Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Plava boja

    Kako boja odeće koju nosimo utiče na naše raspoloženje i uspeh

    Marketari i preduzetnici znaju da boja može da utiče na naša osećanja i percepcije. Zato se toliko trude oko boje koju će koristiti za predstavljanje brenda. Žuta bi mogla da prenese optimizam, plava smirenost i kompetentnost, a zelena prirodnu ili ekološku orijentaciju.

    Čak i ako vaš posao nema nikakve veze sa prodajom stvari, verovatno ste slično razmišljali kada sate birali boju za svoju dnevnu sobu.

    Iako znamo da na ljudske emocije utiču boje oko nas, često zaboravljamo da to primenimo u svakodnevnim scenarijima kada bi to moglo najviše da nam koristi, kazala je psiholog za boje Mišel Luis.

    Na svom blogu i u kratkom TEDx Talk-u, konsultant za dizajn je naglasio da je boja nedovoljno korišćena alatka koja može trenutno i lako da utiče na vaše raspoloženje.

    Plava i crvena boja

    Kako je Luis objasnila, postoje naučni dokazi da gledanje u crvenu stimuliše simpatički deo našeg nervnog sistema. Ovo je naš odgovor ,,beži ili se bori“.

    „Ovo nam povećava broj otkucaja srca, podiže naš krvni pritisak. Boja kaže: ‘Hej, pogledaj me. Stani. Obrati pažnju.’ Zato su znakovi za zaustavljanje crveni“, dodala je ona.

    Plava, s druge strane, stimuliše parasimpatički deo, takođe poznat kao sistem odmora. Usporava rad srca, produbljuje disanje i generalno nas smiruje. Ako želite da to sebi dokažete, samo zamislite miran plavi okean koji se proteže do horizonta. Kako vaše telo i um odmah reaguju na ovu mentalnu sliku?

    Prve formalne studije psihologije boja su rađene na crvenoj i plavoj, a od tada je pređen dug put. Luis je otkrila efekte različitih boja koje menjaju raspoloženje i kako ljudi mogu da ih koriste da promene način razmišljanja i postignu više uspeha u profesionalnom kontekstu. Međutim, upozorila je da ovaj savet važi samo u zapadnom svetu. Druge kulture mogu da imaju radikalno različite asocijacije na boje, piše Inc.

    Crvena

    Držite govor i želite da budete sigurni da su sve oči uprte u vas? Razmislite o oblačenju crvene košulje ili crvenog modnog dodatka.

    „Ako želite da privučete više pažnje, povećajte broj otkucaja srca ili da budete privlačniji: crvena je odličan izbor. Lično, biram crvenu kada treba da preduzmem mnogo toga tog dana i osećam se manje sjajno. Takođe ću nositi crveni ruž da bih zadržala pažnju ljudi“, objasnila je Luis.

    Crvena boja

    Crvena boja (Freepik)

    Plava boja

    Ako se spremate za intervju za posao ili idete na sastanak i želite da podstaknete drugu osobu da vam veruje, plava je verovatno bolja opcija.

    „Nošenje plave može da deluje umirujuće i za onog koji nosi tu boju garderobe i za one ljude oko njega. Idealno je za situacije u kojima želite da odišete profesionalizmom i stvorite osećaj poverenja, jasnoće i logike“, navela je ona.

    Posao, radno okruženje

    Posao, plava boja Unsplash)

    Narandžasta

    Narandžasta je hrabar izbor, što znači da kada je nosite ljudi imaju tendenciju da vas vide kao kreativnu, zabavnu i društvenu osobu.

    Luis se osvrnula na priču jednog svog klijenta koji se odlučio za narandžastu boju da se ohrabri za dugotrajno snimanje audio knjige, i drugog koji je nosio narandžastu na nekom događaju za umrežavanje i otkrio je da su ljudi spremniji da priđu i pozdrave ih.

    Narandžasta boja

    Narandžasta boja (Freepik)

    Žuta

    Žuta „izaziva najveće uzbuđenje kada je naše oči vide, što znači da čunjevi na putu odlično rade posao“, objasnila je Luis.

    Ova moćna boja može da signalizira oprez, ali takođe može da proizvede energiju i optimizam kod onih koji je nose.

    Ako se osećate loše tokom kišnog dana sredinom nedelje, to bi mogao da bude savršen izbor.

    Kišobrani

    Kišobran, boja (Pixabay)

    Zelena

    ,,Ovu boju često povezujemo sa prirodom i obnavljanjem. Zbog nje se osećamo dobro,  čak i bezbedno“, navela je Luis.

    Imajući to na umu, ona predlaže da dodate zelenu vašoj odeći kada ,,imate situacije za koje znate da će biti stresne ili haotične“.

    I dok žuta možda nije pravi izbor za taj važan strateški sastanak, zelena bi mogla da bude idealna.

    „Predlažem da razmislite o zelenoj boji za važan sastanak na kojem predstavljate strategije za kompaniju ili lični rast“, ​​dodala je Luis.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Freepik, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE