Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nataša Pavlović, Mercator S

    „Plan nije ništa, planiranje je sve“

    Nećemo pogrešiti ako kažemo da je maloprodaja jedna od industrija koja se najbrže menja širom sveta. U prilog tome ide fakat da je često u prvom planu tehnološkog napretka kako bi išla u korak sa rastućim potrebama potrošačâ. „Samim tim, komunikacija mora da se prilagođava na dnevnom nivou, uz konstantno praćenje tržišta”, ističe Nataša Pavlović, izvršni direktor marketinga, Mercator S.

    „Na godišnjem nivou proizvedemo više od 1000 različitih spotova, preko 200 različitih kataloga ode u štampu u preko 10 miliona primeraka i kreiramo više od 10 različitih integrisanih kampanja – strateških, taktičkih, onih koje rade na ugledu kompanije do mnogobrojnih CSR kampanja i velikih sponzorstva i donacija”, dodaje.

    • Čini se da imate vrlo intenzivan tempo. Na koji način provodite tekuće dane u profesionalnom smislu?

    Možda to izgleda čudno u trenutku kada, složićete se, ništa nije lako i jednostavno, ali baš zato stalno sebi i kolegama govorim da treba da budemo ponosni i da se osećamo odlično zbog toga šta sve postižemo i uspevamo da uradimo svi zajedno i kako se uspešno prilagođavamo svim novonastalim situacijama, koje više niko ne može da predvidi, a onda još i da nadmašimo sebe i planove koje sebi postavljamo. Taj zajednički uspeh me čini srećnom profesionalno i daje mi dodatnu motivaciju.

    • Opišite nam ukratko vaš razvojni put. Šta je sve prethodilo poziciji na kojoj ste sada?

    Po završetku fakulteta, dobila sam priliku zа rad u marketingu tada kompanije IDEA, 2009. godine, u okviru projekta „Prva šansa”. Imala sam priliku da rastem i razvijam se unutar jedne od najvećih kompanija u Srbiji, danas najvećoj regionalnoj kompaniji, i budem uključena u jednu od najvećih integracija u regionu kroz sve pozicije unutar marketinga. Krenula sam kao pripravnik u području marketinga, zatim bila referent, potom specijalista za ATL, pa specijalista za BTL, rukovodilac ATL-a, sve do spajanja kompanija IDEA i Mercator, kada sam preuzela ulogu direktora marketinga brenda IDEA, na kojoj sam bila pet godina. Danas se nalazim na poziciji izvršnog direktora marketinga kompanije Mercator S, u okviru koga su brendovi IDEARodaMercator i Velpro sa svim svojim subbrendovima. Taj put je trajao, i traje već 13 godina, ukratko.

    • Šta je za vas dobar marketing?

    Današnje vreme nam je potvrdilo, možda više nego ikad, da je brend kao živo biće. Kao svako od nas, tako se i brendovi najpre rađaju, a onda moraju da se prilagođavaju i nađu svoje mesto u prostoru i vremenu kako bi nastavili da rastu i razvijaju se.

    Za mene je dobar marketing onaj koji uspe da održi brend živim što duže, da ga transformiše, prilagođava, priprema za nove generacije.

    • Da li je svaka reklama dobra reklama? Šta mislite o izazivanju šok-efekta kod potrošačâ?

    To ispada kao i stara narodna: Dobar glas se daleko čuje, a loš još dalje. Ali ja se ne bih složila s tim da je svaka reklama dobra reklama. Zavisi šta je cilj. Sve što radimo vezuje se za identitet našeg brenda. Jedna loša reklama može mnogo naštetiti brendu koji godinama stvarate, a lako se zaboravi sve dobro. To ne znači da ne treba rizikovati i iskočiti iz okvira, to znači da morate imati jasan cilj i jasnu poruku, a onda da uklopite sadržaj i kreativnost. Svaki brend ima cilj da ispriča priču. Možete privući lako nekog kreativnom reklamom, ali ako ne stoji sadržaj iza nje, neće imati poentu, neće je povezati sa brendom. Ako imate dobar sadržaj, ali bez kreativnosti, u moru reklama – niko vas neće primetiti.

    • Kakve inovacije implementirate u vašem sistemu, koje ideje su se dobro pokazale?

    Inovacija, da bi uspela, mora da bude zasnovana na realnim potrebama kupaca. U suprotnom, to će biti jedna simpatična ideja koja će ubrzo nestati. Ključni kriterijum za diferencijaciju više neće biti samo kvalitetniji proizvodi ili niže cene, već, pre svega, superiorni poslovni model koji će biti osnova za istinsku digitalnu transformaciju poslovanja. I to je ono što radimo svakodnevno. Prvi smo uveli Tik-Tak kase i self-check-out uslugu „Sken za tren”, prvi smo pokrenuli i imamo najveći program lojalnosti u Srbiji. Takođe, bili smo partneri NBS u projektu IPS QR kod plaćanja putem mobilnog telefona.

    Nataša Pavlović, direktor marketing, Mercator S

    Nataša Pavlović, direktor marketing, Mercator S

    Takva kultura stalnog inoviranja posebno se dobro pokazala kad je nastupila pandemija. Nova realnost je tražila nova rešenja i mi smo to mogli da ispratimo. Na primer, kada je u pitanju e-commerce, uspeli smo usred pandemije da proširimo kapacitete – pokrenuli smo Click&Collect i postali prvi ritejler koji je ušao u partnerstvo sa brzom dostavom, kao što je Glovo. I od početna 24 sata za dostavu, preko dva sata, došli smo do dostave do vrata naših potrošača za manje od 60 minuta, što u vanrednim okolnostima predstavlja vrhunac pogodnosti u ritejlu.

    Superkartica, sa preko 1.100.000 članova, danas nam omogućava da znamo, zapamtimo, razumemo i ponudimo potrošaču ono što želi, na njemu željeni način, a onda, na kraju, i da predvidimo njegove potrebe, da ga podsetimo na nešto o čemu, možda, nema vremena da misli. Ona nam omogućava da danas i našim partnerima budemo partner u pravom smislu, da naši dobavljači imaju mogućnost da još bolje razumeju svoje potrošače i da svoje strategije kreiraju prema tom znanju. Da osiguramo da poruka stigne do njihovih kupaca i da nastavimo da podržavamo brendove i osiguravamo zajedničku budućnost.

    • Gde se i kako edukujete? Kada ste naučili najviše o svom poslu?

    Osnovne studije marketinga završila sam na Ekonomskom fakultetu u Beogradu, dok sam master studije završila na Pravnom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Svoje usavršavanje nastavila sam na IEDC Bled School of Management „Digital Transformation Program”, i Cotrugli Business School, tokom rada u kompaniji. Mercator S kao ključnu vrednost ima znanje i to stvarno živimo kao kompanija, konstantno su dostupne edukacije – kako interne tako eksterne. I verujem u princip 70:20:10: 70 odsto učenja dolazi iz iskustva, 20 odsto od rada sa kolegama, učenja od mentora, tima, a 10 odsto od formalnih edukacija. Najviše sam o svom poslu naučila upravo kroz iskustvo u radu sa kolegama, radeći na mnogobrojnim organizacijskim projektima, koji, zapravo, daju tu širinu i razumevanje šire slike, ne samo konkretno posla kojim se bavite. Da biste svoj posao uradili najbolje, morate razmeti kako kompanija i tržište dišu.

    • Podelite sa nama neku novost iz Mercatora. Šta vam je važno trenutno?

    Fokusirani smo na razvoj. Razvoj u svakom smislu: razvoj ljudi, razvoj naše maloprodajne mreže, kako tradicionalnog ritejla tako i e-commerce, kao i na razvoj digitalne transformacije. Tu možete očekivati najviše novina. Najveći fokus trenutno je na širenju naše maloprodajne mreže, otvaranju novih i renoviranju postojećih prodavnica. Samo u poslednje dve godine otvorili smo i renovirali 44 prodavnice, a do kraja godine planiramo još 10. Samo u otvorenim prodavnicama zaposlili smo više od 500 novih ljudi. Cilj nam je da našim kupcima omogućimo najmoderniji ambijent kupovine, vrhunsku uslugu, najširi asortiman brendova, uz fokus na lokalno i domaće, a da pored svega toga, kroz razne inovacije koje smo uveli, omogućimo da na jednom mestu kupci mogu i platiti račune, i podići novac na blagajnama, i platiti mobilnim telefonom, ali i da nagradimo svakog kroz superkarticu.

    • Na kraju nam recite nešto privatno o sebi.

    Pre svega, ja sam mama, mama jedanaestogodišnjoj Uni i sedmogodišnjem Stefanu, tako da muž i ja svoje slobodno vreme provodimo najviše sa decom. Imamo i psa Belu, koja je deo naše porodice već tri godine. Dakle, pored posla i porodice, slobodnog vremena nema mnogo, ali sam uspela da svoju ljubav prema kolačima pretvorim u hobi, pa sam tako kroz godine nabavila sve moguće alatkice i recepte i, kad god mi se ukaže prilika, pravim kolače, a odskoro sam rešila da naučim i nešto novo, a što mi je davno bila želja – da sviram klavir, tako da sam krenula na časove. 

    „Dobar marketing je onaj koji uspeva da održi brend živim što duže, da ga transformiše, prilagođava i priprema za nove generacije”, ističe Nataša Pavlović, Izvršni direktor marketinga Mercator S

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE