Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Aleksandar Bogdanović, izvršni komercijalni direktor Mobi banke

    „Nema stajanja“

    Aleksandar Bogdanović, izvršni komercijalni direktor Mobi banke, ekskluzivno za BIZLife govori o digitalizaciji bankarskih procesa i značaju mikrokreditiranja.

    Mobi banka je na domaće tržište ušla 2014. godine, kupovinom KBC banke, ali od nje, kako tvrdi Aleksandar Bogdanović, nisu preuzeli nijednog klijenta. „Takoreći, krenuli smo ’od nule’, ciljajući isključivo stanovništvo”, ističe. Svaka godina poslovanja donela je novi rast broja klijenata, kojih ima 670 hiljada, a procenjuje se da će ih do kraja godine biti 750 hiljada.

    • Spadate u grupu najbrže rastućih mobilnih i onlajn banaka u regionu. Koje su prednosti mobilnog bankarstva u odnosu na tradicionalno bankarstvo?

    Mislim da je dovoljno reći da je digitalizacija bankarskog sektora nezaustavljiv proces, koji polako preuzima primat na tržištu, jer u potpunosti odgovara dinamici života koju diktira današnjica. Jednostavno je, dostupno svima u svakom trenutku i, što je najvažnije, štedi vreme.

    Prva smo digitalna banka u regionu i osećamo se pozvanim da predvodimo digitalizaciju bankarstva u Srbiji, naročito zbog toga što, kao deo velike investicione PPF grupe, imamo pristup najboljim globalnim praksama, koje predstavljamo srpskom tržištu. Posvećeni inovacijama, strateški razvijamo nova digitalna rešenja krojena po meri naših korisnika, a sve sa ciljem da im olakšamo život i uvek budemo na usluzi.

    Aleksandar Bogdanović, izvršni komercijalni direktor Mobi Banke

    Aleksandar Bogdanović, izvršni komercijalni direktor Mobi Banke

    • Kojom dinamikom je rastao broj klijenata otkad je banka počela sa radom? Koliko klijenata trenutno imate i ko su vaši korisnici pretežno?

    Mislim da i dalje vlada mišljenje da su digitalne usluge, ne samo u domenu bankarstva već uopšteno, namenjene mladima, pa tako ljudi obično pretpostave da su naši klijenti mladi preduzetnici, frilenseri, programeri. Istina je da usluge pružamo najrazličitijim profilima ljudi širom Srbije, uključujući i penzionere.

    Naš slogan je najbolji opis našeg trenutnog poslovanja: Nema stajanja. Potražnja za našim uslugama beleži konstantan rast, naročito kada su u pitanju standardni bankarski proizvodi, gde najveću ulogu igraju keš krediti, o kojima smo malopre govorili. Počeli smo kao transakciona banka, a sada smo na dobrom putu ka stabilnoj profitabilnosti. 

    • Koliko je teško osluškivati potrebe i želje klijenata, naročito kada se ima u vidu da u digitalnoj banci, zbog malog broja filijala, nema fizičkog kontakta između službenika i klijenta?

    Nimalo nije teško. Posvećeno smo radili na tome da razvijemo različite načine komunikacije kako bismo, zaista, sa našim klijentima bili „na ti”. Na prvom mestu je, svakako, naša aplikacija, kao i drugi digitalni kanali komunikacije, ali možemo da se pohvalimo i veoma uspešnim kontakt centrom, koji godišnje primi više od 400 hiljada poziva, od kojih se na 73,85 odsto odgovori u roku od 20 sekundi. Naravno, svesni smo i da su se ljudi nakon pandemije uželeli i komunikacije uživo, pa smo tako oformili mrežu od 40 kreditnih savetnika koji posluju u Yettel prodavnicama. Oni su za naše klijente mnogo više od klasičnog bankara – tu su da ih posavetuju, reše nedoumice i edukuju ih o svim relevantnim pitanjima u vezi sa našom ponudom, čime dodatno jačamo poverenje naših korisnika.

    • Da li primećujete promene u navikama i potrebama klijenata u periodu tokom pandemije i sada?

    Rekao bih da je pandemija podstakla ljude da prigrle nova digitalna rešenja i time ubrzala sveopštu digitalizaciju, a da se taj trend sada nastavlja. Ljudi su se lako navikli na to da više ne moraju da troše vreme i strpljenje čekajući u redovima, jer sada sve mogu da reše u nekoliko klikova. Primećujem da je broj klijenata koji na dnevnom nivou koriste aplikaciju sve veći – više od polovine naših korisnika izabralo je Starter, odnosno Progresiv paket, koji redovnim korisnicima nudi najveću vrednost u odnosu na uloženi novac, jer omogućava da većinu svakodnevnih transakcija realizuju bez naknade. Verujem da nakon prelaska na digitalne usluge nema povratka na tradicionalne, opterećujuće procedure, tako da očekujem još veću potražnju za onlajn bankarskim uslugama u narednom periodu, a mi ćemo se potruditi da ponudimo nova digitalna rešenja.

    Aleksandar Bogdanović, izvršni komercijalni direktor Mobi Banke

    Aleksandar Bogdanović, izvršni komercijalni direktor Mobi Banke

    • Krajem novembra 2021. godine, Mobi banka je objavila da je imala čak 100.000 onlajn keš kredita. Kakva su očekivanja za naredni period?

    Bilo nam je potrebno sedam godina poslovanja da izdamo 100.000 onlajn keš kredita, a sada očekujemo da do 200.000 dođemo već za dve godine, imajući u vidu da smo u prvom kvartalu ove godine izdali skoro 15.000. U ovom domenu, izuzetno nam je važno što Narodna banka, Vlada i Udruženje banaka Srbije rade na razvoju digitalne agende. Njihov projekat

    „Moji podaci za banku” omogućio je građanima da preko E-uprave automatski podnesu sve potrebne podatke za keš kredite, a mi smo sa zadovoljstvom bili jedna od prvih banaka koja je podržala ovu inicijativu. U kratkom roku izdali smo gotovo 3000 kredita na ovaj način, a procenjeno je da će se, zahvaljujući ovom projektu, uštedeti obilazak od pet do deset šaltera, od deset do dvadeset miliona sati i više miliona evra.

    Kada govorimo o keš kreditima, posebno bih se osvrnuo na mikrokredite do 90.000 dinara, koji su doživeli ekspanziju u vreme pandemije, nakon što su NBS i Vlada pravovremeno reagovale i odlučile da ubrzaju proceduru njihovog izdavanja. U Mobi banci ovi krediti su namenjeni kupovini digitalnih uređaja i veoma su zastupljeni – u saradnji sa kompanijom Yettel do sada smo kreditirali kupovinu više od 850.000 uređaja na rate bez kamate, što premašuje iznos od 250 miliona evra. Ako imamo u vidu da su mikrokrediti manje rizični od standardnih kredita, a da su plate u Srbiji u konstantnom porastu, verujem da postoji prostor i za povećanje dozvoljenog iznosa mikrokredita, čime bismo, svakako, podstakli dalju digitalizaciju bankarskog sektora.

    • Kakvi su rezultati za prvi kvartal ove godine? Za koje usluge Mobi banke vlada najveće interesovanje korisnikâ?

    Naš slogan je najbolji opis našeg trenutnog poslovanja: Nema stajanja. Potražnja za našim uslugama beleži konstantan rast, naročito kada su u pitanju standardni bankarski proizvodi, gde najveću ulogu igraju keš krediti, o kojima smo malopre govorili. Počeli smo kao transakciona banka, a sada smo na dobrom putu ka stabilnoj profitabilnosti. 

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE