Koliko zarađuje prosečni kupac Amazona i koliko potroši na platformi godišnje
Vodeća kompanija za onlajn prodaju Amazon isporučuje u više od 100 zemalja i jedan je od brendova kojima potrošači u SAD najviše veruju, prema nekoliko anketa, uključujući Harvard CAPs Harris Poll, listu Morning Consult, Akios Harris Poll i druge.
Amazon je prošle godine ostvario neto prodaju od 574,8 milijardi dolara, a više od polovine te prodaje, preko 60 odsto, dolazi od nezavisnih prodavaca u SAD – ili malih ili srednjih preduzeća. Nezavisni prodavci su prodali više od 4,1 milijarde proizvoda i svako od njih je ostvario u proseku 230.000 dolara od prodaje u 2022.
I ko kupuje svu tu robu? Novi podaci kompanije za istraživanje tržišta Numerator pokazuju da Amazonovi kupci najverovatnije pripadaju generaciji X (1965. do 1981.) koja ima srednje prihode (40.000 do 80.000 dolara). Uglavnom je reč o ženama i ljudima sa belom boje kože.
Podaci Numeratora takođe naglašavaju da je 81 odsto američkih domaćinstava kupilo nešto na Amazonu 2023. i potrošilo u proseku 2.662 dolara na platformi. Poređenja radi, Target je posetilo 77 odsto američkih domaćinstava oko 23 puta tokom cele godine. Kupci su potrošili više nego duplo na Amazonu nego na Target-u, koji je imao godišnju stopu kupovine od 1.103 dolara, piše Entrepreneur.
Amazon – najveće kategorije prodavaca
Demografija kupaca je takođe bila drugačija u Targetu, sa generacijom Z (>1996) ili milenijalcima (1982 do 1995) koji će najverovatnije kupovati tamo.
Odvojeni izveštaj JungleScout-a bavio se prodajom Amazona. Prema istraživanju kompanije o stanju prodavca, najveće kategorije prodavaca su kuća i kuhinja (35 odsto), lepota i lična nega (26 odsto), odeća, obuća i nakit (20 odsto) i igračke i društvene igre (18 odsto).
„Ne morate da budete ovako velika kompanija da biste lansirali proizvod. Nije važno koliko ste mali, u stanju smo da se takmičimo sa nekim od najvećih igrača“, rekao je za Amazon Alfred Mai, osnivač i izvršni direktor ASM Gamesa.
Izvor: BIZLife
Foto: Pexels, AP Photo/Michel Spingler, File
Pingback: Digital Element analizira kako mala i srednja preduzeća koriste internet prodaju