
Hoćemo li konačno dobiti brze pruge Srbije?
Danas su počeli radove na modernizaciji i rekonstrukciji železničke pruge Beograd-Budimpešta, na deonici od Beograda do Stare Pazove dužine 34,5 kilometara.
Radove na toj deonici će izvoditi kineske kompanije Čajna rejlvejz internešnel (China Railways International) i Čajna konstrakšn kompani (China Construction Company) a vrednost ugovora je 350,1 milion dolara.
Planirano je da deonica bude završena u roku od tri godine, a kompletna brza pruga Beograd-Budimpešta za šest godina.

Početak radova (foto: screenshot)
Modernizacija pruge Beograd-Budimpešta prvi je prekogranični projekat u okviru saradnje Kine i zemalja centralne i istočne Evrope, a koji zajednički realizuju Srbija, Madjarska i Kina.
Ukupna vrednost radova u Srbiji, na pruzi do granice sa Madjarskom dužine 184 kilometra, je oko dve milijarde dolara. Priprema tog projekta je trajala tri godine.
Na delu pruge Beograd Centar-Stara Pazova biće kompletno rekonstruisana i modernizovana gradjevinska i elektrotehnička infrastruktura da bi vozovi od Beograda do Batajnice mogli da idu brzinom do 120 kilometara na sat, a od Batajnice do Stare Pazove, gde će biti četiri koloseka, i do 200 kilometara na sat. Sada se vozovi na toj pruzi kreću maksimalnom brzinom do 70 kilometara na sat.
Za finansiranje radova na deonici Beograd-Stara Pazova uzet je kredit od kineske Export-import banke u vrednosti 297,6 miliona dolara. Godišnja kamatna stopa na tu pozajmicu je dva odsto, rok otplate je 180 meseci i poček 60 meseci.Predvidjeno je da roba, tehnologije i usluge koje se nabavljaju iz tog kredita budu nabavljene pretežno u Kini.
Izvor: Beta
Foto: Pixabay