Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako navesti kupca da izabere baš vaš proizvod?

    Kako navesti kupca da kupi ono što mu nudite, a kako da vas nađe da bi nešto kupio od vas?

    Da bi neko nešto kupio, najpre treba da zna ko to prodajete, a dva su pristupa da takva poruka stigne do kupca- push i pull marketing.

    U prvom kupac „kuca na vrata“ onog preduzetnika za koga je čuo da prodaje to što njemu treba ili je video robu u izlogu.

    U drugom mu nudite nešto što nije nameravao da kupi, ali se zbog ponude zainteresovao.

    Evo kako to izgleda u praksi?

    Ako je neko poželeo da kupi na primer “Knjigu o Samurajima”, pronašao je nekoliko sajtova, odabrao i platio i knjiga mu je isporučena.

    Ako je uz to kupio i knjigu o Netfliksu, a nije planirao, već kliknuo na oglas i odlučio da je kupi- jasno je da su motivi različiti, a postupak kupovine isti.

    To je osnovna razlika između ova dva marketinga.

    Ili, primer- kada se na sajmu jedan štand bavi prodajom poljoprivredne opreme je pull marketing, a ako je štand angažovao i pojedince da dele letke to je push marketing.

    Kanali push marketinga su televizija, radio, bilbordi, oglasi na društvenim mrežama, a digitalnog pull marketinga Google search oglasi, SEO, blog tekstovi, content marketing.

    Push marketing je skuplji od pull marketinga i lako dovodi kupca do robe, ali treba više vremena i rada da se postigne rezultat.

    Push marketing se primenuje kada imate novi proizvod ili brend , ili postojeći hoćete da iskoristite da osvajate nova tržišta ili da tražite nove kupce, promovišete dogadjaj…

    Pull marketing se koristi da biste dobili više korisnika, da se proširi mejling lista i slično.

    Najbolje je koristiti i jedan i drugi marketing jer tako zajedno donose najbolje rezultate.

    Više o ovoj temi naći ćete na besplatnoj platformi za digitalno preduzetništvo Goustadi na adresi gostudy.rs.

    GouStadi je besplatna platforma za obuku o digitalnom preduzetništvu koju su zajednički uspostavili agencija GoViral i NALED uz podršku Telekom Srbija.

    Kriza, a nikad više preduzetnika u Srbiji: OVE delatnosti se najbrže pokreću i gase

    Izvor: RTS

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE