunskog kvaliteta uz najbolju korisničku podršku. Nastavljamo sa istim poslovnim modelom – našim korisnicima ćemo pružiti još bolji i stabilniji internet u GIGA gradovima, kredibilan i kvalitetan TV program, dodatne  akcije i pogodnosti kako za nove tako i za postojeće korisnike.

    • Da li kompanija SBB sprema neke nove usluge i pogodnosti za korisnike i kakvi su dalji planovi poslovanja?

    Prošlo je tačno godinu dana od saradnje sa najvećom integrisanom online i TV prodavnicom shoppster.com, naši korisnici dakle već više od 12 meseci mogu da kupuju pod povoljnijim uslovima i uživaju u izvanrednim mesečnim ponudama i akcijama. Otišli smo korak dalje, tradicionalno otključavanje kanala upotpunili smo vaučerom za novogodišnju kupovinu. Ovo je samo mali korak koji ćemo dodatno učiniti u ovoj jubilarnoj godini za nas i naše korisnike.

    Mislim da je pre svega važno da svi u ovoj zemlji imaju pravo izbora, a tek onda da izaberu naš internet, jer je najbrži i nabolje ocenjen u celoj zemlji, našu TV uslugu jer jedini nudimo kredibilne kanale, kao i fiksnu telefoniju koja je dostupna i na svakom mobilnom telefonu, bilo u zemlji, bilo u inostranstvu.

    U velikoj jubilarnoj godini Srpskih kablovskih mreža osvrnućemo se na sve naše zajedničke uspehe, preko milijardu evra investicija u prethodnih 10 godina, preko 9 miliona donacija u naše društvo. Mi smo kompanija koja je nastala u Srbiji, u Kragujevcu, a iz nje je danas nastala vodeća telekomunikaciona i medijska kompanija u Jugoistočnoj Evropi, United Grupa.

    Tu smo već 20 godina za naše korisnike, naše zaposlene i društvo u celini, a sa istim ciljem, strašču i energijom, bićemo i u narednih 20 godina.

    * Najbrža fiksna internet mreža prema Ookla® na osnovu merenja aplikacije Speedtest Intelligence® za period od 01.07. do 31.12. 2021. Nagrada za najbolju mrežu bazirana na Ookla® analizi na osnovu merenja korisničkog zadovoljstva u periodu od 01.07. do 31.12. 2021. Ookla zaštitni znak se koristi uz dozvolu.

    [1] Speed ScoreTM uključuje merenje download i upload brzine u Srbiji kako bi se procenila brzina postignuta na mreži.

    Izvor: BIZLife

    Foto: SBB/Nebojša Babić, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE