Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako unaprediti veštine javnog nastupa sa zaposlenima, investitorima, kupcima i akcionarima?

    Komunikacija je danas, verovatno, najvažnija veština za bilo kog lidera i bilo koju funkciju unutar organizacije, bilo velike ili male.

    Sada je nemoguće dopreti do ljudi, uhvatiti njihovu pažnju, inspirisati ih ili motivisati starim tehnikama komunikacije. Zaposleni od svojih lidera traže transparentnost, smisao i svrhu, pažnju i osećaj pripadnosti. U suočavanju s novom erom liderske komunikacije nameće se i pitanje kako unaprediti umeće efikasnog javnog nastupa.

    Zašto je to tako važno? Tradicionalni pristupi komunikaciji često nisu dovoljni da dosegnete do publike, povežete se sa njom i ostvarite uticaj. Automatizacija i veštačka inteligencija ubrzano menjaju procese tokova poslovanja i imaće širi uticaj na način na koji ljudi komuniciraju na poslu. To će, takođe, uticati na brzu, konciznu i jasnu komunikaciju.

    Naši razgovori s rukovodiocima i članovima menadžmenta često otkrivaju da su mnogi lideri nesigurni u novoj eri komunikacije. Savremena očekivanja zahtevaju da lideri komuniciraju transparentno i ljudski, ali i da to rade sa stilom koji se ističe. To zahteva i kontinuirano usavršavanje veština javnog nastupa.

    Dok većina kompanija provodi značajan deo svog vremena u komunikaciji, retko ko ih uči kako da to rade sa stilom, efikasno i profitabilno. Prelaženje na sledeći nivo javnog nastupa i vaših komunikacijskih veština može transformisati način na koji će vaša poruka dopreti do vaše ciljane publike. Svaki govornik zauzima pozornicu sa reputacijom u svom džepu, a u slučaju lidera – to je, nadajmo se, dobra stvar. Ali i govor je, takođe, kao samostalna produkcija. Ako razgovarate sa gomilom različitih aktera, vaša publika će vaš govor procesuirati sa različitim nivoima razumevanja – kako teme o kojoj govorite tako i onoga ko ste kao lider. To, isto tako, znači da ćete imati različite nivoe poverenja u vas.

    Ekspertkinja za komunikacije Alison Sapira kaže: „Kao govornicima, naš prvi cilj je da izgradimo poverenje: u naš kredibilitet, naše uverenje u ono što radimo ili našu sposobnost da isporučimo vrednost. Tek tada možemo da mobilišemo našu publiku da preduzme akciju oko zajedničke vizije.”

    Kada razmišljate o svom komunikacijskom stilu, ne zaboravite ni na ključne aspekte javnog nastupa. Rad na tonu glasa, neverbalnoj komunikaciji i efikasnom korišćenju prostora može značajno poboljšati utisak koji ostavljate na druge.

    Slušanje je i dalje ključni sastojak efikasne komunikacije, ali dodavanje veština javnog nastupa pridonosi tome da vaše reči dobiju dodatnu snagu i veći uticaj. Vešt javni nastup nije samo sposobnost govorenja, već i veština stvaranja značajne interakcije sa publikom.

    Suština uspešne komunikacije u novoj eri liderske komunikacije leži ne samo u prilagodljivosti i autentičnosti već i u sposobnosti izuzetnog javnog nastupa i prezentacije. Biti dobar govornik ne čini vas nužno boljim liderom u svakodnevnom poslu, ali će doprineti u podršci vašeg tima ili klijenata oko neke velike ideje ili inicijative. Izgradnja vaše veštine javnog nastupa vredna je truda i pomoći će vam da vodite svoj posao kroz sve promene koje mu predstoje.

    Želite da razvijete svoje veštine javnog nastupa i prezentacije? Pogledajte naš predstojeći dvodnevni program „Ubedljivošću do uspeha” ili druge mogućnosti individualnog rada na sajtu: representacademy.rs.

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Represent Academy

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE