Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Top tri banke

    Media Insights by Kliping: Poljoprivreda zamenila platne kartice u bankarskoj komunikaciji

    Piše: Ivana Milošević, Head of Media Analysis & Research, Kliping

    Ivana Milošević, Kliping

    Ivana Milošević, Kliping

    Dve turbulentne godine su za nama kada je u pitanju bankarsko tržište. Digitalizacija, konsolidacija tržišta, spajanje banaka – samo su neke teme koje su bile aktuelne kada je reč o bankama u Srbiji. Ipak, ono što najviše zanima građane jeste ponuda bankarskih usluga i upravo to je analizirala agencija Kliping u medijskim objavama. Poredili smo objave u medijima u prvom kvartalu prošle i ove godine, a tema su upravo bile bankarske usluge. Pratili smo tradicionalne medije – štampu, televizije i radio, kao i internet portale.

    U tekućoj godini analiza medijskog sadržaja pokazala je da su mediji dominantno izveštavali o ponudama poljoprivrednih kredita (50 odsto), sledi usluga instant plaćanja (20 odsto), stambeni i keš krediti (po osam odsto) i platne kartice (četiri odsto). Od tradicionalnih usluga banaka, mediji su najmanje pisali o štednji i dozvoljenom minusu (manje od jedan odsto). Komercijalna banka (16 odsto), OTP banka (12 odsto) i Banka Inteza (devet odsto) imale su najraznovrsnije ponude usluga o kojima su mediji izveštavali.

    „Top tri” banke u prvom kvartalu 2022:

    • Komercijalna banka16%
    • OTP banka12%
    • Banka Inteza9%

    „Top tri” banke u prvom kvartalu 2021:

    • Komercijalna banka18%
    • Kredi agrikol banka16%
    • NLB banka10%

    Ponude bankarskih usluga u prvom kvartalu ove godine obeležile su saradnje sa državnim institucijama, odnosno Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i Narodnom bankom Srbije. Upravo zato su mediji pisali najviše o kreditima namenjenim poljoprivredi. Pomenuto ministarstvo je napravilo saradnju sa deset banaka u kojima poljoprivrednici mogu da dobiju kredite i to je oglašavano u medijima. Banka Inteza imala je najveći broj medijskih pojavljivanja kada je o ovoj temi reč (šest odsto), ističući da je razvoj agrarnog sektora visoko na njenoj lestvici prioriteta, te da je ove godine sa Ministarstvom poljoprivrede potpisala ugovor koji omogućava odobravanje i isplatu subvencionisanih dinarskih poljoprivrednih kredita registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima i farmerima. Na drugom mestu su tekstovi da je u februaru Narodna banka Srbije saopštila da plaćanje na internetu, pored skeniranja IPS QR koda trgovca, korisnici banaka mogu obaviti i „klikom” u mobilnom internet pretraživaču putem deep link tehnologije.

    „Top tri” bankarske usluge u prvom kvartalu 2022:

    • Poljoprivredni krediti50%
    • Usluga instant plaćanja20%
    • Stambeni krediti8%

    „Top tri” bankarske usluge u prvom kvartalu 2021:

    • Platne kartice30%
    • Keš krediti18%
    • Bankomati14%

    Kada su stambeni krediti u pitanju, najveći broj tekstova imala je Komercijalna banka, a mediji su preneli da posle velikog interesovanja za akciju „Prava prilika da živiš po svom” – ova banka, članica NLB grupe, nastavlja da podržava mlade do 40 godina u rešavanju stambenog pitanja, čime ih motiviše da svoje živote nastave da grade u našem regionu. OTP banka je najčešće promovisala keš kredite uz poruku korisnicima da, ako misle da moraju da biraju između svojih želja, treba da znaju da OTP banka nudi atraktivne keš kredite, bez troškova obrade. O štednji beležimo objave samo kod Prokredit banke, i to o inovativnoj „fleks štednji”, kojom korisnici mogu upravljati putem eBankinga i mBankinga.

    I 2021. godine Komercijalna banka je bila prva po broju objava, sa 18 odsto medijskih pominjanja. Na drugom mestu je bila banka Kredi agrikol (16 odsto), a na trećem NLB banka, sa 10 odsto. Što se tiče proizvoda i usluga, mediji su najviše pisali o platnim karticama banaka – 30 odsto objava, slede keš krediti – 18 odsto i bankomati – 14 odsto. Tada je naviše medijskih natpisa generisala informacija da klijenti Komercijalne i NLB banke od marta 2021. mogu da koriste bankomate članica NLB grupe u celom regionu bez ikakvih troškova.

    Kliping istraživanje o bankarskim uslugma

    Kliping istraživanje o bankarskim uslugma

    Mediji su u prvom kvartalu 2021. godine najčešće pisali o platnim karticama, i to da su kompanija NIS i banka Kredi agrikol kreirale novu kreditnu karticu AgroBlue za odloženo plaćanje goriva, namenjenu poljoprivrednim gazdinstvima za kupovinu goriva na NIS Petrol i GAZPROM benzinskim stanicama – devet odsto. Slede keš krediti, a Erste banka izdala je saopštenje kako je pandemija uticala na interesovanje za keš kreditima u 2020. godini, u kom se navodi da je, uprkos finansijskoj neizvesnosti i drugim okolnostima koje je donela pandemijska kriza, ukupno stanje gotovinskih i refinansirajućih kredita u prošloj godini poraslo, a tražnja za novim pozajmicama ovog tipa tokom 2020. nije u velikoj meri zaostajala za onom iz 2019. godine.

    S obzirom na izazove od početka 2022. godine, biće zanimljivo posmatrati kako će izgledati prvi kvartal naredne godine, jer su i međunarodne, ali i domaće finansijske institucije donele odluke kako bi smirile inflatorne rizike, što za posledicu ima poskupljenje cena usluga i proizvoda banaka. I banke, svakako, očekuju brojni izazovi u narednom periodu – videćemo kako će se to odraziti i na njihovu komunikaciju.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE