Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    IT radnici u Indiji suočeni sa masovnim otpuštanjima

    Hiljade mladih Indijaca odjednom se suočilo sa neizvesnom budućnosti jer su IT kompanije i start-apovi najavili masovna otpuštanja zbog globalnih neprilika i finansijskih problema.

    Ali mnogi radnici odbijaju da ćute o tome.

    U oktobru, kada je jedan od njih koji se medijima predstavio kao Ravi shvatio da će on i nekoliko kolega verovatno izgubiti posao u velikoj indijskoj IT firmi, odmah je osnovao privatnu grupu za razmenu poruka sa njima.

    Grupa je ubrzo postala „bezbedno mesto“ za Ravija i njegove saigrače da iznesu svoje strahove, dele savete o postupanju sa upravom i razgovaraju o zakonima o radu i pravima radnika, prenosi BBC.

    Proteklih nekoliko meseci bili su teški za indijske radnike u privatnim kompanijama – posebno u tehnološkom sektoru.

    Firme Biju’s i Unacademy su otpustile stotine radnih mesta, Tviter otpustio je više od polovine svog osoblja u Indiji, a Indijci su među onima koji su pogođeni nakon što je Meta – Facebook-ova matična kompanija – otpustila oko 13% svoje radne snage od 87.000 ljudi.

    Otpuštanja izazvala gnev- uzvraćaju udarac na društvenim mrežama

    Bujica otpuštanja izazvala je gnev na društvenim mrežama i mnogi od onh koji su se suočlili sa otkazom okreću se internetu – kao i njihovi kolege u drugim zemljama – da bi izneli svoje nezadovoljstvo i formirali mreže podrške.

    Oni tvituju o  otpuštanjima, traže posao na LinkedIn-u i koriste platforme za razmenu poruka kao što su WhatsApp da okupe kolege, ostvare svoja prava i dele informacije sa novinarima.

    Delimično je to zato što je kultura sramote i ćutanja koja je nekada postojala oko otpuštanja zaposlenih u Indiji postepeno slabi kako masovna otpuštanja postaju sve češća.

    Pritha Dutt, profesionalac u sektoru menadžmenta i razvoja, kaže da je čak i pre nekoliko decenija prestanak rada najvjerovatnije pripisan „problemu performansi“.

    „Danas su otpuštanja i smanjenje broja zaposlenih postali prihvaćena poslovna praksa, tako da raskidi više nisu tabu tema“, kaže ona.

    I dok žiri još uvek ne zna koliko su društveni mediji efikasni kao sredstvo za popravku, stručnjaci kažu da oni pomažu ujedinjavanju i jačanju glasova, posebno jer sindikati više nisu tako moćni kao što su bili.

    „Uporedo sa poslodavcima koji se čine pristupačnijim, društveni mediji takođe daju zaposlenima platformu da iznesu svoje pritužbe, čime se smanjuje potreba za posrednikom – ulogu koju tradicionalno imaju sindikati“, kaže profesor Chandrasekhar Sripada na Indijskoj poslovnoj školi.

    Društvene mreže kao način za bunt

    Nakon što je Biju’s u oktobru najavio da će „racionalizovati“ oko 2.500 zaposlenih kako bi „postigla profitabilnost“, mnogi njegovi zaposleni govorili su medijima – često anonimno – o kulturi kompanije i pritiscima sa kojima se suočavaju.

    Otpušteni zaposleni na Tviteru izašli su na društvene mreže da izraze svoje frustracije. „

    I ovo javno ogorčenje ponekad može pomoći, poput guranja poslodavaca da se izvine zbog neosetljivog otpuštanja osoblja ili zbog promovisanja toksične radne kulture.

    Ali gospođa Dutt upozorava da bi ovaj uspeh mogao biti ograničen i kratkotrajan. Ova opcija takođe možda nije dostupna svima – mnogi se i dalje plaše da progovore jer se brinu da bi to moglo ugroziti buduće izglede za posao ili da se pozovu na pravni postupak od svog poslodavca.

    Zbog toga mnogi zaposleni takođe traže druge načine da iznesu svoje pritužbe i izbore se za svoja prava.

    Predstavljen DETALJAN VODIČ: Kako do posla u IT industriji?

    Izvor: BBC

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE