Svetski stručnjaci poručuju: Bez zadovoljnih zaposlenih nema zadovoljnih klijenata
U Beogradu je održana prva regionalna konferencija FIRESTARTER sa temama Customer Experience (CX) i Employee Experience (EX), na kojoj su tokom dva dana programa učestvovali svetski priznati stručnjaci i predstavnici kompanija iz zemlje i regiona koji su sa prisutnima podelili iskustvene savete i primere najbolje prakse.
Dinamičan dvodnevni program je prvog dana bio posvećen korisničkom, a drugog iskustvu zaposlenih, pokrivajući tako dve zasebne, ali i te kako povezane teme. Bez pozitivnog iskustva zaposlenih u kompaniji izostaće njihovo zadovoljstvo, a kada nema zadovoljnih zaposlenih, nema ni zadovoljstva klijenata. Poslovno gledano, naša budućnost zavisi od toga kakvi smo sa zaposlenima i sa klijentima danas. CX i EX predstavljaju platformu za održivi razvoj svake kompanije, bez obzira na industriju.
Što pre napraviti prve korake
Brojni govornici su se složili da je glavni savet kompanijama da naprave prve strateške CX i EX korake što pre i da budu istrajni, a posebno su istakli značaj komunikacije u ovim procesima, kao i transparentnost i merljivost rezultata.
Istraživanja pokazuju da kompanije koje ulažu napore i upravljaju iskustvom svojih zaposlenih imaju 2,2 puta veću verovatnoću da će premašiti svoje finansijske ciljeve, preko pet puta više od drugih kompanija razvijaju osećaj pripadnosti kompaniji i time jačaju stabilnost tima i poslovanja, što je značajna prednost imajući u vidu izazove pronalaženja adekvatnog kadra na tržištu rada, i skoro 2,5 puta imaju bolje performanse sa klijentima.
„Mali procenat kompanije sa bavi tim aspektom“
„Customer i Employee Experience su još uvek u povoju u Srbiji. Mali procenat kompanija se bavi tim aspektom svog funkcionisanja. Oni koji sagledaju CX i EX kao platformu za održivi rast kompanije, imaće ozbiljnu komparativnu prednost na tržištu jer omogućavaju razvoj timova i rast kompanija, a na duge staze osiguravaju održiv uspeh“, izjavio je Dragan Đorđević, osnivač i direktor kompanije Skills Innovative Learning Experience, koja se već 26 godina bavi temom razvoja ljudi.
Cilj FIRESTARTER konferencije je jačanje svesti menadžera o unapređenju konkurentnosti kompanija – njihovih proizvoda i usluga, a kroz najsavremenija znanja iz strateškog planiranja u oblastima Customer i Employee Experience i primere najbolje prakse. Kroz više od 20 predavanja i studija slučaja i pet panel diskusija, ukupno 40 eksperata je prenelo svoja znanja i iskustva i podstaklo dijalog učesnika konferencije sa fokusom na unapređenje tržišta u pravcu viših CX i EX standarda.
Govornici iz Srbije i sveta
Među govornicima su bili Ian Golding – prvi Customer Experience trener na svetu, predavač, konsultant i autor svetskog bestselera „Customer What?“, zatim Eytam Hattem – izvršni direktor kompanije Cemantica specijalizovane za CX i sertifikovane za vodeće alate u ovoj oblasti, Ljiljana Zdravković – HR menadžerka i ekspert za digitalizaciju HR procesa i iskustva zaposlenih, Gregorio Uglioni – stručnjak za transformaciju i CX, autor svetski poznatog podkasta CX Goalkeeper i koautor dva globalna bestselera o CX, Aleksandra Brank – ambasador i praktičar CX-a u Sloveniji i regionu CEE, Olivera Despotović – psiholog i direktor MASMI agencije za istraživanje tržišta, kao i mnogi drugi.
Među kompanijama sponzorima konferencije FIRESTARTER bili su NLB banka, Fashion Company i Ananas. Medijski sponzori i partneri konferencije su Nedeljnik, Ekapija, BizLife, Danas, CorD i Bloomberg Adria.
Konferenciju je organizovalo poslovno udruženje CEXAS – Customer & Employee Experience Association of Serbia, čiji osnivači su sertifikovani konsultanti sa dugogodišnjim iskustvom, među kojima su i predstavnici kompanije Skills Innovative Learning Experience koja se već 26 godina bavi razvojem ljudi.
Izvor: BIZLife
Foto: Firestarter