
Fuller Vision iz Srbije osmislio autofokusirajuće naočare koje prate gde se naše oči kreću
U razgovoru krećemo od „stare ljubavi” – Excel tabela i ekonomije:
„Tužna istina je da se od Excel tabela ne može pobeći – jednom kad uđeš u taj svet, nikad ne izađeš. Što se tiče samih inovacija kao neke šire oblasti, one su zanimljive zato što spajaju tehnologiju, s jedne strane, ali moraju da imaju i biznis komponentu, s druge strane. Dakle, u celoj toj priči moja uloga podrazumeva da na neki način spajam te dve strane i da kroz Excel tabele gledam šta sa tehnološkog aspekta možemo da uradimo sutra, onda kakav biznis možemo da napravimo.”

Kan i Lingus Studio
Pomagao startapima, pa posatao deo jednog
Pre nego što je ušao u Fuller Vision, Vojvodić je već u praksi pomagao startapima i timovima, mentorstvom i otvaranjem mreže kontakata. Iz tog rada je proistekla i njegova odluka da ulazi u rizične projekte kada prepozna razliku i potencijal.
Susret sa osnivačima Fuller Visiona bio je, kaže, i ličan i profesionalan okidač. Nebojša Šabović. tehnički direktor i suosnivač, otišao je u SAD 1999, upoznao Rida Fostera, a nakon nekoliko godina rada u San Francisku, dvojac je odlučio da tim okupi u Srbiji:
„Upoznao sam Nebojšu u prilično ležernom izdanju, kada je došao u Inovacioni fond da se raspita za podršku. Proveli smo jedan sat pričajući o tome šta oni hoće da naprave. Meni je ta ideja bila fantastična. Posebno mi je bilo drago što su oni iz Silicijumske doline došli ovde to da rade.”
View this post on Instagram
Lična identifikacija sa problemom staračke dalekovidosti dodatno je uozbiljila priču.
„Majka, otac, baka, tetka – svi su imali problem sa staračkom dalekovidošću, menjali naočare, borili se da rade neke sitne, delikatne, fine zadatke. Kad su mi rekli šta hoće da naprave i da se to dešava ovde, bio sam na neki način odmah ’kupljen’ tom idejom i ambicijom”, objašnjava naš sagovornik.
A šta, zapravo, Fuller Vision pravi?
Vojvodić najjednostavnije objašnjava:
„Suštinski, mi pravimo novu vrstu naočara, takozvane autofokalne, autofokusirajuće naočare, koje imaju sposobnost da prate gde se naše oči kreću, odnosno na koju distancu pokušavaju da se fokusiraju – da li gledamo nešto ovde, blizu, srednje udaljeno, radimo na računaru ili gledamo nešto na ulici. Kroz adaptabilnu dioptriju naše naočare daju čoveku savršen vid na bilo koju distancu. Dakle, omogućavaju da ljudi sa 60, 70, 80 godina mogu da vide oštro kao što su videli sa 20, i to zahvaljujući samo jednom paru naočara.”
Finansijski i partnerski okvir gradi se paralelno sa razvojem proizvoda. Fuller Vision je do sada obezbedio oko šest miliona dolara iz različitih fondova, sa prvim investitorima iz Silicijumske doline – očnim lekarima i poslovnim anđelima, ali i sa značajnom podrškom iz Srbije.

Kan i Lingus Studio
„Hoću da kažem da je verovatno najbitnije od svega da čovek oformi mrežu pravih ljudi. Čim nam se bilo koji poslovni anđeo priključi, otvara nam svoju mrežu. Preko jedne osobe možemo doći do stotinu drugih osoba koje nam mogu pomoći oko zapošljavanja, nalaženja pravih partnera za proizvodnju, nalaženja dodatnog kapitala, što je uvek uslov bez koga se ne može”, ističe direktor operacija Fuller Visiona.
Verifikacija na tržištu stigla je i kroz nastup na nedavno održanom Vision Expo Westu 2025, u Las Vegasu, jednom od najvećih sajmova optike na svetu.
„Reakcije su bile fantastične. Imali smo tri dana baš intenzivnih demoa za sve ljude koji su bili zainteresovani da probaju naočare – očne lekare, optometriste, optičare, ali i posetioce”, objašnjava Vojvodić i dodaje: „Tu su bili svi veliki igrači, a u jednom trenutku desilo se da dvoje-troje ljudi dođe sa različitih strana i da nam, posle pola sata, dovedu desetak drugih, uz poruku: ’Ovo morate da probate, ovo je naučna fantastika!’ Upoznali smo niz potencijalnih partnera za distribuciju po Americi, od Arizone i Teksasa do Kalifornije i Njujorka.”
Planovi su kratkoročno konkretni, a dugoročno ambiciozni. U narednih šest meseci cilj je da se proizvod „ispegla” i plasira prvim korisnicima:
„Hoćemo da u narednih šest meseci učinimo sve što je potrebno da bi ovaj proizvod zaživeo na tržištu, da bismo dobili prvih 1000 korisnika na američkom tržištu, u San Francisku i Njujorku, kao baznim stanicama. Posle toga, želimo nove modele, unapređene u stilu, estetici i funkciji.”
Sledeća razvojna linija, prema Vladimirovim rečima, vodi znatno dublje u oblast zdravlja.
„Kroz posmatranje oka možemo da dođemo do gomile važnih parametara. Moguće je kroz analizu oka videti da li je neko umoran, da li ima neki neurološki problem ili napad. Određene bolesti mogu se detektovati u vrlo ranoj fazi – na primer, demenciju je moguće predvideti i do deset godina ranije analizom pokreta oka. Želeli bismo da sa očnim lekarima i neurolozima dođemo do sledeće faze ispitivanja kako bismo ljudima pomogli da imaju zdravije, produktivnije živote, naročito u ’zlatnom dobu’”, zaključuje Vladimir Vojvodić.
Tako se zatvara krug: od Excela do autofokala, od mentorstva do tržišta, od testa u Vegasu do prvih hiljadu korisnika. A poruka ostaje ista: mreža pravih ljudi, istraženo tržište i proizvod koji rešava stvaran problem. Sve ostalo, kaže Vojvodić, sklapa se lakše.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Kan i Lingus Studio






