Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Marketar Vladimir Mladenov za BIZLife: Na kraju dana, bitno je da smo dali sve od sebe

    Konsultanska marketinška kompanija Funky Marketing iz Pirota i njen osnivač Nemanje Živkovića pokrenuli su, uz podršku medijska kuće BIZLife, izbor najboljih marketinškog stručnjaka na teritoriji Srbije, Hrvatske, BiH i Crne Gore za 2022. godinu.

    Odaziv učesnika je bio veliki, a nominovano je više od 70 marketara iz različitih kategorija.

    Sa Ilijom Brajkovićem, koji je odneo pobedu, je do finala stiglo još dvoje marketara, i to Sara Milošević iz kompanije Nordeus i Vladimir Mladenov – mlade snage koje uveliko rade sjajne stvari. Iznenađujuće? Samo za one koji ne prate rad Sare i Vladimira.

    „Svi učesnici finala dobiće intervju na portalu BIZLife, svi koji su ušli u TOP 36 dobiće intervju na Funky Marketing sajtu, dok će najbolji imati priliku da odluči kome ide 500 EUR donacije“, rekao je Nemanja.

    Ovaj članak je jedan od njih i danas imamo priliku da saznamo kako razmišlja Vladimir Mladenov.

    Marketing (Pixabay)

    Ko je Vladimir Mladenov?

    Mladenov je diplomirani ekonomista i master Politikologije, sa 14 godina iskustva u Digitalnom marketingu. 

    Radio je kao specijalista za E-commerce u kompanijama NELT i Webcentric, rukovodilac online radnje i digitalnog marketinga u kompaniji Keprom i Izvršni direktor u agenciji za digitalne komunikacije GOviral. Uža specijalnost su mu društvene mreže i E-commerce.

    Jedan je od pionira u Srbiji u korišćenju društvenih mreža u profesionalne svrhe. Oglašavanjem na Facebook-u i Google-u se bavi od 2008. godine, kao i kreiranjem kompanijskih i organizacionih stranica i grupa, vođenjem digitalnih kampanja, analitikom i analizom rezultata. 

    Učestvovao u kreiranju i implementaciji na desetinama Web shop-ova, vodio projekte i postavljao procese u E-commerce rešenjima. Primeri su uspešni i nagrađivani E-commerce portala – takolako.com i aksa.rs. 

    Trenutno se bavi konsultantskim poslom kao sertifikovani konsultant za digitalnu transformaciju sa ekspertizom za društvene mreže i internet prodaju (međunarodni sertifikat GIZ i WKO). Za njega je marketing stil života i način komunikacije koji pruža mogućnost da se menja svest ljudi, pomeraju granice i menja svet. 

    Vladimir Mladenov

    • Kako se gradi lični brend/pouzdani tim/kontinuirani kvalitet/dugoročni zadovoljni klijent? 

    Smatram da proces treba da ide u dve etape. U prvoj pojedinac mora nešto da nauči, napravi, prođe kroz praktičnu školu i stekne iskustvo. U drugoj fazi treba da pokaže i podeli sa zajednicom to što zna, u čemu je dobar i gde može da doprinese. Prvih deset godina karijere uopšte nisam razmišljao o ličnom brendiranju. Sada smatram da je to greška, i da je trebalo ranije krenuti, ali nikada nije kasno. Linija koja povezuje lični brend, stvaranje pouzdanog tima i dugoročno zadovoljnog klijenta je kontinuitet. Za poverenje i uigranost potrebno je vreme i strpljenje. Ukoliko imate lični brend dolaziće klijenti, a ukoliko imate dobar i pouzdani tim uz sebe i vi radite kvalitetno, imaćete zadovoljne klijente.

    Marketing je tekući proces

    • Ajmo da pričamo o procesima. Dajte nam neki primer koji će nam pomoći da razumemo kako razmišljate o marketinškim kampanjama na konkretnom primeru ili primerima?

    Za mene je marketing jedan tekući proces, koji nema jasno vidljiv početak, ni kraj. Značajno mi je i ono što sam učio na fakultetu, i ono što sam stekao kroz praksu, i ono što učim danas. Ništa ne potcenjujem i svemu pridajem važnost. Marketing je multidisciplinaran, i to mi kao generalisti mnogo znači. Ima tu i matematike i statistike, književnosti, istorije, opšte kulture, a kao šlag na torti dolaze psihologija, sociologija i filozofija. Volim strategije i kampanje koje imaju jasnu strukturu i definiciju, ali koje mogu da se oblikuju poput plastelina. Uvek krećem sa jasnim metodama, volim da upoznam prvo biznis model i procese, proizvode i usluge, kao i kompanijsku kulturu, zatim da se pozabavim analizama, kao što su SWOT i PESTLE. Postavljamo ciljeve, kao i okvire interne komunikacije i SMART ciljeve unutar tima.

    Vladimir Mladenov

    Nekad je potrebno vremena i nekoliko radionica sa našim partnerima da bismo došli do one jedinstvene vrednosti koja nas izdvaja, i oko koje ćemo graditi našu komunikaciju. Konkretno najdraži primer digitalne transformacije je jedan poznati festival, sa kojim smo od stidljive priče o Fejsbuk oglašavanju došli do potpune transformacije u online festival, koji je uspeo svoj kontinuitet da održi uprkos izazovima pandemije.

    Projekat na koji sam najviše ponosan je timski, web shop koji smo razvijali od nule, od 2009. godine, uz koji sam učio o procesima, odrastao kao profesionalac, pionirski uveo Fejsbuk i Google oglašavanja, koji je naposletku otkupila velika kompanija, a 2016. i 2017. dobio nagradu za najbolji online shop u zemlji.

    Moram na kraju reći da je svaki kontakt sa ljudima, onima kojima je kampanja namenjena novi izazov i novo zadovoljstvo, a bez tog kontakta, sve je jedna prazna ljuštura, lepo, ali neupotrebljivo, sem za ukras.

    Marketing, računar (Pixabay)

    • Šta smatrate za sledeći veliki korak u karijeri? Zašto? 

    Vidim sebe kao edukatora, to je moja pasija poslednjih godina. Mislim da taj kontakt sa ljudima koji žele nešto da nauče i proces prenošenja znanja izvlači nešto najbolje iz mene. Mnogo je bilo ideja i planova, mnogo kontakata koji nisu realizovani, posebno je bio zanimljiv izazov jedan internacionalni edukativni projekat koji zbog pandemije nije realizovan. Opet, tu je mnogo kurseva i edukacija čiji sam bio deo i to me čini ponosnim.  Osećam da sam tu još na početku i da dosta mogu da napredujem i pružim. 

    Čovek dok živi mora da uči

    • Gde se danas edukujete? Navedite konkretne primere i slobodno uključite linkove.

    Čovek dok živi mora da uči. Kada prestane da uči, to je kraj. Za mene je učenje svakodnevna rutina, izdvajam minimum 20 minuta dnevno, a obično i više. Iako pratim sve marketing aktuelnosti i teme, akcenat bih stavio na nešto drugo. U poslednje vreme mnogo proučavam filozofiju i psihologiju, i to su po meni ključne životne discipline, koje nam daju šansu da odgovorimo na značajna pitanja. Konkretno bih preporučio stoike, pre svega Epikteta i Marka Aurelija, zatim Sun Cua i Lao Cea, a mene posebno zanima japanska filozofija i zen budizam.

    Trudim se da upražnjavam kaizen i ikigai, koji su u isto vreme i tradicionalni i moderni, odnose se i na život i na posao. Čitam, razmišljam, izdvajam, i onda to pokušavam da primenim na moj život i posao. Od modernih autora na mene su uticali dosta Gary Vee pre nekoliko godina i Simon Sinek u poslednje vreme. Želeo bih da izdvojim i dvoje sjajnih marketara i edukatora sa naših prostora, čija je predavanja uživanje slušati, a to su Miroslav Varga i Barbara Slade Jagodić. 

    Društvene mreže (Pixabay)

    • Šta mislite, zašto se u regionu Balkana toliko malo deli znanje?

    Muči nas istorijsko nasleđe. Tradicionalno nepoverenje pre svega. Onda i školski sistem.

    Recimo u Japanu, čas matematike. Profesor na tabli napiše zadatak. Prvi učenik koji završi podigne ruku i profesor pregleda zadatak. Ukoliko je tačno rešio zadatak, on ide do sledećeg učenika i pregleda. Ukoliko drugi učenik ima problem da reši taj zadatak ili ga je netačno rešio, prvi učenik mu objašnjava postupak i kako da ga reši. Deca se uče kako da objašnjavaju, budu timski igrači i da prenose znanje drugima. Voleo bih da je tako i kod nas.

    • Šta preporučujete onima koji idu za vama? Šta je to što je vama pomoglo da budete tu gde jeste?

    Najbolji savet koji mogu da im dam je da imaju rutinu. Fizičku, duhovnu i poslovnu rutinu. To je temelj na kome se gradi sve ostalo. Ukoliko vežbate svaki dan bićete zdravi. Ukoliko razmišljate svaki dan bićete mentalno jaki. Ukoliko učite svaki dan i to primenjujete, radićete dobro vaš posao. Toliko je jednostavno.

    Društvene mreže (Pixabay)

    • Postoji li nešto što vas nismo pitali, a želeli biste da poručite čitaocima?

    Želim da im poručim da i u ovom poslu, kao i u većini, ima dosta uspona i padova, nedoumica, bolnih odlazaka… Nije sve upeglano i našminkano, kao na reklami. Iza krajnjeg proizvoda krije se ozbiljna struktura i rad. Strpljenje i kontinuitet su ključni. Probajte sve, budite otvoreni za što više izazova, jer tako ćete najbolje i najviše naučiti.  Na kraju dana, bitno je da smo dali sve od sebe.

    Izvor: BIZLife

    Foto: YT Scrn/Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE