Najbolji marketar u regionu za BIZLife: Bez kvalitetne strategije padate na taktici

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Najbolji marketar u regionu za BIZLife: Bez kvalitetne strategije padate na taktici

    Prošlog meseca, osnivač “Funky Marketing”, Nemanja Zivkovic je postavio naizgled jednostavno pitanje na LinkedIn-u: “Da li biste želeli da vidite listu 50 najboljih marketara u regionu u 2022. godini?”.

    Odziv je bio veliki, a nominovano je više od 70 marketing stručnjaka iz Srbije, Hrvatske, BiH i Crne Gore. Doseg postova u kojima je postavljeno pitanje o najboljem marketaru prešao je 200.000, a engagement se vidi i danas na tim postovima

    Nadmetanje je nastalo kao ideja da proslavi lične brendove onih koji rade prave stvari kad je marketing u pitanju i nateraju zajednicu da vrati marketing u žižu interesovanja – na pravi način. 

    Računar, društvene mreže, marketing (Pixels)

    Ovo je pokušaj Funky Marketinga da pokaže zahvalnost svima koji se trude da rade marketing na pravi način, kao i radi njihovog boljeg povezivanja. “Na kraju dana, želeli smo da ove lista i takmičenje bude zabavno i poučno i mislimo da smo to i ostvarili”, poručuju iz Funky-a.

    Posle velike borbe, troje najboljih stiglo je do kraja. Polufinale je dalo verovatno i finale pre finala, u kome je pobedu odneo Ilija Brajković. U poll-u u kome je glasalo čak 1891 osoba, dobio je 9 glasova više od legende advertisinga na ovim prostorima Miroslava Varge.

    Ko je Ilija Brajković?

    Ilija Brajković je godinama aktivan na internet sceni, a posljednjih deset godina se aktivno posvetio digitalnom marketingu. 

    U duši geek, ali život ga odneo u nešto u čemu još više uživa. Partner u digitalnoj agenciji Kontra, gde se brine za strateške kampanje i ključne klijente i pazi da svi klijenti dobiju #FirstClassExperience po čemu je Kontra i poznata. Neki od klijenata s kojima je sarađivao uključuju Microsoft Hrvatska, Turističku zajednicu Grada Zagreba, Natuzzi i Pernod Ricard. 

    Redovan je predavač na mnogim konferencijama i seminarima u zemlji i inostranstvu i uvek među najbolje ocenjenim predavačima. Polaznici njegovih seminara i predavanja odlaze kući razmišljajući “uf, kako to do sada nismo radili, jedva čekam da sve to počemo primenjivati”. 

    Imali smo prilike da razgovaramo sa Brajkovićem koji nam je otkrio kako se gradi lični brend, ali i tome kako se gradi jedna uspešna marketinška kampanja.

    Ilija Brajković, najbolji marketar regiona i partner u agenciji “Kontra”

    Kako se gradi lični brend/pouzdani tim/kontinuirani kvalitet/dugoročni zadovoljni klijent? 

    • Kako se gradi (lični) brend? Komunikacijom. Ta komunikacija može biti u bilo kom obliku – neko će predavati na konferencijama, neko će pisati blog ili voditi aktivan profil na LinkedInu. Kompanije će raditi kampanje i oglašavati se. Ali ne može se brend izgraditi ako se ne komunicira. Oblik komunikacije, ton komunikacije, kanal komunikacije – sve je podložno promenama, ali komunikacija ne sme stati. To je ono što mi radimo i za naše klijente – nađemo najbolji kanal/kanale koji će dovesti do ostvarenja poslovnih ciljeva.

    “Bez kvalitetne strategije padate na taktici”

    Ajmo da pričamo o procesima. Dajte nam neki primer koji će nam pomoći da razumemo kako razmišljate o marketinškim kampanjama na konkretnom primeru ili primerima?

    • Mi smo agencija i na usluzi smo klijentima, te jako puno toga počinje sa “A koji je vaš cilj, dragi klijentu?”.  Naravno, u većini slučajeva je cilj povećanje prodaje. Pa idemo dalje, istražiti koliko sada imaju prodaje i kako se dolazi do te prodaje. Pa onda dalje, ako danas prodajete 100 nečega, koliko je to “povećanje prodaje” koje želite i u kom vremenskom periodu? Koliki je budžet koji ste spremni uložiti? Tek kada smo takve neke generalne stvari saznali, e onda idemo istraživati koje tehnike koristiti. Najlakše je odmah na početku reći “idemo sve baciti na Google”, ali bez postavljene kvalitetne strategije, postoji velika verovatnoća da ćemo pasti na taktici.

    Šta smatrate za sledeći veliki korak u karijeri? Zašto? 

    • I dalje se vidim u Kontri, a veliki korak mi se dogodio prošle godine. Narasli smo dovoljno da ja više operativno ne moram voditi ni jednog klijenta i to mi je oslobodilo vreme da se mogu baviti ljudima koji će se onda baviti klijentima. Sada imam više vremena za strateške stvari i razgovor s partnerima o sledećim koracima.

    Ilija Brajković, najbolji marketar regiona i partner u agenciji “Kontra”

    Gde se danas edukujete? Navedite konkretne primere i slobodno uključite linkove.

    • Volim čitati članke, tako da kada naletim na neki zanimljiv spremim ga u Pocket i čitam kada stignem. Još više volim čitati knjige, neke klasične poslovne, pa se maksimalno trudim naći vremena za to. Od pre godinu dana sam počeo slušati podcaste, nekada u autu, nekada u teretani dok trčim, pa mi i to bude jedan način edukacije. Tako da nemam neki dominantni način edukacije, nisam jedino fan formalne edukacije, više volim samostalno istraživati. 

    Delimo znanje i pomažemo se međusobno

    Šta mislite, zašto se u regionu Balkana toliko malo deli znanje?

    • Ne znam da se na Balkanu malo deli znanje. Imamo tu jako puno deljenja znanja i puno se pomažemo međusobno.

    Šta preporučujete onima koji idu za vama? Šta je to što je vama pomoglo da budete tu gde jeste?

    • Rad, rad i puno rada. Bavim se digitalom od 2009., a agencija Kontra je nedavno proslavila 10 godina postojanja. Iza toga je puno rada, odricanja i neodustajanja. I kad je bilo najteže nismo odustajali nego smo i dalje verovali u našu priču te smo i dalje tu, nikada jači, a zapravo još mislimo da smo na početku i da prave stvari tek dolaze.

    Ilija Brajković, najbolji marketar regiona i partner u agenciji “Kontra”

    Postoji li nešto što vas nismo pitali, a želeli biste da poručite čitaocima?

    • Nemojte kukati i žaliti se, vi ste kreatori svoje sudbine i preuzmite stvari u svoje ruke. Tržište marketinga je otvoreno za svakoga i svako se može probiti i ostvariti fenomenalnu karijeru, ali moraćete se potruditi i uložiti više truda kako biste to postigli. 

    Izvor: BIZLife

    Foto: BIZLife/Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE