Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Materijali, Lejdi Gaga

    Njihove materijale nosila je Lejdi Gaga, a sada su na VRHU tekstilnog neba Srbije

    Domaća modna scena ide u korak sa svetskom scenom, a tome je veliki doprinos dala porodična kompanija Textil, čiji materijal su nosile velike zvezde među kojima je svetski poznata pevačica Lejdi Gaga.

    Lejdi Gaga

    Lejdi Gaga, Marko Mitanovski label

    Lejdi Gaga

    Kreacija, Lejdi Gaga, Marko Mitanovski label

    Materijali Textila se mogu videti i na velikom broju najznačajih modnih događaja u Srbiji. Među njima su Beogradska nedelja mode, revije i kolekcije poznatih dizajnera kao što su Bata Spasojević, Sestres, Lagami, Mates, JSP i Selma Starfinger. Njihovi proizvodi čine i kolekcije srpskih i brendova iz regiona P.S. Fashion, Alma Ras, Ballary, Jagger, Vogeli, AMC – Afrodite mode collection, Balextra, Amibo, Beba Kids i drugi.

    Textil je sinonim za prepoznavanje trendova, sveobuhvatno razumevanje materijala i modnih tendencija, praćenje najpoznatijih sajmova i praksi poslovanja u ovoj industrijskoj grani, kažu za BIZLife iz užičke porodične firme, koja ima magacin i predstavništvo u Beogradu i kancelariju u Šangaju. Ona postoji, raste i razvija se više od tri decenije.

    Njihov Studio za dizajn nudi uslugu izrade ekskluzivnih kolekcija za potrebe klijenata, modnih kuća i dizajnera. Na B2B platformi se može naći asortiman, koji najvećim delom čine modne tkanine koje je odabrao i kreirao Textil-ov Studio za dizajn, prateći poslednje trendove, kako globalne tako i lokalne.

    Studio za dizajn

    Studio za dizajn, Textil

    „Široka lepeza modnih tkanina za ženske, muške i dečije kolekcije koncipirana je kroz sezone: proleće/leto i jesen/zimu. Pored sezonskih materijala, tu je i veliki broj baznih artikala od pamuka, viskoze, lana, svile i poliamida“, navode iz ove kompanije.

    „Digitalizacija je bila logična odluka“

    Budući da prate svetske trendove, Textil je lansirao digitalnu platformu koja omogućava klijentima da imaju uvid u njihov magacin na kompjuteru i telefonu.

    Kako su oni primetili, očigledan prelazak sa analognog na digitalni način poslovanja ubrzan je pandemijom korona virusa. Međutim, i pre toga je pripreman klimatskim promenama i pritiskom na industriju da postane održivija.

    „Modni brendovi su usvojili digitalne metode izrade virtuelnih prototipova, čime su smanjili gubitak vremena proizvodnje i isporuke. Ovakav pristup utiče značajno na smanjenje upotrebe resursa i tekstilnog otpada. Kako smo se poslednjih 5 godina aktivno bavili optimizacijom poslovanja i bili svesni globalnih trendova, digitalizacija je bila logična odluka“, objasnila je za BIZLife kreativni i marketing direktor Jelena Pavlović.

    Posle više od godinu dana priprema u aprilu 2021. je puštena u rad Textil B2B platforma za veleprodaju materijala za nove i aktivne kupce, kao i za Textil prodavce.

    Platforma

    Platforma, Textil

    Sada su dostupni u svačijoj kući, na mobilnom telefonu ili kompjuteru, a da kupca i ne poznaju. To je velika promena i za njih, priznali su.

    „Od klasičnog sistema prodavac-kupac, gajenje odnosa, poznavanje navika i potreba kupca, do toga da sada ne znamo ko kupuje, zašto kupuje i na koji način. Ovo zahteva potpuno nova znanja, pre svega iz oblasti digitalnog marketinga i uspostavljanje nove analitike, zahvaljujući najpre, Gugl alatima. Potpuno novi pristup, tj. potpuno novi biznis model koji se ne odvija na teritoriji Srbije ili regiona, već u virtuelnom okruženju“, dodala je Pavlovićeva, koja je istakla da su tek sa pokretanjem onlajn prodaje shvatili koliko su još imali prostora za napredak u organizaciji.

    Koliko je potrebno ulaganja u digitalizaciju poslovanja da bi ostali u korak sa vremenom?

    Ulaganja mogu biti na nivou 1 odsto prometa ili ko želi veći profit, 5-10 odsto u toku dve do tri uzastopne godine, kažu iz Textila. Oni su istakli da je ulaganje u digitalizaciju „must“ u današnje vreme.

    „Ono ne može da bude parcijalno, tj samo jedan sektor. Potrebno je digitalizovati sve: ERP, WMS, BI, alate potrebne za pojedinačne sektore, CRM i na kraju digitalizovati što više odluka na dnevnom nivou“, rekla je kreativni i marketing direktor Jelena Pavlović.

    Studio, Textil

    Studio, Textil

    Zato je, prema njenim rečima, digitalizaciji potrebno pristupiti strateški sa dugoročnijim planom, koji bi obuhvatio sve segmente. U svakom segmentu je potrebna strateška priprema nacrta, integracije i tek na kraju dolazi izbor izvođaca.

    Bitno je da imate mnogo strpljenja, da obavljate stalni monitoring, jer se situacija menja na IT tržistu, kako sa ljudima tako i sa alatima, dodala je ona.

    „Iako je ideja digitalizacije smanjenje radne snage ili bar zavisnosti od nje, ona realno donosi i zapošljavanje novih ljudi koji će raditi na održavanju i daljem razvoju, tako da i taj trošak treba imati u vidu. Kako god sa digitalizacijom ne treba čekati, vec se kasni“, zaklučila je Pavlovićeva.

    Kako su ljudi prihvatili platformu i koliko im olakšava kupovinu i izbor?

    Platformu prihvataju svi, ali sa različitim namerama, kažu iz Textila za BIZLife. Na njihovoj platformi kupci mogu da poruče robu i rezervišu sa različitim datumima otpreme. Aktivni kupci, kako su primetili, vole da istražuju asortiman, ali veoma retko sami završe kupovinu.

    Za razliku od njih novi kupci, uglavnom, rade sve sami. Osnovni kanal je mobilni telefon i njihov plan je da olakšaju rad na njemu.

    Platforma mobilni

    Platforma mobilni, Textil

    „Naravno ima i kupaca koji ne žele da rade na platformi, bez obzira na godine. Oni su zaista u manjini. U svakom slučaju, svi korisnici su oduševljeni mogućnošću da imaju digitalni pregled naših magacina i da mogu da ih razgledaju u vreme u koje žele i onoliko puta koliko im to odgovara“, rekli su iz kompanije.

    Textil ima široku ponudu materijala

    Asortiman je nešto što ih čini nezaobilaznim mestom za svakoga ko se bavi modom, kreira svoju kolekciju ili proizvodi uniforme. Trenutno raspolažu sa oko 6.500artikala (SKU) i pokrivaju sve programe – muški, ženski i dečiji, kroz gotovo sve kolekcije koje uključuju i programe rublja, svečanih haljina, fitnesa i mnoge druge.

    „Široka ponuda materijala na lageru uvek pokriva tekuću i naredne 2 sezone. Sa velikim brendovima radimo na nabavci tkanina kroz kupone i uzorke godinu unapred. Promet je na nivou od 7.2 miliona evra godišnje, a dugoročnom strategijom koju smo postavili zaključno sa 2025. godinom, projektovali smo da još rastemo“, rekla je Pavlovićeva.

    Materijali, Textil

    Materijali, Textil

    Praćenje trendova se odnosi i na održivu proizvodnju

    Kompanija Textil je u stalnoj potrazi za novim načinima kako da budu društveno odgovorni, podižući nivo ekološke svesti i sarađujući sa lokalnom zajednicom i neprofitnim organizacijama kroz projekte iz oblasti kulture, obrazovanja i humanitarnog delovanja.

    Jedan od skorijih primera je i saradnja na projektu “Podrška, ne perfekcija” sa fondacijom Đokovic.

    Pored toga što racionalno koriste resurse neophodne za život i poslovanje, kao što su automatizacija i optimizacija grejanja i hlađenja poslovnog prostora, rasvete, ugradnja solarnih panela, posebno odlaganje otpada, za kooperante angažuju sve veći broj proizvodnji i u Evropi i u Aziji koji rade prema svetskim standardima i kvalitetima.

    Textil, zaposleni

    Textil, zaposleni

    „Praćenje trendova ne odnosi se samo na boje, dezene i vrste materijala, već i na održive proizvodnje koje koriste sve vise recikliranih sirovina, filtere za prečišćavanje otpadnih voda, nove tehnologije za obrade i završne dorade koje troše manje energije i vode“, navela je Jelena Pavlović.

    Kako je istakla, već godinama rade i na optimizaciji zaliha, tj. više komuniciraju sa klijentima oko njihovih potreba kako ne bi bilo prekomerne proizvodnje. Ceo proces u ovoj godini dobija i svoju digitalnu formu kroz alat za planiranje i optimizaciju. Time bi trebalo da doprinesu smanjenju prekomerne potrošnje, a da sa druge strane zadovolje potražnju, objasnila je ona.

    Na kojim principima se zasniva njihovo poslovanje?

    Njihovi principi nisu samo “slova na papiru”, kažu. Vrednosti koje svi žive zajedno su ključ njihovog uspeha. Textil su ljudi: zaposleni, klijenti, zajednica u kojoj žive i rade.

    Posluju u skladu sa zakonima, ističu, i društveno su odgovorna kompanija. Ulažu u ljude, sa poslovnim saradnicima blagovremeno razmenjuju relevantne informacije, drže obećanja, otvoreni su za saradnju i ostvaruju je uz poverenje i poštovanje.

    Budući da posluju veoma dugo, kako priznaju, preležali su sve dečije bolesti. Svakoga dana rade na tome da još nešto nauče, unaprede, poboljšaju, razviju i podrže, i najveća su veleprodaja materijala za modnu industriju u jugoistočnoj Evropi.

    “Dugovečnost je jedna od osobina porodičnih kompanija, pod uslovom da preleže sve dečje bolesti odrastanja biznisa. Ali zato one koje uspeju da ih preleže toliko ojačaju da traju decenijama“, citirali su iz kompanije poznatog novinara Mišu Brkića, odnosno reči iz njegove knjige „Srpski domaćini“.

    Marketing i razvoj

    Marketing i razvoj, Textil

    Kako i kada je nastala kompanija Textil?

    Sve je počelo 30-tih godina prošlog veka kada je deda Bojo Pavlović kao svoj poziv izabrao trgovinu žitom i voćem, kako bi odgajio i odškolovao osmoro dece. Jedno od njih je i Dragiša Pavlović, osnivač preduzeća i otac sadašnjih vlasnika Darka i Željka Pavlovića. Kako misle u kompaniji, deda bi bio neizmerno ponosan na sled događaja kroz poslovni razvoj naslednika.

    „Od radnje mešovite robe iz 1989, otvaranja maloprodaje metraža, osnivanja preduzeća 1991. za veleprodaju materijala, otvaranja kancelarije i magacina u Beogradu, zatim u Kini 2004, izgradnje poslovne zgrade u Užicu, koja je ušla u antologiju savremene srpske arhitekture 20. veka, 2007, nove organizacione šeme 2009. i 2020. Do ere digitalizacije sa B2B platformom za veleprodaju materijala 2021, digitalizovanim sistemom za skladištenje – WMS, alatima za planiranje i digitalizacije odluka“, navela je Pavlovićeva za BIZLife.

    Textil, zaposleni

    Textil, zaposleni

    Koliko zaposlenih ima porodična kompanija?

    Trenutno je u Textilu angažovano 48 zaposlenih u Srbiji. Tu su i agenti u Hrvatskoj i Bosni i Makedoniji. Organizacionu strukturu čine sektori nabavke, prodaje, finansija, IT, studio i marketing i odeljenje za razvoj i inovacije. HR, i administracija i razvoj, je eksterni.

    S obzirom na to da se oko 50 odsto ponude proizvodi u Kini, podrška koju imaju od kancelarije u Šangaju im daje dodatnu sigurnost i stalnost u kvalitetu i isporukama za klijente.

    „To je bilo, mogu reći posebno bitno poslednjih godina, kada je poslovanje zbog korone, a sada i rata, izuzetno turbulento i teško predvidivo. Blagovremene informacije i rešenja koja smo obezbeđivali, omogućavale su da naši klijenti nesmetano i kontinuirano mogu da realizuju kolekcije, kao i da ih u poslednjem trenutku prilagođavaju novonastaloj situaciji. U Textilu se planiranje i nabavka materijala odvija mnogo unapred. Uvek imamo dovoljno robe da zadovoljimo najveći broj kupaca, a opet i dovoljno vremena da primenimo novi biznis model u skladu sa novonastalom situacijom, a da klijentovo poslovanje ne bude ugroženo“, rekla je kreativni i marketing direktor Jelena Pavlović.

