Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Ovo je za Henkel bila izuzetno značajna godina“

    Svi zaposleni u Henkelu imaju razvijen preduzetnički duh, duh zajedništva i izraženu ličnu odgovornost za rezultate. Verujem da su nas ti kvaliteti i veliko zalaganje svih zaposlenih svrstali među najuspešnije kompanije u Srbiji – govori za BIZLife magazin Gordana Brašić, predsednica i HR direktorka kompanije Henkel

    • Poslednjih godina Henkel beleži izvanredne rezultate i rekordni rast prodaje i prihoda. Kakva su predviđanja za 2021. godinu?

    Koristimo kraj godine da sumiramo sve što smo uradili u ovoj godini i sigurno je da možemo da budemo zadovoljni ovogodišnjim poslovanjem.

    Zahvaljujući novom investicionom ciklusu i investicijama u fabriku u Kruševcu, ostvarili smo porast izvoza veći od 50 odsto u odnosu na prethodnu godinu i beležimo rast veći od 40 odsto.

    Očekujemo da će u tekućoj godini udeo naše kompanije u domaćem BDP-u iznositi oko 0,35 odsto. Želim da istaknem da je sve ovo rezultat timskog rada naših zaposlenih i velikog zalaganja u vremenu koje karakteriše neizvesnost prouzrokovana pandemijom.

    • Koje su kategorije proizvoda i koji brendovi najpopularniji na srpskom tržištu, a za koje smatrate da imaju potencijala za rast u narednom periodu?

    Henkel ima raznovrstan portfolio, naši proizvodi deo su domaćinstava širom sveta, a takođe smo partneri brojnih kompanija iz različitih industrija. Svaki naš sektor ima čime da se pohvali. Na primer, brend Ceresit i tim koji stoji iza njega ne samo da beleže sjajne rezultate na domaćem tržištu već su i jedan od najboljih timova u globalnom Henkelovom sistemu kada je reč o poslovanju sektora za građevinske materijale. Zatim, inovacije koje poslovni sektor „Deterdženti i kućna hemija” predstavlja tržištu iz godine u godinu govore o značaju koji za nas imaju potrebe i očekivanja naših potrošača. Persil i Merix su najpopularniji proizvodi iz ovog sektora, ali moramo da pomenemo i Bref, Perwoll, Somat. Koleginice i kolege iz ovog poslovnog sektora posvećeno rade na promociji održivosti, što je jedna od naših ključnih tema, stoga potrošači mogu da očekuju naša dalja rešenja na ovom polju. Naravno, Schwarzkopf, kao krovni brend iz sektora „Beauty Care”, ima dobru prepoznatljivost među potrošačima.

    • Kakvi su planovi Henkela za srpsko tržište u narednim godinama? Da li se mogu očekivati nove investicije i u šta će biti ulagano?

    Da, nastavljamo sa investicionim ciklusom koji se odnosi na fabriku u Kruševcu. Za manje od pet godina uložili smo oko 170 miliona evra u izgradnju novih i u proširenje postojećih kapaciteta. U ovom trenutku na lokaciji u Kruševcu imamo pet fabrika, u kojima se proizvode: tečni deterdženti, praškasti deterdženti, toaletni osveživači, tablete za mašinsko pranje posuđa i kapsule za mašinsko pranje veša. U Kruševcu, takođe, imamo i regionalni logistički centar, a ove godine smo završili njegovu petu fazu proširenja. Pokazali smo se kao tim sa odličnim veštinama za sprovođenje strateških Henkelovih projekata i na polju digitalizacije i na polju održivosti.

    Trenutno se nalazimo na petom mestu najvećih izvoznika iz Srbije, a uz nove planirane aktivnosti težimo ka još boljim rezultatima.

    • Važni segmenti poslovanja Henkela jesu i društvena odgovornost i održivo poslovanje. Na šta ste posebno ponosni?

    Važno nam je da budemo dobar partner zajednice u kojoj poslujemo i zato su ove dve teme u potpunosti deo našeg lanca vrednosti. Fokusirani smo na sprovođenje globalne Henkelove strategije održivosti i prvo što bih istakla kao razlog da budemo ponosni jesu svi naši zaposleni, koji razumeju i podržavaju ove vrednosti i nastoje da svakodnevne aktivnosti sprovode u skladu sa njima. Ukoliko uzmemo u obzir našu proizvodnju, zadovoljstvo mi je što mogu da istaknem da imamo proizvodne pogone sa najvišim standardima održivog poslovanja i uspešnom implementacijom četvrte industrijske revolucije. Kada se osvrnemo na ambalažu, naš glavni cilj je da do 2025. godine sva ambalaža bude napravljena od recikliranog materijala i da u potpunosti može dalje da se reciklira. Kao zagovornici cirkularne ekonomije, naši timovi iz različitih odeljenja kontinuirano rade na razvoju inovativnih ambalaža, ali i formula koje troše manje resursa.

    Želim da istaknem i za nas veoma važan projekat društvene odgovornosti, a to je naša inicijativa „Make an Impact on Tomorrow” (MIT), u okviru koje naši zaposleni volontiraju u implementaciji projekata za pomoć društvenoj zajednici, koje su sami odabrali i za koje su se prijavili.

    Ove godine smo izdvojili 50.000 evra za projekte naših MIT volontera. Veoma je važno da budemo tu za naše sugrađane u izazovnim vremenima, stoga smo od početka pandemije podržali naš zdravstveni sistem donacijom od skoro 500.000 evra, kao i naše najstarije sugrađane i Crveni krst Srbije. Ove godine realizovana je i druga sezona projekta čišćenja vodenih površina „Volim reku, a ti?”, koji je, već nakon prve sezone, nagrađen priznanjem za društvenu odgovornost „Đorđe Vajfert” od strane Privredne komore Srbije.

    • Vi se već osam godina nalazite na poziciji predsednika kompanije Henkel Srbija, ali i na poziciji HR direktora. Koji su to kvaliteti i koje sposobnosti jednog direktora ljudskih resursa koji vama lično koriste na mestu predsednika kompanije?

    Možda je ovo pravo pitanje i mesto na kome treba da se podsetimo koji su to najpoželjniji i najkorisniji kvaliteti koje svaki zaposleni i svaki menadžer treba da poseduje. Svi zaposleni u Henkelu imaju razvijen preduzetnički duh, duh zajedništva i izraženu ličnu odgovornost za rezultate. Verujem da su nas ti kvaliteti i veliko zalaganje svih zaposlenih svrstali među najuspešnije kompanije u Srbiji. Dodatni „sastojak” koji imaju ljudi koji rade u ljudskim resursima jeste, verujem, posebno uvažavanje potreba ljudi i različitosti. I slušanje.


     Po čemu ćete pamtiti ovu godinu, na ličnom i profesionalnom planu?

    Ovo je za Henkel bila izuzetno značajna godina. Na kraju svake godine mi se čini da smo prevazišli sebe, da ne može bolje od onoga što smo postigli u prethodnoj godini, a onda me svaka naredna godina iznenadi. Ne bih ponovo da nabrajam šta smo svi kao tim ostvarili u 2021, uz sve izazove koje je ova godina nosila sa sobom. Lično su mi uvek najdraže naše inicijative ka zajednici, a tih inicijativa je, zaista, bilo dosta i ove godine.

    Na ličnom planu je moj odgovor sličan kao i na profesionalnom. Koliko god ponekad mislila da sam sve videla i savladala, na kraju godine shvatim koliko je bilo novih tema i događaja i koliko je svaki sa sobom doneo novi prostor za razvoj.

    Izvor: BIZlife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE