Elnos Srbija u finišu kapitalne rekonstrukcije deonice Jajinci - Mala Krsna

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Elnos Srbija u finišu kapitalne rekonstrukcije deonice Jajinci – Mala Krsna

    Timovi Elnos Srbije su ovog decembra, nakon dve godine predanog rada, zakoračili u finiš rekonstrukcije kontaktne mreže u okviru kapitalnog projekta modernizacije pruge Jajinci ‒ Mala Krsna. Kraj ovog kompleksnog poduhvata ujedno označava početak novog života pruge na trasi međunarodnog železničkog Koridora 10 kroz Srbiju

    Izvođenje radova na rekonstrukciji 58,8 kilometara duge deonice Jajinci ‒ Mala Krsna donelo je širok spektar složenih zadataka usmerenih ka jednom zajedničkom cilju: izgradnji moderne železničke infrastrukture zahvaljujući kojoj će brzina vozova na ovoj deonici biti podignuta sa 50 na 120 kilometara na čas.

    Elnos Srbija, kao kompanija sa specijalizovanim timovima za izgradnju i rekonstrukciju elektroenergetskih sistema u železničkoj infrastrukturi, realizovala je niz složenih radova na modernizaciji kontaktne mreže ove saobraćajne deonice.

    U srcu Srbije

    Složena lista zadataka Elnos Srbije izgledala je ovako: realizacija rekonstrukcije kontaktne mreže, elektrovučne podstanice 110/25/0,23 kV, svih 25/0,23 kV postrojenja za sekcionisanje i izgradnja novih stubnih trafostanica 25/0,23 kV za napajanje uređaja za signalizaciju i grejanje skretnica.

    „Obuhvat radova naših ekipa podrazumevao je montažu gotovo 80 kilometara voznog voda, a pre toga demontažu starih elemenata za nošenje i zatezanje kontaktne mreže na svim prolaznim kolosecima i na 25 kilometara postojeće kontaktne mreže na sporednim kolosecima, te njihovu zamenu novim”, precizirao je Veljko Savić, vodeći inženjer Elnos Srbije.

    Timovi ove kompanije su uspešno realizovali i poslove zamene kompletne elektro opreme na četiri postrojenja za sekcionisanje i na elektrovučnoj podstanici, a njihovi radovi su obuhvatali i izgradnju sedam novih stubnih trafostanica.

    Zadaci za “pet plus”

    Izvođenje svakog infrastrukturnog projekta ima svoje izazove, a u okviru poduhvata modernizacije ove pruge poseban nivo izazova timovima Elnos Srbije donelo je uvođenje elektrifikacije u tunele „Lipe” i „Beli potok”.

    „Ukupna dužina ovih tunela iznosi 2,5 kilometra. Izgrađeni su pre Drugog svetskog rata, odnosno pre vremena elektrifikacije železnice. Izvođenje radova u tunelima zahtevalo je veliko strpljenje i oprez. Kako bi se ispoštovali uslovi standardne visine kontaktnog provodnika, bilo je neophodno prilagoditi opremu i povećati stepen opreza u segmentu zaštite na radu”, rekao je Savić.

    Posebno je zahtevno bilo i izvođenje radova rekonstrukcije železničke stanice Mala Krsna, u Smederevu, koja je jedno od najznačajnijih železničkih čvorišta u Srbiji.

    „Uvek je izazovno izvoditi radove na stanicama poput ove. Ova železnička stanica se sastoji od osam koloseka. Dinamika radova je bila takva da, dok smo radili na rekonstrukciji prva četiri koloseka, saobraćaj teče na svim ostalim kolosecima. Po završetku rekonstrukcije na prva četiri koloseka, nastavili smo realizaciju radova na preostalim kolosecima, da bismo na kraju ceo obuhvat ove etape radova završili uspešno”, rekao je Savić.

    Eksperti za kontaktne mreže

    Kompanija Elnos Srbija ima poseban deo inženjeringa specijalizovan za izgradnju i rekonstrukciju kontaktnih mreža. Ove ekipe su u protekloj deceniji izgradile i rekonstruisale elektroenergetske sisteme na stotinama kilometara saobraćajnica širom Srbije.

    Važno je istaći i to da je u segmentu infrastrukture za saobraćaj kompanija Elnos Srbija jedna od retkih u regionu koja projekte iz oblasti kontaktnih mreža može realizovati po sistemu „ključ u ruke”.

    I za vreme najstriktnijih pandemijskih uslova tokom ove i prošle godine tim Elnos Srbije je nastavio realizaciju izuzetno značajnih projekata. Među njima se u poslednjem periodu, pored revitalizacije železničke pruge na deonici Jajinci ‒ Mala Krsna, posebno ističu projekti rekonstrukcije tramvajske kontaktne mreže na Savskom trgu i Zelenom bulevaru u prestonici zemlje.


    Deo šireg plana

    Panevropski Koridor 10, čiji je deo pruga Jajinci ‒ Mala Krsna, spojiće Austriju preko zapadnog Balkana sa Grčkom železničkim kolosekom dugim 2152 kilometara. Srbija će završetkom radova na modernizaciji i rekonstrukciji deonica koje su deo železničkog Koridora 10 postati izuzetno važna ruta u povezivanju regiona sa srednjom Evropom i njenim jugom.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE