Marketarka Sara Milošević za BIZLife: Živite svoju strast

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Marketarka Sara Milošević za BIZLife: Živite svoju strast

    Konsultanska marketinška kompanija Funky Marketing iz Pirota i njen osnivač Nemanja Živković pokrenuli su, uz podršku medijska kuće BIZLife, izbor najboljih marketing stručnjaka na teritoriji Srbije, Hrvatske, BiH i Crne Gore za 2022. godinu.

    Odaziv učesnika je bio veliki, a nominovano je više od 70 marketara iz različitih kategorija.

    Posle velike borbe, troje najboljih stiglo je do kraja. Polufinale je dalo verovatno i finale pre finala, u kome je pobedu odneo Ilija Brajković.

    Sa Ilijom je do finala stiglo još dvoje marketara, i to Sara Milošević iz kompanije Nordeus i Vladimir Mladenov – mlade snage koje uveliko rade sjajne stvari.

    Računar, društvene mreže, marketing (Pixabay)

    Sa Sarom Milošević smo imali prilike da razgovaramo tokom samog glasanja, a ona je tom prilikom za Portal BIZLife otkrila, na konkretnim primerima, kako razmišlja o marketinškim kampanjama i kao i šta smatra sledećim velikim korakom u karijeri.

    Ko je Sara Milošević?

    Sara Milošević je završila osnovne studije – menadžment na FON-u, a zatim i master studije takođe na FON-u i to smer – marketing inženjerstvo i komunikacije. 

    Nakon toga se ubrzo zaposlila u Philip Morris International, gde je provela godinu i po dana radeći kao član tima za Digital. Posle ove kompanije je svoju karijeru nastavila u Nordeusu, gde i danas radi na poziciji Social Media Specialist-a. 

    Pored toga, u slobodno vreme organizuje žurke koje su posvećene samo američkom trepu i pomaže lokalnim poznatim muzičarima oko promocije nove muzike na društvenim mrežama.

    • Kako se gradi lični brend/pouzdani tim/kontinuirani kvalitet/dugoročni zadovoljni klijent? 

    Lični brend je za mene jedna od najzanimljivijih oblasti u marketingu, zato što ni za jednu osobu ne predstavlja istu stvar. Svako ima svoje viđenje “dobrog ličnog brenda”, a na kraju dana zavisi itekako od percepcije koju ta osoba ima o sebi. Izgradnja traje jako dugo i nikada se građenje ličnog brenda kao takvog ne završi – već u svakom trenutku života postoji kao proces. Da bi se što pre došlo do “uspešnog” ili “jakog” ličnog brenda, treba da se pođe iz dva iz dva skroz suprotna smera, a to su početak i kraj ovog procesa: Početak – Sve ono što vi jeste, samosvest i poznavanje ličnih granica u svakom smislu te reči. Kraj – Koji cilj želim da ostvarim? I kako se lični brend kao alat koristi da bi mi pomogao u tome? Ono što je između ova dve dela je sve što vi radite i činite svaki dan. Apsolutno sve, to je vaš životni stil, ponašanje, sadržaj koji delite, pa čak i  komentari koje ostavljate!

    Ovde je vrlo bitno naglastiti razliku između svih kanala koje koristiti za promociju. Da li su to vaše društvene mreže, klijenti koji vas preporučuju ili ljudi sa kojima svakodnevno radite? Svi imaju određenu ulogu, a na kraju čine mozaik vašeg ličnog brenda. Jako je dobra metafora, zato što je na vama da odaberete kojih “delića” ima najviše, u kojoj boji i kako su složeni. Verovatno će dominirati oni koji su vama najbitniji. A koji utisak prenosi vaš mozaik zavisi od vaše kreacije i posmatrača, kojih ima na svakom koraku. Baš kao i lični brend.

    Digitalni marketing (Pixabay)

    Drake kao primer za dobar marketing

    • Ajmo da pričamo o procesima. Dajte nam neki primer koji će nam pomoći da razumemo kako razmišljate o marketinškim kampanjama na konkretnom primeru ili primerima?

    Ovo su tipična pitanja koja obrađujem u videima na TikToku, time što objašnjavam neke meni zanimljive kampanje. Evo sada ću to uraditi i ovde ukratko na primeru američkog repera Drake-a i njegovog najnovijeg albuma “Certified Lover Boy”. Ovaj album je oborio sve rekorde do sada po popularnosti, a mnoge pesme su postale i viralne. Ukoliko vas zanima ceo video – možete ga pogledati ovde

    Drake je pred objavu samog albuma promenio frizuru, jer je znao da je mnogo fotografisan i da svaka paparaco slika znači dodatni organski podsticaj za promociju albuma. Nekoliko meseci je imao srce na glavi (u tom trenutku nismo znali kako će se album zvati). Album je bio najavljen za januar 2021, tako da je promociju sa frizurom u potpunosti iskoristi kao “zagrevanje” pred samo objavljivanje albuma. U međuvremenu smo saznali naziv albuma – “Certified Lover Boy”, pa je frizura itekako imala smisla.

     Međutim, Drake u januaru objavljuje story u kom objašnjava da album odlaže do daljnjeg. Misterija se nastavlja, a on i dalje ima specifičnu frizuru. U septembru kreće agresivna promocija albuma i to pomoću digitalnih bilborda u velikim američkim gradovima. Na bilbordima su bile neke izjave koje su lokalce tih gradova podsećale da njihovi najpoznatiji reperi iz tih gradova imaju pesmu sa Drake-om na tom novom albumu.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by champagnepapi (@champagnepapi)

    Na primer, u New Yorku City-ju  je pisalo: “Hey New York, the Goat is on CLB.”, u prevodu: Jay-Z ima pesmu sa Drakeom. A Drake koristi hype koji stvara lokalno stanovništvo, brend tih repera (svojih kolega) plus njihove društvene mreže. Na primer, kada su bilbordi bili objavljeni, uglavnom su svi reperi sa milionskim brojem pratilaca to objavljivali na svoje kanale. I onda smo u septembru konačno dobili album na čijoj naslovnici se nalaze trudnice sa različitim bojama kože.

    Zašto je ovaj naslovna slika albuma brilijantna? Zato što je: meme (odgovara trendovima generaciji koja ga sluša i prati), univerzalni jezik je u pitanju (svi na svetu razumeju emoji-e), promoviše se raznolikost kultura (preko boja kože) i s obzirom da album kasni 9 meseci – imamo trudnice na naslovnoj.

    Zašto je ovaj naslovna slika albuma brilijantna? Zato što je: meme (odgovara trendovima generaciji koja ga sluša i prati), univerzalni jezik je u pitanju (svi na svetu razumeju emoji-e), promoviše se raznolikost kultura (preko boja kože) i s obzirom da album kasni 9 meseci – imamo trudnice na naslovnoj! 

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by champagnepapi (@champagnepapi)

    Ova naslovna strana albuma je postala viralna priča za sebe, gde su se mnogi svetski brendovi uključili i ispromovisali svoje proizvode preko ove slike: McDonalds, Adobe, Trojan Canada i mnogi drugi. Drake je došao do nove publike, a i ti brendovi!

    • Šta smatrate za sledeći veliki korak u karijeri? Zašto? 

    Deljenjem znanja o marketingu na TikToku sam postala određena vrsta influensera. Biti biznis influenser je dosta izazovno i za mene uspešno građenje te priče predstavlja velikii cilj. Zanimljiva pozicija je da sam predstavnik više Gen Z u karijernom smislu te reči, pošto imam iskustva i zabavnih industrija kao i korporacije. Miks svega mi daje priliku da se izražavam drugačije i da razumem različite uticaje. I da, ako me niste zapratili na TikToku, šta čekate?

    Slabo smo digitalno pismeni

    • Gde se danas edukujete? Navedite konkretne primere?

    HubSpot Academy je digitalna marketing biblija, mnoge korisne stvari sam saznala ovde. Sve oblasti iz marketinga na jednom mestu, stalno se ažuriraju i uvek dele dosta dodatnog materijala. I volim Social Media Today, portal koji deli najnovije vesti. Nekad mi dodatno pomognu da odlučim ka kom smeru dalje da se usavršavam, plus odlično i brzo prenose trendove iz digitala. I za kraj Hootsuit Blog, koji ima predobrih resursa i koji uvek rado posećujem. 

    Marketing (Pixabay)

    • Šta mislite, zašto se u regionu Balkana toliko malo deli znanje?

    Mi smo kao region slabo digitalno pismeni. Sporo prihvatamo trendove. Ova činjenica dosta utiče na moj odgovor na ovo pitanje. Postoji uverenje da će ti neko uzeti posao ili klijenta ako podeliš nešto sa ostatkom ekipe. Mislim da je u korenu ovog uverenja strah… Kada kažem ovo mislim na to da svakog od nas deli jedan klik od nekog znanja i onda mi nikad nije bilo jasno ljudi koji su u celom tom digitalnom trenutnom setupu sveta, tako rezervisani sa deljenjem istog. 

    Lično moj primer TikToka – gde isključivo delim znanje i neke savete je samo dokaz da deljenje znanje uvek dobro prođe i vrati vam se mnogo više nego što ste tražili. Nisam imala nikada više poruka i podrške za svoj posao koji radim i apsolutno se nikada ne ustručavam da uvek kažem nešto čim saznam. Verujem da deljenjem znanja i sami saznajemo više, a usput i učimo kako to znanje da što bolje prenesemo.

    “Live your passion”

    • Šta preporučujete onima koji idu za vama? Šta je to što je vama pomoglo da budete tu gde jeste?

    Mi u Nordeusu imamo jednu od vrednosti koja predstavlja sve ono što je potrebno da vam pomogne da budete tu gde želite, a to je: Live your passion. Mene je to dovelo do ovoga gde sam sada, jer nisam imala trenutak dileme kada sam shvatila da je marketing ono što volim i živim. Išla sam “all in”, jer sam verovala da je oblast u kojoj se najbolje osećam nešto gde treba sebe najviše da dam. I nebitno je koja je oblast u pitanju, dokle god je ona ono što vi jeste i što volite. Nekada kada krenem da razmišljam koliko mnogo stvari radim odjednom, pomislim koliko i ne osetim jer volim ono što radim i ne gledam to kao neki stres već kao zadovoljstvo. 

    Naravno, ima i dobrih i loših dana, kao i kod svakog – ali to je sve deo procesa. Bilo je puno odricanja da edukaciju biram pre nego neki izlazak u studentskim danima i to je dugo trajalo, ali me je dovelo tu gde jesam. Ne bih ništa menjala. A sama preporuka jeste da se pronađete i shvatite šta je ono što vi jeste i šta vi želite, nakon toga karijera lakše dođe. A i lični brend!

    Marketing (Pixabay)

    • Postoji li nešto što vas nismo pitali, a želeli biste da poručite čitaocima?

    Probajte da neko svoje vreme uložite u davanje društvu na bilo koji način koji vama odgovara. Bitno je da pomažemo ljudima koji prolaze kroz šta smo mi prošli i isto tako je na svima nama da ta vrata ostavimo otvorena. Razmislite o svojim kvalitetima, hobijima, o stvarima koje vas ispunjavaju i okupite zajednicu. Verujte mi, ne postoji ništa lepše od toga. I da, ukoliko imate bilo koje pitanje ili komentar, slobodno me kontaktirajte na LinkedInu!

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE