Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    glamping

    Glamping NIJE NOVOTARIJA – on vam omogućava da odete da biste se vratili, ali sebi

    Glamping i Buzzoffski

    Već se predugo u Srbiji govori o glampingu kako bismo vas pitali da li ste čuli za ovaj koncept – jer naravno da jeste… Zato ćemo vas pitati, da li ste znali da glamping nije novotarija kao što deluje, već da postoji vekovima – još od 15., 16. veka, kada su evropski i otomanski vladari sticajem okolnosti spavali van dvoraca, pa su za te diplomatske misije za njih bili pripremani luksuzni šatori?

    Da se vratimo na glamping u 21. veku. Za one koji nekim čudom ne znaju, u pitanju je novi koncept turizma, koji spaja luksuzni odmor I kampovanje u prirodi. Nekada su se zvale jurte, a danas su to uglavnom montažne kućice koje zakupljuju građani koji žele da pobegnu od gradske vreve u prirodu.

    Ovaj koncept omogućava im da se u toku svojih dugo očekivanih odmora ne odriču luksuza, ali I da se zbog luksuza ne odriču prirode. Takoreći, dupla korist…

    Mnogi danas odlučuju da na ovaj način provedu svoje slobodne dane sa najdražima, te su zbog toga mnogi turistički radnici, ali i kompanije koje se na neki način bave turizmom odlučile da im fokus daljeg delovanja u turizmu bude usmeren upravo na glamping.

    glamping

    Privatna arhiva

    O hibridnim modelima turizma

    O ovom konceptu za BIZLife govorila je nedavno Aleksandra Stojanović, direktorka korporativnih poslova u kompaniji MK Group.

    “Potpuno prirodno, od pojave turizma modeli se menjaju i prate potrebe čoveka. Ako pogledamo blisku prošlost, primećujemo pojave modela kakav je, recimo, glamping, kombinacija glamuroznog smeštaja i kampovanja, ili workation, koji je u poslednjim godinama pandemije I hibridnog rada naročito poszao popularan, a koji je kombinacija rada sa neke turističke destinacije (work I vacation)”, priča za BIZLife o hibridnim modelima turizma u poslednjoj deceniji Stojadinović.

    Za sada u Srbiji postoji nekoliko predstavnika ovih smeštajnih kapaciteta, ali dolaskom novih trendova, kao i ljudske potrebe da se okrenu prirodi, čistom, svežem i nezagađenom vazduhu, ne dovodi se u pitanje kada će ovaj vid turizma postati naširoko popularan u našoj zemlji.

    Stres „stvorio“ Buzzoffski u Zasavci

    Jedan od onih koji postoje kod nas, takoreći pionir glampinga u Srbiji je i Buzzoffski, smešten u Vojvodini, u prirodnom rezervatu Zasavici. Posetiocima omogućava da prvu jutarnju kafu popiju dok gledaju u prirodu i životinje, a zanimljivo je to što mnogi kažu da nije bitno koje godišnje doba posetioci izaberu jer je, kako navode, uvek lepo.

    glamping

    Privatna arhiva

    „Ideja o Buzzoffski brendu se rodila za vreme mojih master studija arhitekture na Univerzitetu Politecnico di Milano gde sam počela da težim ka arhitekturi minimuma i da se interesujem za problematiku projektovanja i gradnje ovakvog tipa arhitekture. Sa druge strane, po završetku fakulteta, prvi susret sa radnim sistemom ,, od 9 do 5’’, užurban život velikog grada, stres i rutina su me naveli da istupim iz kalupa i pre svega pronađem rešenje za svoj problem što je ujedno postao i glavni motiv Buzzoffski brenda, a to je da pruži lek za moderna vremena“, započinje priču za BIZLife Katarina Škrbić, mlada arhitekta iz Sremske Mitrovice koja je došla na ideju da pruži neobičan vid odmora posetiocima Specijalnog rezervata prirode Zasavica.

    Idem da se vratim sebi

    Kako ističe, cela ideja o ovakvom vidu boravka u prirodi je naišla na podršku Srp Zasavice gde je prva kućica i postavljena krajem marta 2021. godine.  Nakon što je, posle samo par meseci rada, čitava priča i koncept zadobio simpatije mnogih gostiju, cela vizija je, navodi, dobila jasniju sliku, a i afirmaciju za dalji pravac razvoja brenda.

    Ime Buzzoffski izvedeno je iz engleskog glagola buzz off što znači zbrisati ili odjuriti (ovog puta direktno u prirodu). Koncept ovog načina življenja zasnovan je na borbi protiv stresa i stagnativne rutine pod parolom: idem da se vratim (sebi).

    „Naše kućice nude lak i brz pristup prirodi i beg od stresa, buke i rutine. Isprojektovane su i opremljene na takav način da umiruju psihu i podstiču rad na sebi ili na konekciji sa odabranom osobom, opuštanje, digitalnu detoksikaciju“.

    Iako je reč o kampovanju i iako su gosti okruženi prirodom i životinjama, nije na odmet podsetiti da u složenici postoji i reč „glam“ tj. Glamuroznozno, luksuzno.

    Naša sagovornica, stoga, ističe da kućice pružaju sve za ugodan boravak u prirodi (krevet sa pogledom u prirodu,kupatilo sa toplom vodom, malu kuhinju, grejanje, hladjenje itd.)

    „Cilj je da našim gostima pružimo ne samo uslugu prenoćišta, već unikatno iskustvo boravka u netaknutoj prirodi“.

    glamping

    Privatna arhiva

    Održive prakse su fokus

    Jedan od glavnih motiva brenda Buzzoffski je održivost, a prakse koje primenjuju ogledaju se kako u gradnji, tako i u polju ugostiteljstva.

    „Na polju arhitekture, ceo projekat je ustvari eksperiment gde mi je želja bila da istražim i isprobam inovativne pristupe ne samo u gradnji već i u instalacionim sistemima. Pod inovativnim instalacionim sistemima podrazumevam između ostalog solarni sistem, kompostni toalet, korišćenje kišnice. U gradnji trudim se da koristim prirodne i reciklirane materijale, a sama kućica na način na koji je isprojektovana ima za cilj da smanji utrošak energije i da minimalno utiče na prirodu“, priča Katarina i dodaje da prilikom boravka u Buzzoffski kućici imaju pravilo da upoznaju goste sa eko turizmom, edukuju ih o racionalnoj potrošnji vode i struje i o njihovom doprinosu ekologiji.

    A kakav je odnos uloženog i dobijenog?

    Ako ste kojim slučajem bili u Zasavici i boravili u Buzzoffski kućicama, videćete da je u njih, osim mnogo kreativnih ideja, uloženo i mnogo materijalnog. A šta Katarina, kao idejni tvorac, ali i realni investitor kaže o tome da li se isplatilo do sada?

    „Ono što je zaključak je da se definitivno startna investicija pokazala kao profitabilna, ali ono što mnogi ne shvataju je da za postignut uspeh u ovako kratkom vremenu ne moženo govoriti samo o uloženim sredstvima već i o maksimalnoj posvećenosti i utrošenom vremenu od stvaranja ideje do same realizacije. Šta više, na svim poljima lično radim, i sa sigurnošću mogu reći da glavni faktor u celoj priči nije novac“.

    Ako dođete, MORAĆETE da odmarate

    Ono što je ključno napomenuti je da kućice ne poseduju WI-FI mrežu i da ovde ne možete doći da „radite iz prirode“. Dakle, ako se odlučite da ovde dođete, MORAĆETE biti na odmoru.

    „Motivišemo naše goste da se isključe sa mreže bar na dan. Mislim da je ovakvo iskustvo, van mreže, i prisutnost u sadašnjem momentu nešto što treba svi da iskuse u 21. veku. Mi smo opremili naše kućice na takav način da zaintrigiramo naše goste, i navedemo ih da se okušaju u digitalnoj detoksikaciji i vrate u manje digitalan svet“.

    Način na koji goste „lišavaju“ svih alata koji ometaju digitalnu detoksikacije nesvakidašnji je.

    glamping

    Privatna arhiva

    „Naime, u kućici se nalazi kutija za digitalnu detoksikaciju, gde naši gosti mogu da odlože svoje telefone tokom boravka kako bi se posvetili sebi ili voljenoj osobi. Čekaju ih i razne društvene igre, mandale, prostirke za jogu, a kako bi izbegli korišćenje telefona obezbedili smo i stari kasetofon za muziku. Sve je osmišljeno na takav način da ih okrene ka prirodi i sadašnjem momentu“.

    Turistički, ali i arhitektonski startap

    Osim što su turistički startap, brend Buzzoffski nazivaju i arhitektonskim startapom. Premda je idejni tvorac Katarina arhitekta po vokaciji, fokus im ipak nije na arhitekturi.

    „Kako se na inovativan način bavimo eksperimentalnim spojem turizma i arhitekture, to nas definitivno može svrstati pod startup neke vrste. Mada trenutno fokus brenda je na sveopštoj održivoj priči koju se trudim da prenesem, a ne samo na arhitekturi ( iako je moj omiljeni deo baš bavljenje njom)“, navodi naša sagovornica.

    A kad već imamo „posla“ sa arhitektom preduzetnicom u turizmu i arhitekuri, pitali smo koje su prednosti montažne gradnje, koja je, kada govorimo o Buzzofskom, u potpunosti primenjena.

    „Činjenica je da montažna gradnja olakšava formiranje glamping “rizortova” kako na brži i efikasniji način se može doći do finalnog proizvoda. Ako govorimo o našim kućicama, najveća prednost je što su one prenosive, montažno-demontažne, nemaju temelje i lako mogu biti postavljene na razne lokacije, pa čak i na nepristupačnom terenu. Brzina gradnje, kreativnost, održivost, ekonomičnost su neki od ključnih termina koji po meni odlikuju ovaj vid gradnje“, navodi Škrbić za BIZlife.

    Glamping je prava mera, ali za koga?

    Zbog svega navedenog, čini se da je glamping prava mera uživanja za one koji vole prirodu, ali ne žele da se odreknu luksuznog odmora.

    Brojna istraživanja potvrđuju da je glamping za one turiste koji žele iskustvo kampovanja, ali nisu baš vični da se u to upuste na tradicionalan način jer to ipak podrazumeva kupovinu celokupne kamp opreme i snalaženje u prirodi. Takođe, glamping se pokazao kao dobra opcija za one koji žele drugačije iskustvo odmora u neposrednoj blizini svojih domova.

    A kako Srbija ima predivnu prirodu, nije ni čudo što je glamping na ove prostore ušao na velika vrata i svojim konceptima oduševljava posetioce.

    Ako se odlučite da se upustite u ovu “avanturu” jednako možete doprineti buđenju svih čula za šta i jesu predviđene ponude ovog tipa odmora.

    Izvor: BIZLife/JJ

    Foto: Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE