Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Dragi šefe: Ovo vaši zaposleni zaista žele“

    Mnogo je razloga zbog kojih zaposleni napuštaju poslove, a postoji nekoliko opštih zbog kojih se trude i veruju u posao koji rade. O njima piše stručnjak Glen Libovic (Glenn Leibowitz) koji je na čelu komunikacija u kompaniji „McKinsey“.

    „Možda ste videli Galupovu statistiku koja pokazuje da svaki drugi zaposleni kaže da nije „uključen“ u svoj posao, dok 17 odsto ispitanika kaže da su „aktivno isključeni“.

    Svako napušta svog poslodavca iz različitih razloga, a često su slojeviti i komplikovani. Ali, umesto da tražimo dugačak spisak razloga zbog kojih ljudi napuštaju svoje poslove, pogledajmo zbog čega ostaju na poslu. Osim novca – koji je veoma važan – šta to ljude motiviše da toliko daju sebe u neki posao i kompaniju; daje im osećaj profesionalnog i ličnog ispunjenja; daje im smisao i veru u to što rade?

    Evo pet stvari koje ljudi zaista traže od svog posla:

    Smisao

    Dobre priče, to su one koje imaju smisao, dublje značenje i teraju vas da „gutate“ stranu za stranom, sve do kraja. Svi žive svoju sopstvenu priču, i žele da svojim postupcima i vezama daju dublje značenje. Svi pokušavaju da otkriju „temu“ koja svemu daje smisao – pogotovo tom vremenu koje se ne provodi sa voljenima – šta to vreme čini smislenim?

    Kompanije koje pomažu svojim zaposlenima da odgovore na ovo pitanje zadržaće ih duže sa sobom.

    Izazov

    Posao je moćna platforma da ljudi nauče nove veštine i ideje, da razviju svoj potencijal i postaju bolja verzija sebe. Ljudi žele da napreduju profesionalno i lično. Ali, da bi napredovali, moraju da imaju priliku da dođu do novih izazova i reše neke nove probleme. Moraju da budu „testirani“, nekad da se i „bace u vatru“, i da im se da prilika da rade nešto za šta misle da nisu sasvim spremni.

    Dajte ljudima priliku da nauče nove veštine, da upoznaju nove ljude, istraže nove načine da doprinesu, ili ćete ih videti nemotivisane i isključene.

    Samostalnost

    Ljudi žele da budu „krojači svoje sudbine“, jer većina njihove vere u karijeru počiva na onome što urade. Samostalnost – sloboda da se naprave izbori i da se iza njih stane – ono je što većina ljudi želi na poslu.

    Vidljivost/Priznatost

    Ništa više ne demorališe nego kada neko uloži svu svoju energiju u posao i ne dobija priznanje koje zaslužuje. Još je gore kada neko drugi dobije priznanje za ono što su oni uradili. Vidljivost i prepoznavanje je javna priznatost od strane kompanije (unutar a ponekad i izvan kompanije) za dobro urađen posao. Priznatost nekad može da bude moćniji motivator od povišice ili bonusa.

    Pravičnost

    Svi su različiti. Svaka osoba drugačije doprinosi kompaniji. A ljudi vrlo dobro znaju kada se prema njima ne ponašaju kako treba odnosno kada nepravda vlada u kompaniji. To su sve one situacije kada jedan zaposleni dobije kancelariju a drugi sto u open space-u, ili kada dvoje zaposlenih istih kompetencija dobijaju različite plate. Ljude nepravda može mnogo da zaboli, zato pazite na to.

    Nije teško otkriti šta zaposleni zaista žele. Ipak, zahteva dosta razgovora i još više slušanja.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE