
Kako su stanovnici malog mesta u Finskoj PESIMIZAM pretvorili u BREND?
Da li ste čuli da se pesimizam može pretvoriti u brend? Stanovnicima jednog manjeg mesta u Finskoj to je pošlo za rukom i oni tako pokušavaju da „spasu“ mesto sa sve manje stanovnika.
Svi koje put navede ka Puolanki, malom gradu usred Finske, sačekaće veliki žuti znakovi na ivici puta. U sivo popodne, izgledaju veselo – dok ne vide šta piše na njima, prenose mediji.
„Jesi li se izgubio? Sledeće znak: Puolanka“, upozorava jedan. „Uskoro, Puolanka. Još uvek imate vremena da se okrenete“, upozorava naredni.

Puolanka, znak
Sumorni novi brend Puolanke pojavio se u pozadini demografskih promena.
Poput mnogih razvijenih zemalja, stopa nataliteta u Finskoj opada i stanovništvo stari, a izgledi su mračniji od onih kod nordijskih suseda poput Švedske.
Smanjuje se broj stanovnika
Najnoviji izveštaj Finske statistike predviđa da će broj stanovnika da se smanji do 2031. godine, povećavajući zabrinutost zbog uticaja na sisteme socijalne i zdravstvene zaštite.
Grad ima oko 2.600 stanovnika, od kojih je većina starija od 60 godina.
Njegovo stanovništvo se prepolovilo od 1980-ih, mladi ludi mahom odlaze u veće gradove.
Najteže su pogođene opštine poput Puolanke, mesta koju mnogi opisuju kao „najudaljeniju opštinu u najudaljenijoj finskoj provinciji“.
Puolanka – asocijacija na pesimizam
Gradonačelnik Hari Peltola kaže da kada drugim Fincima kaže odakle dolazi, svi pominju pesimizam.
„Mnogi ljudi danas, kada čuju reč ’pesimista’, pomisle na Puolanku“, potvrđuje Rajala.
Zašto je onda udaljeni i skromni seoski gradić pribegao usvajanju tako neveselog identiteta? A šta je za Puolanku značilo biti samoproglašeni globalni centar pesimizma? Ipak dva momka odlučili su da pesimizam u ovom mestu pretvore u brend. Evo I kako:
Dra druga, influensera odlučila su da pokrenu neobično Udruženje pesimista i da od toga naprave brend i pokušaju da ožive Puolanku.

Stanovnici, pokretači kampanje
Neobičan potez influensera
“Ne mozemo da dozvolimo da grad odumire a mi to gledamo, pokušavamo da vratimo humor i da ljudi takvu demografsku situaciju prihvate sa osmehom”, priča jedan od njih.
Kažu da se i pesimisti mogu smejati, njihov kafe sa istoimenim nazivom veoma je posećen, a u radnjama sa njihovim brendovima poput majica na kojima piše “pesimisti” i znački na kojima su takodje pesimistične poruke za Puolanku se kupuju te je vremenom ovo postalo i kultno mesto u Finskoj.
View this post on Instagram
Takođe na društvene mreže dva momka postavljaju ironične muzičke videe. Video snimci koji prikazuju Puolanku u svoj njenoj pesimističkoj slavi imaju stotine hiljada pregleda na mreži.
Jedan od snimaka pun crnog humora, imao je 200.000 pregleda kada je objavljen na društvenim mrežama, a drugi video je dostigao pola miliona.

Majice, brend
Ova njihova “pesimisticna kampanja“ doprinela je poseti mesta .
Ipak prema nekim analizama Finci su najsrećniji narod na svetu. Momci iz Pualanke objašnjavaju da je važno biti srećan i sa malim stvarima.
Pualanka je bila u vestima iz sasvim pogrešnih razloga, pa su meštani odlučili da prihvate da su najgori. Sada je to najpesimističniji grad u Finskoj – i svi znaju njegovo ime.
Izvor: BIZLife
Foto: DW/Printscreen