U digitalnom dobu neophodna je odgovorna upotreba tehnologije
Kada su se, pre više od 50 godina, stihovi čuvene pesme „Kad bi svi ljudi na svetu” Arsena Dedića prvi put čuli putem radija, malo ko je mogao da zamisli da će ona odjekivati i danas, u digitalnom dobu, sa novim stihovima. Ta prilagođena pesma prati aktuelnu kampanju kompanije A1 Srbija, posvećenu novoj platformi #BoljiOnline.
O novom projektu i aktuelnim kampanjama, a posebno o tome kako biti #BoljiOnline u vremenu svakodnevnih digitalnih interakcija – razgovarali smo sa Martinom Petrović, direktorkom marketinških i korporativnih komunikacija i ESG kompanije A1 Srbija.
- Kreirali ste platformu #BoljiOnline sa idejom da pomognete svim generacijama da se osećaju dobro i sigurno u onlajn svetu. Šta, zapravo, znači biti bolji onlajn?
U digitalnom dobu neophodna je odgovorna upotreba tehnologije. Za sve nas je važno da razumemo kako da zaštitimo sebe i svoje najmilije od rizika na mreži, kao što su maltretiranje putem interneta, dezinformacije i prekomerna upotreba, dok i dalje prihvatamo bezbrojne mogućnosti koje tehnologija nudi. A1 Srbija godinama posvećeno radi na tome da internet ne bude samo alat, već prostor koji može biti pozitivan i siguran za sve koji ga koriste.
Platforma #BoljiOnline je više od sajta. To je poligon za različite vrste projekata i aktivnosti, poput Škole odgovornog influensa, programa edukacije namenjenih obrazovnim institucijama, dijaloga kroz panele sa stručnjacima itd. A kad pričamo o samom sajtu www.boljionline.rs, on je riznica edukativnih materijala namenjenih različitim grupama ljudi.
I da pokušam da konkretno odgovorim: biti #BoljiOnline znači koristiti tehnologiju odgovorno i na način koji čini da se osećamo dobro, komuniciramo lako i povezujemo se sa drugima na pravi način.
- Kakav sadržaj korisnici mogu da pronađu na sajtu?
#BoljiOnline obrađuje raznovrsne i važne teme digitalnog doba i svako će pronaći nešto za sebe. Napominjem da se kompletan sadržaj kreira u saradnji sa vrhunskim stručnjacima, pedagozima i drugim ekspertima Instituta za digitalne komunikacije. Roditelji mogu da pronađu praktične savete stručnjaka putem tekstova, video-materijala i podkasta, koji im, pre svega, služe da prevaziđu generacijski jaz i nepoznanice u korišćenju tehnologije. Nastavnici imaju pristup alatima koje mogu da koriste u svakodnevnom radu, a za mlade i decu pripremili smo i sadržaje koje kreiraju njihovi vršnjaci. Za sve nas koji smo intenzivno izloženi onlajn prostoru dostupni su edukativni materijali o savetima za bezbednost na internetu, dok smo za influensere pokrenuli školu, u kojoj ukazujemo na važnost kreiranja pozitivnog i odgovornog digitalnog sadržaja.
- Šta polaznici Škole odgovornog influensa mogu da očekuju od ovog programa i zašto ste pokrenuli takvu inicijativu?
Sa porastom digitalizacije, pre svega društvenih medija i kanala, raste i broj influensera, pojedinaca i grupa koji imaju moć uticaja na druge. Mi želimo da partnerski radimo na tome da se onlajn svet i naše ponašanje u njemu razviju na najbolji mogući način i da kao društvo iskoristimo pozitivni maksimum od tehnološkog napretka. Da bismo ovo postigli, u saradnji sa stručnjacima, pažljivo smo definisali teme koje su osnov za svaku osobu koja želi da bude influenser ili je već okupila neku zajednicu i ima odgovornost da tu moć mudro koristi.
Kroz, zasada, pet modula Škole odgovornog influensa, polaznici stiču znanje o bezbednosti na internetu i važnosti pozitivnog uticaja. Svaki od modula prati provera znanja i, ako sve prođe uspešno, polaznici dobijaju sertifikat Instituta za digitalne komunikacije. Ovaj interaktivni program ima cilj da osposobi polaznike da kreiraju bezbedan sadržaj za mlađu publiku na odgovoran način i da širi svest o značaju takvog postupanja.
- Zašto se A1 Srbija, kao mobilni operator, odlučio na ovakav potez, koji je veoma ambiciozan i sveobuhvatan, a tiče se prvenstveno edukacije građana o odgovornom korišćenju tehnologije?
Internet je postao neizostavan deo naših života i rada. Mi, kao mobilni operator koji korisnicima pruža sajber prostor, želimo da osnažimo korisnike i da im pomognemo da u tom prostoru budu bezbedni i komforno koriste prednosti koje tehnologija i digitalizacija donose. Činjenica je da je odgovornost korišćenja tehnologije na pojedincu, ali mi imamo ekspertizu i legitimitet da ponudimo znanje, alate i rešenja koja će ljude osnažiti upravo u tome – da tehnologiju koriste odgovorno i u svrhu dobra.
- U prethodnoj kampanji odali ste priznanje prosvetnim radnicima. Da li i kako platforma #BoljiOnline doprinosi njihovom radu?
Kampanja „Mreža najvažnijih influensera” odjeknula je daleko i, nadamo se, ostvarila dubok uticaj. A1 Srbija zaista vidi prosvetne radnike kao najvažnije influensere u našem društvu. Oni imaju ključnu ulogu u oblikovanju generacija, njihovih stavova, vrednosti i ponašanja, u oflajn, kao i u onlajn svetu. Specijalna kampanja koju smo im posvetili bila je omaž tome, zahvalnost, ali i poziv na akciju kada je njihov status u pitanju. #BoljiOnline je u tom smislu naš naredni korak, pomoć koja im pruža pristup resursima i alatima da internet koriste na pravi način i olakšava im rad sa decom u digitalnom dobu.
Osim toga, A1 Srbija nastavlja sa realizacijom obrazovnog programa u osnovnim školama. Za dve godine bili smo u više od 70 škola sa oko 14.000 polaznika, uključujući i roditelje, a sada pripremamo nov digitalni edukativni materijal koji mogu da koriste u svakodnevnom radu sa decom.
- Kako vidite budućnost onlajn sveta i ovog projekta?
U A1 grupi verujemo da kroz obrazovanje, angažovanje zajednice i pristup pravim informacijama možemo kolektivno da smanjimo ove rizike kako bismo u potpunosti imali koristi od digitalnog sveta oko nas. Sa strateške perspektive, prepoznajemo važnost usklađivanja naših napora na svim tržištima kako bismo obezbedili jedinstven pristup digitalnom obrazovanju, pismenosti i bezbednosti sa pozitivnim uticajem na naše korisnike.
#BoljiOnline realizujemo sa priznatim stručnjacima, uz podršku resornog ministarstva i ovom prilikom im zahvaljujem. Takođe, želimo da platforma bude svojevrstan pokret, da svoj doprinos daju i roditelji, prosvetni radnici, strukovna udruženja, kompanije, mediji.
Svesni smo ambicioznosti tih želja, ali verujemo da zajedno možemo da budemo #BoljiOnline
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Stefan Jovanović/Zoran Rašić