Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Internet prodaja, Digital Element

    Digital Element analizira kako mala i srednja preduzeća koriste internet prodaju

    Internet prodaja je dostupna godinama, a njeno korišćenje je, kako od strane kupaca tako i od strane poslodavaca, doživelo svoj rast tokom pandemije, koja je i te kako uticala na globalno tržište i učinila internet prodaju glavnim (ponekad i jedinim) načinom prodaje u svetu, ali i u Srbiji.

    Internet prodaja, poznata i kao onlajn trgovina, predstavlja pružanje usluga prodaje proizvoda putem platformi. Pored toga što se za prodaju koriste veb-stranice, jedne od ključnih prodajnih platformi upravo su društvene mreže. Njihov potencijal je u današnjici od najvećeg značaja zbog različitih, kreativnih načina „izražavanja”, tj. predstavljanja publici. Različiti formati objava, mogućnost sponzorisanja stranice i objava dovode do povećavanja dometa samog naloga, odnosno dolazi do šire publike i većeg broja potencijalnih kupaca. Velika preduzeća su od prvih dana prelaska trgovine na internet i društvene mreže jasno shvatila ovaj zadatak. Međutim, glavno pitanje je da li su manja preduzeća svesna moći društvenih mreža i koliko ozbiljno pristupaju plasiranju svojih proizvoda ili svog brenda na njima.

    Na domaćem tržištu, očekivano, i dalje u internet prodaji dominiraju velika preduzeća, ali je primetan sve veći broj srednjih i malih preduzetnika koji se odlučuju na vodeći vid trgovine 21. veka. Dok iza velikih preduzeća stoji ceo tim zadužen samo za onlajn prodaju, na malom preduzetniku je da sve to organizuje sam, što, zaista, može delovati previše komplikovano i često se odbija, pod izgovorom da se za to nema vremena ili da su društvene mreže još jedna dodatna stavka i obaveza koje nisu spremni da se prihvate.

    Pre odlučivanja na ovaj vid oglašavanja preduzetnika, treba razrešiti nedoumice i zablude koje se dovode u vezu sa internet prodajom, a najveći deo njih se odnosi upravo na društvene mreže. Platforme poput Instagrama, Tiktoka i Fejsbuka mogu biti od višestruke dobiti za poslodavca ukoliko se koriste na „pravi način”. Pre odlučivanja na ovaj vid oglašavanja treba, naravno, imati razrađenu strategiju, pogotovo kada su Instagram i Tiktok u pitanju. Veoma je bitno upoznati se sa samim platformama. Potrebno je istražiti koji format generiše najviše interakcija sa publikom, ispratiti trendove koje platforme nalažu, a koji se veoma brzo menjaju, zbog čega uvek treba biti ažuran.

    Pre ekspanzije Tiktoka, najbrže rastuće platforme od pandemije do sada, gotovo svi su plasirali samo fotografije. Međutim, ova društvena mreža je napravila revoluciju i potpuno promenila tok i drugih platformi, pa se tako sada kao najbolji format objava plasira vertikalni video-format. Treba ostaviti prostora i činjenici da će veoma brzo „eksplodirati” neka nova društvena mreža, sa drugačijim tipom objava, na koje treba preduzetnici da obrate pažnju.

    Internet prodaja, Digital Element

    Internet prodaja, Digital Element (Foto: Zinkevych / Freepik)

    Sa druge strane, kako bi biznis profil ostao aktivan i vidljiv u moru sličnih profila, bitno je da bude prilagođen i okrenut publici i potencijalnim kupcima. To znači da na nalogu treba da stoji sadržaj koji je zanimljiv i dopadljiv samom potrošaču, bez obzira na to šta bi poslodavac želeo da se nalazi na mrežama. Pored ovoga, potrebno je redovno objavljivati, odnosno idealno je između četiri i šest objava na nedeljnom nivou. Na taj način se održava prisustvo na samoj platformi, kao i redovno angažovanje publike. Naravno, prioritet treba okrenuti ka formatu i kvalitetu sadržaja, jer je on 80 posto prodaje. Iako jeste način internet trgovine, na društvene mreže se često ne gleda na taj način.

    Fokus treba da bude na estetskom izgledu samog profila. Ovo zavisi, naravno, i od mreže na kojoj se poslodavac oglašava – Tiktok i Instagram nude u potpunosti različit vid komunikacije sa publikom, počevši od toga da se na platformi Tiktok plasira samo vertikalni video-format. Instagram, uglavnom, plasira estetski privlačan sadržaj, koji, zatim, dolazi do publike, pa će od toga zavisiti i uspešnost internet prodaje. Takođe, vrsta poslovanja određuje na kojoj mreži poslodavac treba najviše da se oglašava, odnosno u koju mrežu najviše investiciono da uloži (Instagram, Tiktok, Linkedln ili Fejsbuk).

    Na koji god način internet prodaje da se poslodavac opredeli, da li su to društvene mreže ili već razvijene platforme za prodaju, neizostavno je da mora biti spreman na scenario povećavanja obima posla, jer svedoci smo da samo jedna viralna objava na društvenim mrežama može potpuno promeniti tok rada jednog poslodavca. Ukoliko dođe do tog uspeha „preko noći” jednom viralnom objavom, poslodavac mora imati spremne proizvode za direktnu prodaju, kako potrošač ne bi bio u situaciji da čeka na svoj proizvod, kao i da iskoristi trenutnu popularnost na najbolji mogući način i pretvori je u dugoročan uspeh, a ne u kratkotrajnu senzaciju na društvenim mrežama.

    Za male i srednje preduzetnike je internet prodaja preko društvenih mreža vid reklame – ne samo proizvoda nego i same priče iza njegovog nastajanja – koja može da se predstavi na mnogo različitih načina i formata. Zbog toga je to pravi način promocije na onlajn tržištu, kome se treba maksimalno posvetiti.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Drobotdean / Freepik, Zinkevych / Freepik

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE