Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jovana Vještica, Carlsberg: Pivarstvo nije „muški biznis”

    „Pivska industrija smatra se „muškim biznisom” zato što se pivo još uvek posmatra kao „muško piće”, ali ni jedna ni druga teza nemaju činjenično uporište, smatra Jovana Vještica, menadžerka za komunikacije u kompaniji Carlsberg. 

    Odgovarajući na pitanja u temi ovog broja magazina BIZLife „Ženama je mesto u biznisu” ona, između ostalog, ističe da žene veoma često i rado konzumiraju pivo, dok broj koleginica u pivskim kompanijama svakako dokazuje da se stručnost nikako ne može posmatrati iz ugla rodne pripadnosti.

    • Na koji način Carlsberg Srbija unapređuje interne komunikacije kako bi se osigurala efikasnost i timski rad među zaposlenima?

    Pre nekoliko godina ne bih mogla reći isto, ali danas sam sigurna da je svaka, manja ili veća kompanija svesna značaja internih komunikacija za kontinuiran i stabilan razvoj svoje organizacije. Uloga internih komunikacija u kompaniji je višestruka: različitim alatima – a danas ih zaista ima puno – kompanija prenosi svoje ciljeve, gradi i nadograđuje vrednosti, razvija kulturu i osigurava feedback među svim svojim zaposlenima. Interna komunikacija je kao lepak organizacije, koji njene različite segmente spaja u jednu celinu, dodajući joj time vrednost u svakom smislu – i poslovnom i kao poslodavca.

    Jovana Vještica, Calsberg (BIZLife)

    Carlsberg Srbija je tim od preko pet stotina koleginica i kolega različitih godina staža, obrazovnih profila, geografske lociranosti, čiji radni dani izgledaju potpuno neuporedivo – ipak svi imamo zajedničku svrhu koja nas okuplja u kompaniji i koju inkorporiramo u svakodnevni posao, a to je da pravimo pivo za bolje danas i sutra.

    Upravo je uloga nas koji radimo u internim komunikacijama da osiguramo da svaki član Carlsberg tima razume suštinu kulture koju negujemo, kao i da se oseća ohrabrenim da je i sam unapredi. Zadatak jeste kompleksan, posebno imajući u vidu različitosti svih nas, međutim, mi upravo smatramo da su različitosti naša snaga i nastojimo da svoju internu komunikaciju prilagodimo tako da bude svima jasna, dostupna i otvorena.

    • Kako nove tehnologije oblikuju marketinške i PR aktivnosti u Carlsberg Srbija i koje inovativne pristupe koristite za privlačenje ciljnih grupa?

    Svakodnevno prilagođavanje komunikacije ciljnim grupama je u današnjem svetu neminovnost, ukoliko želite da ostanete relevantni kao brend ili kao kompanija. Većina nas govori o mlađim generacijama kada pričamo o korišćenju novih tehnologija i pristupu komunikaciji, međutim to se apsolutno odnosi na sve potrošače. Zadržati pažnju svog potencijalnog potrošača u današnjem svetu pretrpanom informacijama borba je svih nas koji plasiramo proizvod ili uslugu.

    Kreativnost i hrabrost u komunikaciji su vrlo značajni, ali je brzina reagovanja na trendove koji se neprestano smenjuju presudna za uspešno vođenje marketinga.

    Ono što mi nastojimo jeste da ne dovodimo potrošače sebi, već upravo suprotno – da mi budemo prisutni tamo gde su naši potrošači, da razumemo šta je njima važno kako bi trenutak uživanja u pivu učinili što kvalitetnijim.

    To može biti neko dodatno iskustvo na muzičkom događaju, kreiranje prijatnog ambijenta prilikom uživanja sa bliskim osobama, savršena kombinacija sa omiljenom hranom ili nešto drugo.

    U Carlsberg Srbija danas se na skoro 40 odsto menadžerskih pozicija nalaze koleginice.

    • Na koji način se kompanija Carlsberg odnosi prema temi različitosti, jednakosti i inkluzije o kojoj se puno priča poslednjih godina?

    Tema različitosti, jednakosti i inkluzije je sve aktuelnija poslednjih godina, kako u mnogim industrijama tako i u društvu generalno.

    Kada je kompanija Carlsberg u pitanju, mi verujemo da ljudi mogu da pruže najbolje od sebe samo u kulturi u kojoj osećaju pripadnost, svrhu i da su deo tima.

    Kao međunarodna kompanija, koja posluje na nekoliko kontinenata, Carlsberg ima veoma raznovrstan portfolio globalnih i lokalnih brendova sa posebnim identitetom, ali i još raznovrsniju zajednicu kolega, kupaca i potrošača.

    Jovana Vještica, Calsberg (BIZLife)

    Ipak, na svakom od naših lokalnih tržišta negujemo jedinstvenu kulturu – a to je pivarstvo za bolje danas i sutra, gde su svi dobrodošli. Kako bismo osigurali da ova kultura zaista i živi, tema različitosti, jednakosti i inkluzije inkorporirana je u našu globalnu poslovnu strategiju, pod nazivom SAIL 27.

    Postoji mnogo inicijativa na lokalnom nivou na kojima radimo kako bismo konstantno unapređivali svoju kulturu. Nabrojaću samo neke od njih, a to su treninzi za top menadžment i lidere timova, na kojima učimo o samom procesu nastajanja predrasuda, stereotipa i diskriminacije, potom promovisanje različitosti kroz kanale interne komunikacije, netolerancija prema bilo kom tipu diskriminacije, ali i redovna anketa kojom procenjujemo stepen zastupljenosti DE&I principa u organizaciji.

    DE&I nije jednokratna kampanja koju sprovedete i dobijete rezultat, na ovoj oblasti se mora raditi neprestano kako bi se obezbedilo okruženje u kom se svaki naš član oseća komforno da dâ svoj maksimum.

    • Kako se žene uklapaju u industriju pivarstva koja se tradicionalno smatra „muškim biznisom”?

    Pivska industrija smatra se „muškim biznisom” jer se pivo još uvek posmatra kao „muško piće”, ali ni jedna ni druga teza nemaju činjenično uporište. Žene veoma često i rado konzumiraju pivo, dok broj koleginica u pivskim kompanijama svakako dokazuje da se stručnost nikako ne može posmatrati iz ugla rodne pripadnosti. Moje mišljenje je da različitosti u bilo kom smislu samo daju mogućnost da imamo širu perspektivu posmatranja biznisa.

    • Da li je vaš lični primer dokaz tome, da se poslovi jednostavno više ne dele na muške i ženske, pa makar to bio i sektor pivarstva?

    Često čujem da moj lični primer razbija dve predrasude. Najpre, ja kao žena radim u pivskoj industriji, koja važi za „mušku” i to već više od deceniju i po.

    Sa druge strane, u našem PR timu imamo kolegu, što je opet suprotno stereotipu da je PR pretežno „ženski” posao. Prilično sam sigurna da i jedno i drugo uspešno razbijamo oba stereotipa.

    Šalu na stranu, moram priznati da – iako sve manje – stereotipi poput ovih koje sam navela još uvek postoje, ali je zato svako od nas odgovoran da ih eliminiše ukoliko ih primeti u svom ponašanju.

    Jovana Vještica, Calsberg (BIZLife)

    • Kako kompanija Carlsberg Srbija podržava žene na ključnim funkcijama unutar organizacije, posebno u liderstvu i upravljanju?

    Najpre, ponosni smo da se u Carlsberg Srbija danas na skoro 40 odsto menadžerskih pozicija nalaze koleginice. Mesta za unapređenje uvek postoji i na tome radimo sistemski kroz razne inicijative, između ostalog i tako što prepoznajemo talente i razvijamo njihov karijerni put.

    • Da li je uopšte, u današnje vreme, iluzorno govoriti o rodnim stereotipima unutar jedne specifične branše kao što je vaša? Ili predrasude ipak postoje?

    Rekla bih da je danas iluzorno govoriti o bilo kakvim stereotipima, jer organizacije u kojima oni postoje u većoj meri jednostavno nisu održive na duže staze. Danas imamo mlade ljude koji od kompanija traže društvenu osvešćenost, brigu za pojedinca, za dobrobit planete, tako da poslodavci moraju ići korak dalje u cilju privlačenja kvalitetnih kadrova. U takvim uslovima, stereotipima prosto nema mesta.

    • Kako vi, kao menadžerka komunikacija, usklađujete zahteve poslovnih obaveza sa ličnim životom i koja su vaša iskustva i saveti u postizanju ravnoteže između poslovnog i privatnog života?

    Mislim da u životu samo treba posložiti prioritete i delovati u skladu s njima, bar ja tako uspevam da balansiram svoj poslovni i privatni život. I naravno, za mene je podržavajuće okruženje u svakom životnom segmentu osnova svega. Ono mi daje osećaj sigurnosti i podstrek za razvoj. 

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE