Prodaja električnih automobila

Ništa od „surove“ EURO 7 norme? Automobili izgleda ipak neće poskupeti

Plan Evropske komisije sa Euro 7 emisijskom normom za nova vozila bio je da se dodatno ograniče emisije štetnih gasova, ali ne ide sve kako su planirali. 

Implementacija je trebalo da bude završena 2025. godine, a Euro 7 bi do 2035. godine trebalo da smanji ukupne emisije gasova iz automobila i kombija za 35 odsto u poređenju sa Euro 6 normom, ali i za 56 odsto u poređenju sa Euro 6 normom za autobuse i kamione.

Istodvremeno, čestice iz auspuha automobila i kombija smanjile bi se za 13 odsto i za 39 odsto iz autobusa i kamiona, dok bi se čestice iz kočnica automobila smanjile za 27 odsto, piše revija HAK.

Sada je, čini se, Evropska komisija popustila pod pritiscima automobilskog lobija i Euro 7 norma je toliko ublažena da navodno i nema suštinskih razlika u odnosu na Euro 6.

Poskupljenje do 5.000 evra

Pomaka u emisijama neće biti, ali, sa druge strane, čini se da kupci ekonomičnijih automobila ne moraju da birinu. Naime, sa Euro 7 normom automobili poput Dačije Sandero, VW Pola i Reno Kija poskupeli bi do 5.000 evra, zbog uvođenja novih tehnologija.

Tako bismo eventualno mogli priuštiti sebi neki polovni automobil. Naravno, ako govorimo u ime građana sa prosečnim ili ispodprosečnim primanjima, piše HAK.

Rast cena je onemogućen, ali uz cenu koju nose više emisije štetnih gasova i sitnih čestica.

Autocar takođe javlja da će zbog novih relaksiranih propisa preživeti i 2,9-litreni V6 motor iz Alfa Romea. Očekujte se i niz sličnih objava drugih proizvođača automobila ovih dana.

Izvor: BIZLife

Foto: Pexels

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE