Duolingo

Duolingo i mandarinski u centru pažnje: Kako je kriza TikToka stvorila novi trend?

Cena akcija Duoling-a porasla je skoro za sedam procenata, zbog sve većeg broja korisnika koji uz pomoć aplikacije žele da nauče mandarinski jezik.

Cena akcija te kompanije skočila je za 21,82 dolara (21,20 evra), odnosno za 6,82 procenta u odnosu na prethodno zatvaranje na 341,80 dolara (332 evra), nakon naglog povećanja broja korisnika koji se prijavljuju za učenje mandarinskog jezika, što se poklapa sa rastućom popularnošću kineske društvene mreže RedNote, konkurenta TikToka, kojem na američkom tržištu preti gašenje.

SAD sve bliže zabrani TikToka: Da li je došao kraj popularnoj aplikaciji?

Kompanija je za CNBC potvrdila da je broj korisnika koji uče mandarinski putem aplikacije porastao za 216 procenata u odnosu na prethodnu godinu. Za poređenje, španski, jedan od najpopularnijih jezika na aplikaciji, zabeležio je rast od 40 procenata u istom periodu, navode iz Duolinga.

RedNote, ili Xiaohongshu, kako je poznat u Kini, brzo je postao najpreuzimanija besplatna aplikacija u Apple-ovoj prodavnici i zadržao je tu poziciju veći deo protekle nedelje. Među prvih pet aplikacija su i TikTok-ova aplikacija Lemon8, američka društvena mreža Clapper, OpenAI-jev ChatGPT i Metin Threads.

Prošle nedelje, Vrhovni sud SAD-a saslušao je predstavnike TikTok-a koji pokušavaju da ostanu na američkom tržištu. Uprkos tome, sudije su delovale sklonije potvrđivanju zakona koji bi popularnoj aplikaciji zabranio rad.

RedNote je do sada bio najveći dobitnik egzodusa američkih korisnika sa TikToka, zabeleživši čak 20 puta više preuzimanja u SAD-u tokom protekle nedelje, pokazuju podaci analitičke kompanije Sensor Tower.

Ilon Mask kupuje TikTok u SAD? Borba za opstanak popularne aplikacije

Portparol Duolinga izjavio je za CNBC da je marketinški tim te kompanije „strateški fokusiran na budućnost i da je već aktivno prisutan na RedNoteu“, o čemu brine Duolingov tim stručnjaka u Kini.

Duolingo nudi online i mobilne kurseve za 42 jezika. Prema podacima sa njihove veb stranice, platforma ima 48,8 miliona korisnika koji uče španski. Francuski je drugi najpopularniji jezik sa 27,3 miliona korisnika, dok kineski zauzima osmo mesto sa 10,7 miliona korisnika.

Prošle godine, akcije Duolinga porasle su za 43 procenta, čime su premašile rast Nasdaqa, koji je iznosio 29 procenata.

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

Izvor: BIZLife/K. J.

Foto: Unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE