
Stručnjaci na WebMind webinaru: AI može ugroziti, ali i unaprediti sajber bezbednost
„AI može nama ljudima da preda neke informacije na osnovu kojih možemo da odreagujemo, jer je prednost da imamo brže odgovore na pretnje. Pretnja kada se desi, u većini slučajeva je već kasno. AI, takođe, može da alarmira na ljudske greške. Sa druge strane, možemo da imamo AI napade, da napadač iskoristi AI u napadima, jer kako mi možemo da dobijemo brže odgovore, tako mogu i napadači“, objašnjava on.
Marko Elazar odmah je na početku razgovora istakao da nema preterano poverenje u AI alate.
„Mnoge stvari mogu da pomognu i olakšaju, ali ako osoba koja ih kostisti to radi na pravi način. Za juniore može da ubrza razvojni put, ali ako se sa njima radi na metodičan način. Ja im ne verujem, AI alat neće reći da nešto ne zna i brzo će početi da halucinira. Mi ne znamo šta on radi u pozadini. Generalno, AI alati mogu da donesu mnogo korisnog, ali mogu da donesu mnogo toga lošeg. Na nama je kako ćemo da ih koristimo i da li ćemo biti dovoljno svesni i odgovorni da ih koristimo na pravi način“, kaže on.
Na pitanje koji su najčšći napadi na telekomunikacione kompanije, Elazar objašnjava da je najveći broj napada započinjan kroz phishing napade.
„AI ima fantastičnu primenu u kreiranju tih kampanja, mogu da budu mnogo ubedljivije, da budu na lokalnom jeziku, da budu personalizovane kampanje, a ne generičke, sa mnogo manje resursa i sve više u realnom vremenu. Kada se radi o zaštiti, tu se ništa preterano nije promenilo, a imajući u vidu da se gađa čovek koji će da napravi grešku, a ne ranjivost u sistemu, potrebno je podizati svest ljudi o sajber bezbednosti“, rekao je on.
Kompletan tekst pročitajte na portalu WebMind.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Da li je AI čarobni štapić koji će da nam reši sve probleme iz oblasti sajber bezbednosti, ili je velika opasnost za sisteme kompanija? Možemo li verovati AI alatima, ili je važno zadržati zrnce paranoje? Na ova, ali i mnoga druga pitanja odgovore je dao WebMind-ov webinar „AI menja pravila sajber bezbednosti“.
Domaćin webinara koji je pratilo 77 ljudi, bio je Nemanja Kuč, zamenik urednika Digital Life-a, koji je razgovarao sa Markom Elazarom koji radi kao Director of Cybersecurity u kompaniji Orion telekom i sa Jovanom Milosavljevićem, Engineering Managerom iz kompanije Pulsec.
AI može ugroziti, ali i unaprediti sajber bezbednost
Na pitanje da li AI donosi više koristi ili rizika u sajber bezbednosti, Milosavljević kaže da je u današnje vreme teško dati precizan odgovor na to.
„Iako EU jeste donela zakon na tu temu, pre malo manje od godinu dana, ipak ne postoji jasna slika kako se razvija AI. Ono što postoji su neke podele, pa AI delimo na nekoliko osnovnih kategorija – na reakcione mašine, mašine sa ogračenom memorijom (nabolji primer toga je ChatGPT), teorije skupa i na kategoriju koja po mom saznanju još nije razvijena, onu koja ima svest o sopstvenom postojanju koja može biti najproblematičnija“, počinje priču Milosavljević.
Na pitanje kako AI menja način na koji kompanije štite svoje mreže, Milosavljević objašnjava da AI može da prepozna obrasce ponašanja i da predvidi napade, jer ti napadi nikada nisu u potpunosti autonomni i potreban čovek da kaže – „krećemo“ i „idemo dalje“.
„AI može nama ljudima da preda neke informacije na osnovu kojih možemo da odreagujemo, jer je prednost da imamo brže odgovore na pretnje. Pretnja kada se desi, u većini slučajeva je već kasno. AI, takođe, može da alarmira na ljudske greške. Sa druge strane, možemo da imamo AI napade, da napadač iskoristi AI u napadima, jer kako mi možemo da dobijemo brže odgovore, tako mogu i napadači“, objašnjava on.
Marko Elazar odmah je na početku razgovora istakao da nema preterano poverenje u AI alate.
„Mnoge stvari mogu da pomognu i olakšaju, ali ako osoba koja ih kostisti to radi na pravi način. Za juniore može da ubrza razvojni put, ali ako se sa njima radi na metodičan način. Ja im ne verujem, AI alat neće reći da nešto ne zna i brzo će početi da halucinira. Mi ne znamo šta on radi u pozadini. Generalno, AI alati mogu da donesu mnogo korisnog, ali mogu da donesu mnogo toga lošeg. Na nama je kako ćemo da ih koristimo i da li ćemo biti dovoljno svesni i odgovorni da ih koristimo na pravi način“, kaže on.
Na pitanje koji su najčšći napadi na telekomunikacione kompanije, Elazar objašnjava da je najveći broj napada započinjan kroz phishing napade.
„AI ima fantastičnu primenu u kreiranju tih kampanja, mogu da budu mnogo ubedljivije, da budu na lokalnom jeziku, da budu personalizovane kampanje, a ne generičke, sa mnogo manje resursa i sve više u realnom vremenu. Kada se radi o zaštiti, tu se ništa preterano nije promenilo, a imajući u vidu da se gađa čovek koji će da napravi grešku, a ne ranjivost u sistemu, potrebno je podizati svest ljudi o sajber bezbednosti“, rekao je on.
Kompletan tekst pročitajte na portalu WebMind.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: WEBMIND/Gorica Mitrović