Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Industrija igračaka je, na globalnom nivou, ozbiljan biznis

    „Imamo dva pravca poslovanja: razvijamo brendove koji su dobro poznati u svetu, ali i kod nas, i koje klinci sa nestrpljenjem čekaju. Drugi, malo teži, ali i lepši, se odnosi na brendove koji tek treba da zauzmu svoje mesto, tada je taj proces mnogo kompleksniji“

    Niko se ne raduje poklonima kao deca a deca se, čini se, najviše raduju poklonima koji im stižu u prepoznatljivim žutim kesama sa crvenim logoom. Dexy Co posluje od 1996.godine, svoju maloprodajnu mrežu razvija od 2007. i u tom periodu stekli su verne kupce, koji su nekada pažljivo birali igračke za sebe a danas za svoju decu.

    O tome kako se osvaja tako zahtevna ciljna grupa kao što su deca, koliko je važno pratiti trendove i donositi ih na naše tržište za BIZLife priča direktor marketinga kompanije Dexy Co, Ivana Pećić.

    – Kada pomislimo na igračke prva asocijacija su deca. Ko su zapravo vaši kupci ka kojima usmeravate marketinške aktivnosti – deca ili roditelji?

    Ispravila bih vas – kada pomislite na igračke prva asocijacija vam je Dexy Co (smeh). Igračke i deca su zaista dva neraskidivo povezana pojma. Mališani su primarna ciljna grupa koju je lako osvojiti i izuzetno teško zadržati. Pažnja im je rasuta na mnogo različitih strana, a danas je ponuda veoma raznovrsna. Kroz naše dugogodišnje iskustvo pokazalo se da su deca donosioci odluka, znaju tačno šta žele, a teško ih možete zavarati nekim alternativnim predlozima. Tek sekundarna i tercijarna ciljna grupa su roditelji, bake, deke i gift givers-i. Roditelji i bliža rodbina se trude da ispune želje i oni su samo u funkciji plaćanja onoga što dete želi.

    – Uzimajući u obzir brzinu kojom se menjaju i javljaju novi trendovi u industriji igračaka, da li i na koji način uspevate da ih anticipirate i budete „na korak ispred drugih“?

    Industrija igračaka je ozbiljan biznis na globalnom nivou, velike svetske kompanije mnogo ulažu u istraživanje i razvoj pre nego što dodje do same proizvodnje i proizvoda koji uživaju neverovatnu popularnost. Dexy Co je kompanija koja je višedecenijskim poslovanjem stekla status pouzdanog partnera velikih kompanija kao što su: Hasbro, Moose, MGA, Spin Master, tako da njihova znanja možemo jednostavno da implementiramo i na našem tržištu.

    Posebno smo srećni kada neki svetski brend poput L.O.L. lutkica donesemo našoj deci pružajući im mogućnost da budu deo globalne euforije.

    Segment poslovanja kome smo posebno posvećeni su naše maloprodaje. Trudimo se da budemo inovativni, da pomeramo granice i kupcima pružimo novo iskustvo kupovine.

    Poslednji primer je novootvoreni Dexy Co Kids u šoping centru Galerija, u Beogradu na vodi. Ovom prodavnicom smo postavili nove standarde u maloprodaji. Međutim, sve ovo ne bi bilo moguće bez ljudi – tako da je sjajan Dexy Co tim zapravo taj presudni faktor uspeha.

    Koliko se vaša kompanija prilagođava trendovima a koliko ih i sami kreirate?

    Svet se smanjio jer su informacije postale dostupne svima, pa ni trendovi u dečijim kategorijama ne zaostaju mnogo. Sa druge strane, svako tržište je specifično i reakcije na inovacije su različite.

    Imamo dva pravca poslovanja: razvijamo brendove koji su dobro poznati u svetu, ali i kod nas, i koje klinci sa nestrpljenjem čekaju. Drugi, malo teži, ali i lepši, se odnosi na brendove koji tek treba da zauzmu svoje mesto, tada je taj proces mnogo kompleksniji. Pored toga što smo distributeri, imamo dugogodišnje iskustvo i u licensingu, publishingu, kupovini TV prava, kao i razvoju određenog brenda kroz potpuno različite kategorije proizvoda .

    Ove godine smo ispunili veliku želju pokretanjem naše Dexy Televizije, jedine televizije koju deca i igračke gledaju zajedno.

    – Teško je voditi bilo koji poslovni razgovor a izbeći temu pandemije i njenog uticaja na poslovanje. U kojoj meri ste uspeli da se prilagodite promenama na tržištu i sa kakvim izazovima ste se susreli?

    Ova godina je donela mnogo promena i izazova, novih načina razmišljanja, brzo donetih odluka i prilagođavanja. Naš tim je pokazao maksimalnu fleksibilnost u novonastalim uslovima. Morali smo da, u izuzetno kratkom vremenu, promenimo fokuse u marketinškom planu, da se dodatno prilagodimo u segmentima prodaje i logistike. Jednostavno, promenio se poslovni pristup.

    – Ova godina je primorala i kompanije koje do sada nisu imale onlajn prodaju da je uvedu. Vi ste se na taj korak odlučili još pre nekoliko godina ? Da li je teže prodati igračku onlajn?

    Mi smo se odavno odlučili na taj korak i pokrenuli našu onlajn prodavnicu onda kada mnogi nisu imali hrabrosti ni da razmišljaju u tom pravcu. Ponosni smo što smo jedni od pionira. Ovo je segment koji raste i koji će tek pokazati svoj potencijal u budućnosti. Kao tržište još uvek zaostajemo za svetskim trendovima, ali hvatamo korak. Pre svega je potrebno raditi na edukaciji ljudi, uveriti ih da je to jednostavan, siguran i bezbedan način kupovine. Iskoristiću priliku da napomenem da su, osim igračaka po kojima smo zasigurno prepoznatljivi, u našem fokusu i druge kategorije proizvoda za najmlađe poput: bebi opreme, dečije garderobe i obuće, knjiga, školskog asortimana.

    Igračku je mnogo lakše prodati onlajn nego, recimo, odeću ili obuću pri čijoj kupovini roditelji nisu uvek sigurni za broj, veličinu, model ili materijal. Takođe, izazov je i prodaja krupne bebi opreme gde kupci i dalje izuzetno cene ulogu prodavca, preporuku i demonstraciju proizvoda uživo. Sigurna sam da će nam i u narednom periodu, a nadam se uskoro i bez pandemije, onlajn prodaja biti na samom vrhu liste prioriteta.  

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE