Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ananas: Naši trgovci su naši partneri

    Ananas je kompletan ekosistem koji svojim trgovcima može da ponudi ”end to end” rešenje tj. usluge skladištenja, ulistavanje proizvoda na platformu, fiskalizaciju, a na raspolaganju im je naša podrška domenima poput marketinških kampanja, obradi porudžbina, pa sve do kreiranja opisa i fotografija proizvoda.

    Ananas je prvi pravi i jedinstveni marketplace na tržištu Srbije, objašnjava Ivan Antonijević, Chief marketplace officer u kompaniji Ananas, dodajući su uveliko aktivni na dva tržišta u regionu, a da je sledeća godina rezervisana za dalju internacionalizaciju.

    • Internet trgovina je u ekspanziji u Srbiji, posebno od korona krize pa naovamo. Kakve izazove, ali i prilike je to donelo Ananasu, ali i celoj branši?

    Tržištu je bila potrebna dodatna motivacija da napravi zaokret ka onlajn trgovini. Loša korisnička iskustva s jedne strane, a kompleksnost i izuzetno visoki troškovi pokretanja i održavanja onlajn trgovine s druge strane, uticali su na stagnaciju rasta u ovom segmentu.

    Edukacijom, približavanjem svih koristi koje onlajn donosi i dobrom poslovnom praksom, došli smo do toga da i trgovci i kupci uvide sve prednosti ove vrste poslovanja.

    Izazovi postoje, ali Ananas je tu da malim i srednjim privrednicima osigura prečicu ka prodoru i pozicioniranju u svetu onlajn trgovine. Želimo da ih osnažimo, motivišemo, izgradimo partnerski odnos jer jedino na taj način osiguraćemo rast kako tržišta tako i rast poslovanja naših partnera.

    Na Ananas platformi sada već prodaje više od 700 trgovaca

    • Iako nam se čini da je sve na tržištu isto, Ananas je ipak znatno kompleksnija platforma, koja je tu da ispuni i potrebe kupca i prodavca. Šta je to što Ananas izdvaja od ostalih eCommerce platformi?

    Ananas je prvi pravi i jedinstveni marketplace na tržištu Srbije i trenutno najveći regionalni projekat. Već smo aktivni na dva tržišta u regionu, a sledeća godina je rezervisana za dalju internacionalizaciju.

    Ako uđemo dublje u tematiku, onda je sigurno da je Ananas kompletan ekosistem koji svojim trgovcima može da ponudi”end to end” rešenje tj. usluge skladištenja, ulistavanje proizvoda na platformu, fiskalizaciju, a na raspolaganju im je naša podrška domenima poput marketinških kampanja, obradi porudžbina, pa sve do kreiranja opisa i fotografija proizvoda.

    I ono što je bitno da istaknem, ukoliko dođe do povrata, reklamacija – mi smo ti koji komuniciraju sa kupcima, bankama, kurirskim službama – ni naše kupce ni naše trgovce ne usmeravamo na treća lica.

    Takođe, za mnoge naše partnere Ananas je postao isključivi kanal za onlajn trgovinu, dok istovremeno, postoje i trgovci koji su ugasili svoje postojeće onlajn operacije i sada rade samo preko Ananasa jer im se to pokazalo kao višestruko isplativo.

    I ono što je izuzetno važno, mi imamo milionsku posetu.

    Koja je to lokacija, u kom gradu, s kojim marketinškim budžetom koja može da se pohvali da ima milionske posete na mesečnom nivou?

    Mi sve to u Ananasu imamo. I to naši trgovci prepoznaju.

    • Od samog starta ideja je bila da Ananas platforma motiviše i ohrabri malu i srednju privredu da ozbiljnije zakorači u eCommerce. S obzirom na to da je za njih pojedinačno sve to prilično komplikovano i skupo, kako im Ananas pomaže da te prepreke savladaju?

    Navešću par interesantnih primera: naš trgovac iz Sremske Mitrovice prodavao je jedne merdevine mesečno i to mu je bila stara zaliha koju nije mogao da rasproda mesecima. Mi smo sve rasprodali za tri dana. S druge strane, imamo na desetine trgovaca kojima već sada Ananas u total biznisu utiče 20 odsto. Ali najznačijnije je da je tih 20 odsto dodatni rast njihovog poslovanja, a ne kanibalizacija trenutnih.

    Dakle, ukoliko imate malu prodavnicu u svom gradu, vaši kupci biće ljudi iz vaše okoline. Ukoliko imate prodavnicu u tržnom centru, onda će vaši kupci biti malo veći broj ljudi koji tu dolaze da se zabave, prošetaju i da nešto kupe i verovatnoća da će se prodaja tu desiti mnogo je veća.

    Kada imate prodavnicu na ananas.rs – imate za ciljnu grupu celu Srbiju. Svi oni ljudi koji sa sobom konstantno nose telefon i koji sede za računarima – svi su oni naša ciljna grupa. Oni svi kupuju na ananasu. Da li možete da ih prebrojite? Teško, jelda?

    • Šta biste poručili malim privrednicima, zašto je Ananas za njih pravi poslovni partner za nastup u digitalnom svetu prodaje?

    Ukoliko vam neko osigura odličnu lokaciju, mesto za skladištenje i manipulaciju robom, podršku vrhunskih stručnjaka koji su vam svakodnevno dostupni za sva pitanja koja vam predstavljaju izazov, na vama je samo da to prihvatite. Naši trgovci su naši partneri. Ukoliko raste njihovo poslovanje, rastemo i mi. Mi ne postojimo bez naših trgovaca. A za njih možemo da učinimo mnogo. Slikovito prikazano – ako imate malu proizvodnju i petoro zaposlenih, mi smo onaj tim iz senke – kreativna agencija, vaš stručni konsultant, vaše skladište. Mi smo tu da olakšamo, motivišemo, podržimo, ojačamo i edukujemo. I da nastupimo timski.

    Kada sve te kockice uklopimo, računica je jasna.

    Na našoj platformi sada već prodaje više od 700 trgovaca različitih profila. Od ogromnih regionalnih igrača, pa do sasvim malih privrednika. I mi nudimo iste uslove za sve. Bez obzira na to koliko imate proizvoda, koliki vam je lager, šta prodajete – svi trgovci pred nama su isti.

    Mi smo šoping mol na netu – samo što kod nas nema manjih i većih lokala, na boljim i lošijim pozicijama – kod nas istu priliku dobijaju svi.

    • Na primer, takozvani Crni petak je idealan poligon za tržišno testiranje svega inoviranog, naročito zbog toga što ta kampanja pojačane kupovine potraje i čitav mesec. Kakve ste pouke i zaključke izvukli iz ovog poslovnog novembra?

    Ananas je multicategory platforma na kojoj našim kupcima nudimo sve, od kućne hemije i kozmetike, preko alata, modnih detalja i obuće pa do pelena, nameštaja – nemoguće je nabrojati. Tokom novembra, kupcima smo pružili odličnu ponudu uz sjajne popuste i to ceo mesec. Na taj način, motivisali smo ih da se vrate na platformu i da ponove kupovinu, ali i da Ananas prepoznaju kao primarno mesto za onlajn kupovinu. Trgovcima smo dali poligon za testiranje – različita sniženja za različite proizvode. Dovoljno vremena da se ispita puls kupaca, da se strateški postave kampanje i da se dobro pozicioniraju na našoj platformi.

    Prodajni rezultati u kombinaciji sa analizom tržišta pokazuju da je Ananas zauzeo čvrsto prvo mesto u odnosu na sve ostale onlajn igrače. Ono što me posebno raduje je da su kupci prepoznali Ananas kao marketplace i da uspevamo da razvijamo sve kategorije proizvoda.

    • Dugo ste radili u tradicionalnoj industriji i dolaskom u Ananas ste ušli u svet internet trgovine. Koliko ste tog životnog i poslovnog iskustva uspeli da primenite u novoj ulozi, u potpuno drugačijoj industriji?

    Za prodaju je potrebno da imate znanje, iskustvo i stav. To se, naravno, sve stiče napornim radom, operativnim poslovima, učenjem na svakoj poziciji. Greškama. Radio sam u maloprodaji, gradio vredno svoju karijeru i onda odlučio da uđem ukoštac s nečim toliko velikim i toliko izazovnim i da dokažem i sebi i celom tržištu da može. Za nas u Ananasu nema izgovora, naš tim je tim koji veruje da ništa nije nemoguće. Mi ovo živimo.

    • Gde vidite Ananas platformu za, na primer, pet godina? Ananas je već sada lider na tržištu onlajn trgovine.

    U čitavom svetu, pa i u zemljama bližim nama gde najviše mislim na jugoistočnu Evropu, postoji jak lokalni marketplace – tako da je neminovno da i u Srbiji se desi taj scenario. Nismo mi drugačiji od ostalih tržišta. Ako mogu da se slikovito izrazim onda je Ananas za pet godina svemirski brod koji postoji na svim tržištima u regionu. I kada ljudi pomisle da treba nešto da kupe, onda pomisle na Ananas. A kada vidim kako radimo, koliko radimo i kako smo dočekani u svim zemljama u okolini, onda sam uveren da će se naša vizija: „Sve oko nas je Ananas ili će to biti…” svakako ostvariti. 

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Ananas Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE