Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Cilj nam je da Glovo transformišemo u „džepni tržni centar”

    Španac Antoni Grau novi je direktor kompanije „Glovo Srbija”. Njegovo internacionalno iskustvo biće dodatni vetar u leđa za ogranak ove kompanije u Srbiji koja je već mnogo postigla u prethodne četiri godine, a pred sobom ima ambiciozne planove i zacrtane ciljeve.

    Jednostavnija upotreba aplikacije, brža isporuka, ponuda po svačijem ukusu, usluga po meri u svakom gradu, digitalni put do korisnika za preduzeća, samo su neke od ideja koje planiraju da sprovedu na domaćem tržištu u narednom periodu.

    • U Srbiju ste došli nedavno, i to na čelo Glovo Srbije. Dolazite iz Barselone, gde je sve počelo za ovu kompaniju. Kakvi su Vam utisci o tržištu Srbije do sada, po čemu se ono razlikuje od ostalih tržišta na kojima Glovo posluje i da li ste zadovoljni napretkom vaše kompanije ovde?

    Ono što karakteriše Glovo je činjenica da različitost tržišta na kojima poslujemo vidimo kao izazov sa kojim se rado susrećemo. I baš to uspešno prilagođavanje drugačijim navikama i potrebama potrošača je ono što Glovo čini liderom u industriji.

    Srbija nije izuzetak. Zauzima centralno mesto u ovom delu regiona, a do sada smo naučili da su lokalno relevantni restorani ovde favorizovani u odnosu na velike internacionalne lance, i to u mnogo većoj meri nego u drugim zemljama. Tome dosta doprinosi bogato gastronomsko nasleđe koje Srbija ima, od čuvene pljeskavice i popularnih ćevapa do sveže šopske ili srpske salate, pa nije ni čudo što je kategorija Tradicionalna kuhinja među 3 najpopularnije kategorije hrane u zemlji među korisnicima Glovo aplikacije.

    Takođe, Srbija je zanimljiva i po tome što se potrošačke navike razlikuju od grada do grada, pa smo brzo shvatili da, na primer, u Beogradu ili Novom Sadu raste apetit za azijskom ili zdravom hranom, dok naši korisnici u Pančevu sve više naginju tradicionalnoj hrani. Analiziranje ovih hiper-lokalnih trendova je veoma važno za nas, kako bismo što bolje zadovoljili potrebe naših kupaca i ponudili im relevantniji sadržaj.

    Ipak, nakon 4 godine od kada Glovo posluje na srpskom tržištu, mogu reći da je Quick-commerce i višekategorijska ponuda veoma dobro razvijena, a trenutno su namirnice i specijalizovana maloprodaja ključni stubovi našeg lokalnog poslovanja. U Srbiji do sada sarađujemo sa oko 90% najvažnijih trgovačkih lanaca i stalno radimo na privlačenju najrazličitijih vrsta partnera u okvire naše aplikacije, bez obzira na veličinu njihovog poslovanja. Želimo da se fokusiramo na rad sa najrelevantnijim brendovima u svakoj kategoriji, uključujući elektroniku, igračke, prodavnice kućnih ljubimaca, cveće ili kozmetičke proizvode. Jedna stvar koja mi je bila zanimljiva je da su proizvodi za wellness, kao i kozmetika, veoma traženi na lokalnom nivou, mnogo više u poređenju sa drugim zemljama.

    „Od prvog dana, naša vizija, a potom i misija, bila je da korisnici preko naše aplikacije pronađu sve što žele u svom gradu a da malim, srednjim i velikim preduzećima ponudimo digitalni put do korisnika”, isiče Antoni Grau, novi generalni direktor Glovo Srbija

    Za nas je izuzetno važno da korisnicima ponudimo mogućnost da pronađu sve što žele u svom gradu, i Glovo transformišemo u svojevrsni „džepni tržni centar“. Takođe težimo i da malim, srednjim i velikim preduzećima ponudimo digitalni put za dolazak do korisnika. Sve su to stvari koje oblikuju naše poslovanje, pa se može reći da Glovo pruža uslugu po meri svakoj zemlji, ali i svakom gradu!

    • Navike potrošača se drastično i brzo menjaju. Današnji potrošači su dobro informisani, žele sve bržu i personalizovanu uslugu. Kvalitetna usluga je stoga prioritet. Kako Glovo neguje odnose sa svojim korisnicima?

    Pre svega, mi aktivno slušamo naše korisnike i veoma ozbiljno i detaljno uzimamo u obzir povratne informacije kako bismo se poboljšali iz dana u dan. Važno nam je da odgovorimo na apsolutno sve potrebe Glovo korisnika. Tako je i krenulo širenje ponude proizvoda za koje verujemo da predstavljaju prirodnu vrednost za naše kupce. Od prvog dana, naša vizija, a potom i misija, bila je da Glovo korisnici preko naše aplikacije pronađu sve što žele u svom gradu.

    Sa tehničke tačke gledišta, ovo znači konstantno usavršavanje različitih realnosti tokom celokupnog korisničkog iskustva korisnika Glova, jer naručivanje pice i usisivača nije isto iskustvo, a oba moraju biti savršena!

    Zato stalno radimo na poboljšanju korisničkog puta unutar naše aplikacije. Naš tim blisko sarađuje sa inženjerima, kako bi brzo identifikovao i primenio najefikasnija rešenja, obezbeđujući besprekorno i korisničko iskustvo i usput prateći dinamiku tržišta. Ova fleksibilnost i brzina dale su nam prednost tokom proteklih godina i konstantno napredujući, naš cilj je da olakšamo upotrebu naše aplikacije i ubrzamo isporuku svake porudžbine.

    • Krajem 2020. godine, Glovo je ušao u novi segment poslovanja pokretanjem zasebne jedinice pod nazivom Quick commerce, sa ciljem jedinstvene na tržištu isporuke svih maloprodajnih i prehrambenih proizvoda za manje od 30 minuta. Sistem je prvo primenjen na španskom tržištu, a potom se proširio i na ostala na kojima ste prisutni. U okviru toga, ne fokusirate se samo na hranu i restoranske proizvode, već i na igračke, kozmetiku, cveće, odeću, proizvode za lepotu – u zavisnosti od tržišta, odnosno države. Kako ocenjujete napredak na tom polju, ovde u Srbiji?

    Brza trgovina, odnosno Quick commerce, više nije inovacija ili trend, već je realnost. Brza trgovina je treća generacija trgovine, posle tradicionalne (u prodavnici) i e-trgovine. Njen ključni element je brzina isporuke i pristupačnost, a odgovor je na svetske tendencije u industriji i potrebe potrošača, koje se brzo menjaju širom sveta.

    Mogućnost isporuke za samo nekoliko desetina minuta suštinski je promenila iskustvo kupovine i jedan je od ključnih elemenata za jednostavno, brzo i praktično iskustvo koje nudimo kupcima. Posebno u poslednje 3 godine, kada se skoro sve nabavlja onlajn.

    Novine o kojima govorimo zaista su inovacija u industriji, a u Srbiji ih koristimo pod brendom Glovo Express. Od početka je planirano da podrže naš vertikalni Quick-Commerce razvoj i da kupcima pruže brži pristup hiljadama proizvoda u različitim kategorijama, na dnevnom nivou, tokom cele godine. U osnovi, to su prodavnice u aplikaciji Glovo sa virtuelnom ponudom proizvoda. Jedinice funkcionišu kao Micro Fulfillment Centers (MFC), komercijalni prostori posebno dizajnirani za blizinu kupovine, nudeći različite proizvode sa isporukom za manje od 30 minuta.

    Prvi Glovo Express u Beogradu otvorili smo krajem 2021. godine. Odmah smo naišli na sjajan odziv lokalnog tržišta, i zbog toga trenutno imamo 3 takve jedinice u gradu, strateški pozicionirane da obezbede optimalnu pokrivenost područja Beograda.

    • Recite nam i nešto o podršci digitalizaciji poslovanja, posebno malih preduzeća?

    Jedna od stvari na koje smo veoma ponosni je naša stalna inicijativa da osnažimo MSP na njihovom putu ka digitalizaciji jer, mi zaista verujemo da je budućnost lokalnih preduzeća digitalna. Smatramo da ako lokalne prodavnice i restorani žele dugoročni uspeh, moraju napraviti veliki korak da bi se pridružili digitalnoj ekonomiji.

    Kroz Glovo želimo da stvorimo zdravo tržište na kome je rast zajednički cilj i zajednička prilika za sve. Kada male lokalne prodavnice i restorani nauče da se prilagode svetu na mreži, ne samo da imaju koristi, već imaju i pozitivan društveni i ekonomski uticaj u svojim zajednicama.

    U Srbiji, značajan deo našeg portfolija od preko 4000 partnera su mala lokalna preduzeća u čiji potencijal čvrsto verujemo, a Glovo je tu da ih podrži na njihovom putu razvoja i uspeha.

    Svi smo svesni da su izazovi sa kojima se suočavaju mali preduzetnici veliki i priznajemo ulogu koju igramo u pomaganju lokalnim preduzećima da se digitalizuju. Zato ih stalno podržavamo digitalnim mogućnostima i poslovnim znanjem koje im pomaže da budu autonomni i konkurentni u isto vreme.

    Zbog toga smo krajem 2022. godine pokrenuli Glovo Local, novi program za mala i srednja preduzeća u maloprodajnoj i restoranskoj industriji kako bismo im omogućili da digitalizuju svoje proizvode i usluge kako bi podstakli svoj rast. Glovo Local je all-in-one hub gde preko jedne lokacije, lokalna preduzeća mogu da biraju rešenja na osnovu svojih potreba i želja.

    Usluge koje su im dostupne uključuju digitalna i operativna rešenja za njihove kanale i prodavnice; namenski alati koji im pomažu da upravljaju svojim operacijama na prodajnom mestu (od uvida u podatke do pružanja rešenja za lanac snabdevanja) i da razvijaju svoje poslovanje pomoću marketinških i reklamnih mogućnosti, kako bi im pomogli da dođu do novih kupaca i povećaju svoju vidljivost. Sve ovo je ugrađeno u ekosistem mogućnosti učenja i razvoja uz posvećene tutorijale i podršku našeg odličnog tima.

    • Konstantno ulažete u inovacije i širite polje delovanja. Šta je novo što možemo da očekujemo od Glovo kompanije? Da li postoji nešto što biste, kao generalni direktor Glovo Srbija, želeli da promenite, uradite drugačije?

    Uvek smo posvećeni širenju našeg prisustva na srpskom tržištu i podsticanju rasta našeg sjajnog tima koji vodi kontinuiranu transformaciju u ovom veoma dinamičnom ekosistemu partnera, kurira i korisnika.

    Dok napredujemo, očekujemo izazovan period pred nama, s obzirom na inflaciju i činjenicu da se svake godine trendovi u ovoj industriji menjaju, ali naše globalno iskustvo kao vrhunskog igrača u ovoj industriji, kao i naši obimni podaci – pomažu nam da analiziramo potrošačke navike korisnika, kako bismo uvek bili korak ispred dolazećih trendova.

    Naš primarni fokus kao tima, ostaje na unapređenju i održavanju dodatne vrednosti koju donosimo našim partnerima i klijentima. Koncentrisaćemo se na poboljšanje Quick-Commerce kategorije i maksimiziranje vidljivosti i vrednosti naših usluga u svim sektorima, ne ograničavajući se samo na hranu i restorane, što ostaje i dalje naša osnovna kategorija.

    Što se tiče proširenja našeg portfolija, cilj nam je da angažujemo veći broj partnera kako bismo obogatili našu ponudu proizvoda. Kao što je ranije pomenuto, ovi napori imaju za cilj da našim korisnicima pruže najbolje korisničko iskustvo dostupno na tržištu.

    Kako smo kompanija koja jako vodi računa o svom uticaju na okolinu i zajednicu, nastavićemo da organizujemo različite korisne inicijative, kao deo naše posvećenosti stvaranju održivog uticaja na lokalnu zajednicu, životnu sredinu i privredu. Upravo to je bio motiv da pozitivan uticaj ugradimo u naš poslovni model, izdvajajući mali deo prihoda od svake porudžbine za finansiranje projekata i inicijativa od društvenog značaja.

    Izvor: BIZlife

    Foto: Glovo Srbija

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE