Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Bum“ srpske gejming industrije: RAST iz godine u godinu, PRVI smo po broju žena u Evropi

    Uprkos brojnim izazovima koji su u prethodnom pandemijskom period pratili mnoge sektore, gejming industrija, odnosno industrija video-igara ostala je otporna na sve poteškoće.

    Ne samo da za ovaj sektor „nema zime“, štaviše, u usponu je i spada u jedan od pespektivnijih. Srbija je sa 130 kompanija i 2.300 zaposlenih u industriji video igara i prošlogodišnjim prihodom od 125 miliona evra deo svetskog trenda.

    Ova industrija sve je popularnija u svetu, i poslednji izveštaji pokazuju da evropska gejming industrija beleži rast u svim kategorijama.

    Gejming industrija- veliki potencijal i rast poslovanja

    Stručnjaci ukazuju da je industrija video-igara ogromna snaga razvoja Srbije i da ne zaostaje za ovim trendom jer trenutno zapošljava više od 2.000 profesionalaca.

    Proizvođači video igara iz Srbije nastavili su ekspanziju poslovanja i ove godine. Sa kakvim rezultatima, odnosno prihodima gejming industrija u Srbiji završava ovu godinu?

    Kako za BIZLife kažu u Asocijaciji industrije video igara Srbije (SGA), analizu stanja u ovoj godini imaće u aprilu naredne godine kada budu objavili novi godišnji izveštaj o stanju gejming industrije u Srbiji.

    Do tada smo ponosni na izmerena dostignuća iz 2021. u kojoj je ovaj ekosistem prihodovao 125 miliona evra, kaze za BIZLife Kristina Janković Obućina, izvršna menadžerka SGA.

    Objašnjava da sve ono što važi za globalnu industriju važi i za našu- a to je ogroman porast poslovanja, pogotovo u sektoru mobilnih igara, najviše od perioda pandemije.

    “Kao i u drugim vodećim gejming industrijama Evrope i našu prati stabilan rast od 10 odsto iz godine u godinu. Domaće igre kupljene su ili preuzete čak 370 miliona puta globalno, a distribuiraju se u celom svetu. Vodeća tržišta su SAD, Nemačka i Azija”, navodi ona.

    Najviše žena u gejming industriji Srbije

    U Srbiji ima 130 kompanija i studija koji prave igre. Oni zapošljavaju oko 2.300 ljudi, od čega su 30 odsto žene što nas svrstava na prvo mesto u Evropi po ovoj statistici.

    Prošle godine objavljeno je 35 igara, a u produkciji je preko 40 novih naslova .

    Sve igre iz Srbije od nedavno se nalaze na jednoj adresi – sga.rs/games – i za sada ih ima 170.

    Ono što je takođe trend je da velike svetske firme u Srbiji otvaraju svoja predstavništva, ali i nova radna mesta.

    “Na našoj platformi SGA Poslovi već dve godine su centralizovane sve otvorene pozicije u gejmingu, pa imamo odličan uvid i u tržište rada. U svakom trenutku otvoreno je preko 100 pozicija, a samo ove godine bilo je potrebno 450 novih radnika iz najrazličitijih sfera. Najviše pozicija je za developere i artiste, ali je možda najzanimljiviji podatak koje je pozicije najteže popuniti jer one pokazuju šta je pametan izbor mladim profesionalcima. Te tri role su producenti, stručnjaci za monetizaciju i gejm dizajneri”, kaže sagovornica.

    Kako se finansiraju timovi i igre?

    Čak 60 odsto članova SGA finansira se od direktne prodaje igara uz kombinaciju zarade preko reklama i kupovina unutra aplikacije odnosno igre.

    Na raspolaganju je sve više fondova u Srbiji i Evropi na koje mladi timovi mogu da se prijave, kao i dosta akceleratorskih programa koji podrazumevaju i finansiranje.

    Naravno, tu su i izdavači koji pored plasiranja igre na tržište mogu da pokriju i ostale troškove.

    Kada je reč o trendovima I očekivanjima za narednu godinu Kristina Janković kaže da se očekuje kako još veći broj igara tako i broja zaposlenih, timova i prihoda.

    „Dosta nezavisnih timova radi na naslovima za konzole, a očekujemo i prve visokobudžetne igre iz nekih od najvećih kompanija. Mobilne igre sigurno nastavljaju svoju stabilnu uzlaznu putanju“, kaže ona.

    Šta kažu oni koji su se upustili u ove vode?

    BIZLife je nedavno već pisao o onima koji su u ovoj branši godinama.

    Jedna od njih je Danica Manojlović, poznatija kao Indijanka Danka, koja se pojavila na ovogodišnjem Samitu žena lidera, gde je govorila o poslu kojim se uspešno bavi dugi niz godina.

    Danica je registrovala svoju firmu i postala preduzetnica. Svoju ljubav prema gejming industriji pretočila je biznis. U početku je imala poteškoća kada je reč o poslovanju, ali je uspela da se izbori za svoje mesto na tržištu.

    Poslednjih nekoliko godina je neplanirano više u gejming marketingu i posvećena je edukaciji.

    Danica je kazala da je teško odgovoriti na pitanje koliko početnici zarađuju. Prema njenim rečima, to je kao da očekujemo da neko ko je tek krenuo da igra tenis počne da profitira odmah.

    Ljudi kod nas pojam gejming dosta usko posmatraju, smatra Danica koja gejmere vidi kao sportiste. Nisu svi gejmeri isti kao što nisu ni svi rekreativci sportisti.

    Na listi magazina Forbes među 30 uspešnih ljudi ispod 30 godina za teritoriju Evrope, našlo se i prošle godine  i dvoje ljudi iz Srbije, a jedna od njih u oblasti “Sport i igre” na listi “30 under 30: Europe 2021.” Marina Ivanović, koja se bavi regrutacijom u gejming sektoru i radi za kompaniju Kolibri Games.

    Kako je rekla za BIZLife tada, video igrice su oduvek bile deo njenog života.

    „Još kao mala sam provodila sate sa sestrom i mamom ispred Sege Genesis, tako je da za mene ulazak u gejming industriju nekako bio kao povratak kuci. Što se tiče moje karijere u domenu ljudskih resursa i uže struke zapošljavanja u tech industriji, moj izbor da se baš ovim bavim dolazi od objedinjene ljubavi za psihogiju, tehnologiju i jezike – moju sferu obrazovanja“.

    Nešto što karakteriše i izdvaja gejming od ostalih profesija je energija i strast koju ljudi ulivaju u svoj rad, kaže.

    „Ta misija koja prevazilazi profesionalne granice i težnje da se konstanto stvara nešto novo, zanimiljivo i inspirativno oslikava osnovnu ljudsku prirodu i težnju da se igra, imajući u vidu da igra vodi u kreaciju, a kreacija u proizvod. Kad se radi o gejming sektoru u Srbiji, definitivno se dosta toga promenilo otkad sam se ja odselila pre nekoliko godina. Sada već imamo sjajne domaće gejming kompanije kao i dolazak poznatih stranih firmi, koje će, sigurna sam, pomoći slici Srbije kao mestu sa velikim gejming potencijalom“.

    Srpkinja s Forbsove liste za BIZLife: Kako je biti među 30 najuspešnijih mladih ljudi u Evropi

    Izvor: BIZLife/Jelena Andrić

    Foto: Pixabay, SGA

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE