Kragujevački Fijat izvisio za „pandu“
Uprkos nadi da bi „panda“ mogla da se proizvodi kod nas Fijat je preusmerio u Poljsku, pišu Novosti.
Najava da će Fijat-Krajsler automobili (FCA) izmestiti proizvodnju „fijata pande“ iz Italije da bi u ultramodernoj fabrici kod Napulja počela proizvodnja „bejbi džipa“, po svemu sudeći obradovaće radnike u Poljskoj, a ne u Srbiji kako se proteklih dana spekulisalo u pojedinim medijima.
Čelnici FCA grupe, koja je u četvrtak objavila sjajne rezultate poslovanja u 2017. godini sa gotovo udvostručenom neto dobiti – 3,5 milijardi evra, kako se tvrdi u pojedinim evropskim medijima, planiraju da u Napulju prave mali terenski automobil da bi uhvatili priključak sa rivalima u najbrže rastućem SUV segmentu na tržištu.
Kako je vreme „multivenova“, kategorije u koju se ubraja „fijat 500L“ koji se proizvodi u Kragujevcu, čini se na izmaku, a i uz činjenicu da bi ove godine morao da se obnovi ugovor Fijata i Vlade Srbije, pojavile su se i informacije da bi „panda“ trebalo da nastavi osvajanja srca kupaca iz Šumadije.
Međutim, te teorije pale su u vodu pred činjenicom da će se „panda“ sledeće generacije praviti na istoj platformi kao i „fijat 500“ i „lanča ipsilon“, a oba ova modela se montiraju u fabrici Tiči u Poljskoj.
Ima i onih dobrih poznavalaca prilika u auto-industriji, koji tvrde da je na odluku vrha italijanske kompanije uticao i prošlogodišnji višednevni štrajk radnika koji je, kako se i onda tvrdilo, „terao vodu na vodenicu Poljaka“.
Planovi za proizvodnju fabrike u Kragujevcu u narednom periodu još nisu saopšteni iako se očekuje da se proizvede približno isti broj vozila „fijat 500L“ kao lane kada je iz Kragujevca isporučeno oko 75.000 vozila.
Ugovor Fijata i Srbije ističe u septembru, pa je jasno da bi razgovori o produženju saradnje morali da počnu narednih meseci. Prošle godine, u maju, restilizovan je postojeći model „500L“, ali, iako se očekivalo, čelnici FCA nisu najavili proizvodnju potpuno novog modela.
[preporucene_vesti ids=“285098″]
Izvor: Novosti
Foto: FCA