    Magacin Textil

    Magacin Textil

    „Textil su ljudi“

    Na razvoju zaposlenih i unapređivanju njihovog znanja i veština, sarađuju sa par stalnih i više eksternih konsultanata. Kada su krenuli u reorganizaciju 2009. fokus je bio na poboljšanju komunikacije, planiranju i organizaciji. Prema Jeleninim rečima, bili su dosta okrenuti ka unutra.

    „To nas je u nekom trenutku učinilo krutima. Ali pošto stalno radimo, analiziramo i učimo, uočili smo gde su nam propusti. Radili smo više ka okrenutosti klijentu i fleksibilnijem modelu poslovanja, što su ključni momenti za opstanak i razvoj“, kazala je Jelena.

    Ona je ljude koji rade u Textilu opisala kao sjajne, entuzijastične, poslovne i kreativne. Svi imaju jedan cilj, a to je i misija kompanije, da svakome omoguće prostor za rast, razvoj i kreativnost uz doživljaj kvaliteta, aktuelnosti i trenda.

    Zaposleni Textil

    Zaposleni Textil

    Šta je ključno za dobru saradnju?

    Za dobru kolaboraciju akcenat je na komunikaciji i partnerstvu tj. partnerskom odnosu sa klijentima, ne kroz prodaju asortimana, vec kroz koncept vrednosti, smatra kompanija Textil.

    Oni ne prodaju samo proizvod, nego optimizam, poverenje, rešenje, ideju za razvijanje posla.

    „Koncept vrednosti koji gajimo izdvaja brigu o kupcu – da li je stvarno zadovoljan saradnjom i da li napreduje uz nas? Ideja vodilja je win-win, ja pobeđujem – ti pobeđuješ“, naglasila je Jelena Pavlović za BIZLife.

    Vrhunska kreativnost bazirana na poznavanju modernih poslovnih procesa, društvenih i modnih kretanja, permanentno ulaganje u ljudstvo i resurse, sa ključnim iskorakom od opšteg stanja na tržištu – jasnom vizijom budućnosti i konkretnim planom kako je realizovati, to je ono što čini kompaniju Textil najvećom veleprodajom materijala u regionu, dodala je.

    Kreatori, Textil

    Kreatori, Textil

    Najveći broj njihovih klijenata su male i srednje proizvodnje garderobe, kao i veliki i poznati i brendovi i kreatori kako u zemlji, tako i u regionu.

    „Sarađujemo sa dosta stručnih škola i univerziteta, tako sto im obezbeđujemo materijale za praksu. Na Beogradskoj nedelji mode dva puta godišnje dodeljujemo nagradu za najboljeg dizajnera u vidu materijala za buduću kolekciju. Na taj način pomažemo realizaciju kreativnog potencijala domaće mode“, navela je Pavlovićeva.

    Da li će kod nas uskoro zaživeti digitalna odeća i virtuelno oblačenje?

    Digitalna revolucija vraća modnu industriju na početnu tačku i na osnovno pitanje: “Šta možemo da zamislimo?“ Uz mogućnosti koje tehnologija danas nudi, jedino ograničenje jeste imaginacija, kažu iz kompanije Textil.

    „S obzirom na to da je moda oblast u kojoj radimo, rekla bih da je imaginacija pre prednost nego ograničenje“, napomenula je Jelena Pavlović.

    Mogućnost da avatar isprobava najnovije kolekcije dostupne samo u digitalnoj formi, kao i da bira i kupuje na taj način, postali su već deo korisničkog iskustva širom sveta, primetila je ona.

    Stručnjaci predviđaju da će upravo to biti glavni trend u budućnosti.

    Jedan od nužnih i osnovnih koraka unapređenja poslovanja je svakako ubrzana digitalizacija. Većina onih koji žele da stignu ili ostanu na vrhu preduzima korake u tom smeru, navela je ona.

    Izvor: BIZLife/Ivana Jaćimovski

    Foto: Textil

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE