Metalac je na Tviteru RIZNICA HUMORA - Pitali smo ih ko smišlja NAJČITANIJE tvitove u Srbiji?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    metalac

    Metalac je na Tviteru RIZNICA HUMORA – Pitali smo ih ko smišlja NAJČITANIJE tvitove u Srbiji?

    Društvene mreže danas su glavni kanal komunikacije kompanija sa korisnicima njihovih usluga ili proizvoda. Velike firme, ali i male firme, trude se da odaberu onu mrežu koja je najpopularnija kod njihove publike, i to su uglavnom Instagram, LinkedIn ili Fejsbuk.

    Tviter, međutim, retko ko odabere. Iako je poslednjih dana u centru pažnje zbog preuzimanja od strane Ilona Maska, najbogatijeg čoveka na planete, na dugoročnom nivou ova mreža izgubila je na popularnosti kod kompanija.

    Kupio je Tviter za 43 mil. $, a EVO šta sve u svom vlasništvu ima Ilon Mask

    Razlog tome je najverovatnije što za Tviter važe glasine da je on namenjen razmenjivanju političkih ili drugih mišljenja na neke ozbiljnije teme. Upravo zato su kompanije izgubile interesovanje da na ovaj način komuniciraju sa svojim korisnicima.

    Metalac i humor na Tviteru

    Ipak, jedna srpska kompanija odlučila je da upravo ovo postane njihov glavni kanal komunikacije. Najveći proizvođač posuđa u Srbiji, Metalac, Tviter koristi kako bi se što više približio svojim korisnicima i to na krajnje neobičan način.

    Naime, kako smo ranije pisali, objave admin tima Tviter profila kompanije Metalac pravo su blago, a na taj tekst inspirisala nas je objava u kojoj Metalac poziva Konstraktu, aktuelnu učesnicu Evrosonga za Srbiju da prihvati lavor koji je jedan od rekvizita koje koristi za nastup.

    Objave Metalca na Tviteru su pravo blago: Od Konstraktinog lavora do viceva

    “Ako neko poznaje Konstraktu može li da joj javi da smo specijalno za nju danas proizveli nešto što više ne proizvodimo. Želimo da joj poklonimo jer je carica”, stojalo je u objavi kompanije uz fotografije.

    Kako kažu iz kompanije za BIZLife, njihov Tviter profil je decenijski plod rada.

    “Naš Tviter profil je decenijski plod rada između kompanije Metalac i agencije Pioniri, te ne postoji jedan admin, već je to zajednički rad više ljudi”.

    Zato smo kontaktirali marketing tim kompanije Metalac, kako bismo saznali koliko je ovaj način komunikacije sa korisnicima plodonosan u Srbiji, da li je Tviter prava mreža za kompanije, ali i generalno o društvenim mrežama i komunikacijama kompanija preko njih.

    O tome smo razgovarali sa Jelenom Mijatović, direktorkom Metalac Digital-a.

    • Čini se da su sve velike kompanije delimično odustale od Tvitera kao mreže gde će se oglašavati. Ipak, Metalac je na toj mreži veoma aktivan. Zašto ste odlučili na to da je Tviter „vaša mreža“?

    Metalac je na Tviteru od 2011, a u samom opisu mu hrabro stoji da bi ga otvorio i ranije, ali tada Tviter nije postojao. Iako je dugo na tržištu, Metalac jasno bira stranu i želi da bude savremen. Brendovi zapostavljaju ovaj kanal delom zbog prirode tema koje na njemu dominiraju, delom zbog toga što su se pojavile popularnije društvene mreže na koje su usmereni budžeti, a delom jer nemaju slobodu ili hrabrost da se upuste u direktnu konverzaciju. Metalac kao brend koji je iskren, nezavisan, domaćinski, nema šta da krije i može da nastupi hrabro.

    Mi imamo strategiju za sve društvene mreže i veliki broj ideja, a jedna od njih je bila i ta da se vratimo tamo gde je veliki broj ljudi. Social Serbia istraživanje koje agencija Pioniri radi sa Smart Plus Research već 6 godina kaže da je Tviter uvek na stabilnih 30% učešća ispitanika koji imaju nalog na ovoj društvenoj mreži.  

    • Kompanija Metalac jako je dugo na tržištu. Ipak, prilagodili ste se se novim trendovima. Šta je bio najveći izazov na tom putu?

    Da, u aprilu smo proslavili 63. rođendan i od kompanije koja je počela od proizvodnje emajliranog posuđa, došli smo do toga da Metalac Grupu danas čine 5 proizvodnih (posuđe, sudopere, bojleri, kompozitni materijali, kartonska ambalaža i automobliski delovi) i 10 trgovinskih preduzeća od kojih su 4 u inostranstvu (Crna Gora, Hrvatska, Rusija i Ukrajina). Okretanje tržištu, praćenje trendova, nove tehnologije su samo neki od izazova koje nas prate i kojima se moramo sve brže prilagođavati. 

    • Zbog čega je, po vama, ovakav tip komunikacije bitan za jedan brend?

    Metalac je jedan od poslednjih domaćih brendova na Tviteru. Biti najbolji ne zavisi samo od toga gde se nalaze drugi. To je ujedno i test snalažljivosti i proaktivnost i preispitivanje svrhe, ali i borba sa nekim od ne tako lakih pitanja i komentara pratilaca. Jer što smo negde popularniji, moramo da budemo spremni i na pozitivne i na negativne komentare.

    Tviter je jedna od retkih društvenih mreža koja zahteva više relevantne komunikacije. Više stvarnog, a manje savršenog. Više iskrenog, a manje lažnog. Više smelog, a manje sigurnog. Više real-time, manje univerzalno.

    I najbitnije, ovakva komunikacija je prilika da brend pokaže svoj stav i učestvuje u nečemu što angažuje širu zajednicu.

    • Vaš tip komunikacije sa vašim pratiocima je vrlo otvoren, duhovit, neposredan. Da li biste preporučili kompanijama da neguju ovakav tip komunikacije ili ne? Zašto?

    Kombinacija provokativne, neposredne, otvorene i duhovite komunikacija nije nešto što bi se moglo predložiti svim brendovima – pogotovu ako nemaju kapacitete da to uspešno sprovedu.

    Zapažen nastup brenda na društvenim mrežama je sve više nauka koja zavisi od puno faktora, najpre od znanja i umeća, a može se sumirati u 5 jednostavnih pravila. REACH ili doseg komunikacije, RELEVANCE, odnosno koliko je brend relevantan u tom nastupu, REAL-TIME tj. biti sada, odmah tu, u tom trentku kada se dešava, zatim građenje odnosa sa fanovima i pratiocima – RELATIONSHIP i na kraju je bitno društvene mreže malo shvatiti kao rock ’n’ roll i potruditi se da nastup brenda jednostavno “kida” kako bi bio primećen, odnosno ROCK ON!

    • Šta mislite da najviše fali brendovima pri komunikaciji sa korisnicima njihovih usluga?

    Uvek je lakše na primerima brendova koji posluju u razvijenim društvima pokazati ono što bismo i mi voleli da budemo (neki od najuspešnijih svetskih brendova na Tviteru su PlayStation, Xbox, Chanel, Samsung, Starbucks…).

    Ali ako nešto može da promeni stvari na bolje, onda su to baš ovakvi primeri koji mogu da imaju moć da pomeraju stavove onih koji predlažu ideje i onih koji ih odobravaju. Rizičniji, a uspešni potezi brendova, možda ne budu odmah primećeni, ali za Tviter je svakako najpresudnija upornost i reagovanje gotovo u istom trenutku.

    • Da li primećujete da brendovi i kompanije postaju slobodnije kada su u pitanju društvene mreže ili mislite da to još uvek nije u potpunosti slučaj?

    Mi smo samo iskreni sa našim korisnicima. Imamo diferencijaciju sadržaja prilagođenu različitim društvenim mrežama na kojima smo prisutni. Jer nisu sve društvene mreže iste, svaka ima neke svoje tajne i zakonitosti, a mi se ugledamo na velike kompanije, vodeće u raznim industrijama. Vodimo se istraživanjima i pre svega želimo da znamo u čemu grešimo, šta možemo da popravimo, zašto nas ljudi prate, šta mi njima dajemo. Želimo da verujemo da nismo brendcentrični, nego baš suprotno.

    • Koliko ovakva komunikacija pozitivno doprinosi brendu i poslovanju kompanije?

    Ako bismo gledali kroz brojke, broj tviteraša koji nas prati je za malo više od godinu dana porastap sa 1.800 na preko 15.000, a broj impresija je preko 17 miliona.  Efekte ne možemo da precizno izmerimo, ali je sigurno da se prelivaju na sve druge aspekte poslovanja, najviše na domaćem tržištu, ali i u regionu.

    • Koji su ciljevi i planovi za dalje kompanije Metalac i admin tim Tviter profila ove kompanije?

    Nama je, kada smo pre godinu dana imali prvi viralan tvit, bio plan da nastavimo u tom smeru i da pokušavamo da se održimo na tom dobrom talasu, što, moramo priznati, nije jednostavno. Planovi postoje, ali se i menjaju, a mi smo u nekom stalnom razmišljanju. Ono što smo do sada shvatili verovatno je to da ostanemo dosledni, da budemo iskreni članovi zajednice, da toj zajednici vraćamo zahvalnost i ljubav koju dobijamo.

    Tako je, zajedno sa Konstraktom, i došlo do ideje da se proizvede limitirana serija od 500 setova emajliranih lavora i bokala za humanitarnu akciju i celokupan prihod od prodaje uplati Nacionalnom udruženju roditelja dece obolele od raka NURDOR. Do danas, 26. aprila, u pretprodaji je naručeno ukupno 219 setova i nadamo se da će do kraja akcije koja traje do 10. maja biti naručeno svih 500 setova.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Metalac

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE