Kako do obučenih kadrova u digitalnom oglašavanju?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako do obučenih kadrova u digitalnom oglašavanju?

    Piše: Nenad Milić, Izvršni direktor IAB Serbia

    Dok je period velikih tehnoloških promena u Srbiji i u svetu tek u svom začetku, digitalne inovacije već uveliko suštinski menjaju našu industriju, ekonomiju i društvo, jednako kao što su parna, motorna i električna energija nekada to učinile. Kao i njihovi prethodnici, računari i njihova digitalna družina generatori su ogromnog napretka. Razvoj hardvera, softvera i optičkih mreža poboljšava naše živote na bezbroj načina i stvara ogromnu vrednost i korist za čitavo čovečanstvo. Naveo bih samo nekoliko primera: pomoću veštačke inteligencije lekari mogu još preciznije da dijagnostifikuju bolesti; novi senzori omogućavaju bezbedniju i udobniju vožnju; digitalizacija prenosi vesti, znanje i zabavu šire nego ikad; mobilne mreže međusobno spajaju stanovništvo širom planete.

    Moglo bi se slobodno reći da je digitalna revolucija najbolja ekonomska vest na svetu. Aktuelni talas globalizacije oslanja se na napredak u informacionim i komunikacionim tehnologijama, koje, sa svoje strane, iziskuju ključne ekspertize za te oblasti. Činjenica je da su, iako živimo u sve većem digitalnom i međusobno povezanom svetu, prednosti ovog tehnološkog naleta u određenim okolnostima bile vrlo neujednačene. Ubrzani razvoj tržišta sa sobom je doneo veću potrebu za specijalizovano obučenim kadrovima.

    U tom smislu, digitalna revolucija u Srbiji zahteva poznavanje sijaset odgovarajućih znanja i posedovanje veština radi podsticanja daljeg razvoja čitavog tržišta. Iako potrebu za specijalizovanim kadrovima tek treba zadovoljiti, nesporno je da napredak sveukupne lokalne ekonomije dugoročno od toga zavisi.

    Da pokušam da budem precizniji: industrija digitalnog marketinga u Srbiji jedan je od retkih sektora u zemlji koji za poslednjih deset godina beleži dvocifren rast iz godine u godinu (u proseku oko 20 odsto, prema godišnjem istraživanju AdEx o onlajn oglašavanju, koje svake godine sprovodi IAB Serbia). Samo u 2018. godini industrija digitalnog oglašavanja postigla je promet od preko 36 miliona evra. Ovi ohrabrujući rezultati i perspektivno tržište imaju, međutim, svoje određene manjkavosti. Jedna od njih je ta što srpskom tržištu i dalje u velikoj meri nedostaju adekvatno obučeni kadrovi u digitalnom oglašavanju. Postoji ozbiljan manjak obučenih ljudi za ovu rastuću industriju i konstantno otvaranje novih radnih mesta (samo na jednom popularnom portalu za zapošljavanje tokom 2018. godine bilo je više od 400 oglasa za kadrove sa proverenim znanjem i dokazanim veštinama iz digitalnog marketinga).

    Sa jedne strane, tradicionalni univerzitetski obrazovni sistem u Srbiji ne pruža adekvatne nastavne programe za ovo promenljivo poslovno okruženje. Sa druge strane, još uvek nema dovoljno pouzdanih specijalizovanih kurseva i programa obuke koji su priznati od strane relevantnih organizacija iz industrije i koji mogu da na pravi način obrazuju i istreniraju kadar u jednom okruženju koje se neprestano menja.

    Imajući u vidu ovu situaciju, IAB Serbia (Interactive Advertising Bureau), kao profesionalno poslovno udruženje koje se aktivno bavi pružanjem podrške razvoju i obrazovanju digitalnog i interaktivnog tržišta u Srbiji, sa međunarodnim partnerstvom, uspostavilo je afirmisan evropski obrazovni program. Program sertifikacije DIMAQ (Digital Marketing Qualification) predstavlja najobuhvatniju i najrelevantniju obuku za sve sadašnje i buduće stručnjake u digitalnom oglašavanju u Srbiji i, između ostalog, u dobrom delu Evrope. Ova sertifikacija predstavlja program standardizacije znanja i kompetencija u digitalnoj industriji. Omogućava polaznicima da potvrde i unaprede svoja znanja i veštine, pojednostave komunikaciju između oglašivača, medija i agencija, pomogne poslodavcima u proceni nivoa stručnosti svojih zaposlenih, a deluje u isto vreme i kao bitan element u odlučivanju prilikom zapošljavanja kadrova.

    Tokom trajanja programa svi polaznici imaju priliku da steknu znanja iz 12 različitih oblasti neophodnih za uspešno kreiranje i praćenje digitalnih strategija i marketinških kampanja. Počevši od osnova digitalnog marketinga, strategije i planiranja, displej oglašavanja, SEO, obuke o društvenim mrežama i kreiranju sadržaja, preko video-advertajzinga, mobilnog marketinga, e-commercea, programmatica, analitike i user experiencea, pa do pravnih okvira na internetu, DIMAQ predstavlja najobuhvatniju i najrelevantniju obuku za sve sadašnje i buduće stručnjake iz ove perspektivne industrije.

    Mi iz udruženja IAB Serbia čvrsto verujemo da samo kroz prave obrazovne programe i obuku industrija može da nastavi da se razvija i da privlači nove investicije, koje će zauzvrat kreirati veću kvalifikovanu radnu snagu i na taj način doprineti ekonomskom prosperitetu.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Komentari

    • Dragan

      Zvanje i Znanje Buducnosti Ima li šansi da se finansijski Pomognu buduci strucnjaci Pametnih glavica IMAMO

    • Dragan

      Ima puno.Mladih sa osnovnim znanjem Nadam se da ima makar malo Starih da prepoznaju potrebe i pomognu ono sto nam treba

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE