Marija Jovanović, HR biznis partner, Coca-Cola HBC Srbija
Kako letnja praksa može da se pretvori u posao iz snova, zna Marija Jovanović. Pre pet godina prijavila se za program letnjih praksi Coke Summership, koji organizuje kompanija Coca-Cola HBC Srbija. Danas je na poziciji HR biznis partnera, prvi put u karijeri vodi tim, koji je zadužen za procese kao što su planiranje radne snage, benefita za zaposlene itd., sa ciljem optimizacije postojećih procesa, podržavanja biznisa i kreiranja pozitivne radne atmosfere i iskustva zaposlenih u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija.
Zanimljivo je da je Marijina prethodna pozicija bila blisko povezana sa finansijama – bavila se planiranjem i analizom troškova, kao što su bonusi, zarade i sl., kao i drugim kompenzacijama i beneficijama. I sve to kao diplomirani politikolog za međunarodnu politiku sa Fakulteta političkih nauka u Beogradu. Marija je osoba za koju će neposredni menadžeri bez dileme reći da je mlada liderka – jer svojim odnosom prema poslu, posvećenošću i spremnošću da pomogne i razvija druge predstavlja primer kako treba da izgledaju nove generacije lidera.
- Predstavite se. Koliko imate godina i koliko ste već na svojoj trenutnoj poziciji, u svom biznisu?
Ja sam Marija Jovanović, imam 29 godina. Za sebe bih rekla da sam politikolog koji je uspešno povezao finansije i HR. Na trenutnoj poziciji HR biznis partnera nalazim se osam meseci, od novembra 2021. Deo sam porodice Coca-Cola HBC Srbija od decembra 2017. godine.
- Šta mislite da je izdvojilo vas u odnosu na vašu generaciju? Šta je prevagnulo da budete poslovno istaknuti pre svoje 30. godine?
Svako od nas sa sobom nosi neki kvalitet i autentičnost. Mislim da je mene izdvojila spremnost da konstantno izlazim iz svoje zone komfora. Svaki rast, razvoj i napredak počinje tek onda kada izađemo iz svoje zone komfora, a ja sam uvek spremna da to učinim.
- Kažu da se sreća zaslužuje. Kako ste je vi zaslužili?
Ovo pitanje se lepo nadovezuje na prethodno. Kako kažu stari Latini: Fortes fortuna adiuvat, tj. sreća prati hrabre. Konstantno izlaženje iz zone komfora zahteva i određenu dozu hrabrosti, meni je sreća to prepoznala.
- Svedoci smo da naše tržište veoma sporo vrši tranziciju, još uvek su izrazito vidljivi obrisi socijalizma i karte su podeljene zrelijim igračima. Koji je vaš savet za mlade kolege – kojim putem da se probiju?
Mislim da poslodavci sve više uočavaju potrebu da se prilagode i da privuku talentovane mlade ljude i sve sjajne ideje i novine koje oni nose sa sobom. Svakako, savet je da budu istrajni, svoji i originalni, da budu svesni svojih kvaliteta i da budu strpljivi, jer sam sigurna da kvalitet kad-tad mora da privuče pažnju.
- Korporacija ili privatno preduzetništvo?
Za sada korporacija.
- Šta vas je konkretno opredelilo da se razvijate u našoj zemlji, a ne u inostranstvu?
Odlazak u inostranstvo, zapravo, nikada nisam ni razmatrala, jer sam još kao student završne godine fakulteta bila deo prakse i ubrzo dobila ponudu za posao u sadašnjoj kompaniji. Spoznaja da mogu da učim, da rastem i da se razvijam u kompaniji čiji sam i danas deo uticala je na to da inostranstvo nikada i nije bilo opcija za razmatranje.
- Kada govorimo o poslu, kako vidite sebe za 10 godina?
Svakako na nekoj od vodećih pozicija u sektoru za ljude i kulturu, gde svojim iskustvom pomažem da bolje razumemo potrebe mladih generacija, a samim promenama i prilagođavanjem vršimo i kulturološku promenu – kako u kompaniji tako i šire, na čitavom tržištu.
Izvor: BIZLife Magazin