Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Google, softver (Pixabay)

    Google ponovo odložio blokiranje „kolačića“ za praćenje u Chrome-u

    Dok najveći konkurenti Google Chrome internet pretraživača već neko vreme blokiraju “kolačiće” za praćenje korisnika i dobijanje informacija o njihovom ponašanju na internetu, a koje sa druge strane koriste firme oglašivači, dotle Google nastavlja sa ovom praksom.

    Ova opcija praćenja korisničkih navika kako se navodi, ostaće i dalje aktivna do druge polovine 2024. godine, prenose mediji.

    Zašto je Google odložio blokiranje „kolačića“?

    Razlog koji je navela kompanija su „povratne informacije“ koje je dobila da je potrebno više vremena za procenu i testiranje novih Privacy Sandbox tehnologija pre ukidanja kolačiće treće strane u Chrome-u, rekao je Entoni Čavez, potpredsednik Privacy Sandboxa.

    „Kolačići“ su delovi podataka koje veb pregledač postavlja na računar ili drugi uređaj korisnika kada se pristupa veb sajtu.

    Kolačići treće strane su veoma važni za ekosistem digitalnog oglašavanja jer omogućavaju praćenje korisnika na različitim sajtovima na osnovu čega im se prikazuju relevatni oglasi.

    Google je prvobitno planirao da ovu funkciju uvede početkom 2022. godine, ali je taj plan revidirao odlažući ga za sredinu 2023. do kraja 2023.

    Google koristi ”Topics” sistem oglašavanja u okviru Chrome pretraživača, pomoću koga ostvaruje prihod od oko 200 milijardi dolara godišnje.

    Ukoliko bi ukinuli praćenje kolačića, većina ove svote bi jednostavno nestala. Zato Google uporno odbija da parira konkurenciji.

    Mediji prenose da je zapravo namera da izgradi alternativni i efikasan sistem za praćenje navika korisnika (Privacy Sendbox), koji bi mu omogućio jednako velike prihode pod izgovorom kako se eto, konačno, najveća internet kompanija svim silama zalaže za očuvanje privatnosti svojih korisnika.

    Google

    Google (Pixabay)

    Praćenje korisnika na različitim sajtovima

    Kolačići su delovi podataka koje veb pregledač postavlja na računar ili drugi uređaj korisnika kada se pristupa veb sajtu. Kolačići treće strane su veoma važni za ekosistem digitalnog oglašavanja jer omogućavaju praćenje korisnika na različitim sajtovima na osnovu čega im se prikazuju relevatni oglasi.

    Prema novom planu, očekuje se da će probne verzije Privacy Sandboxa biti dostupne korisnicima širom sveta sledećeg meseca, a broj korisnika uključenih u testove će se povećati do kraja godine.

    Google ipak uvodi neke novine

    Kompanija Gugl je sredinom ove nedelje najavila i nova pravila Trgovine Play za programere, kojima je cilj rešiti probleme s nametljivim oglasima, upozorenjima, VPNovima i drugim aplikacijama.

    Iz Gugla su rekli da će ova pravila stupiti na snagu u različitim vremenskim okvirima kako bi programeri imali dovoljno vremena za izmene u svojim aplikacijama.

    Lični podaci korisnika UGROŽENI: Epl i Gugl pozvani da IZBACE TikTok iz prodavnica

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE