Šta je SEO i zbog čega je neophodan za uspešan biznis?

Piše: Nemanja Terek, Digital Marketing Specialist i predavač na Web Content Creator kursu

U zemlji gde postoji 7 miliona “fudbalskih selektora”, “stručnjaka za politiku”, kao i “stručnjaka za kuvanje”, “modnih gurua” i slično, takođe postoji veliki broj ljudi koji “znaju” da napraviti sajt nije nikakav poseban posao. I pošto se često polazi od toga da je to jednostavan posao, koji može da uradi skoro pa bilo ko, dovoljno je postaviti sajt i on će sam da radi. Nešto će da radi. Neko će ga, valjda, videti. A ako se desi da novi sajt vaše firme ipak nije na prvoj stranici Googla onda počinju i prvi problemi. Šta onda?

Iznenadili biste se zaparvo činjenicom koliko ljudi ne razumeju važnost web sajta za sopstveni biznis. Posebno kada su u pitanju mala i srednja preduzeća, koja zbog obima posla i ograničenih resursa vrlo često ne stižu da se bave marketingom na pravi način, planski i organizovano, već često to rade stihijski i na brzinu nadajući se najboljem. Velike kompanije pritisnute ozbiljnom konkurencijom ovoj temi pristupaju nešto ozbiljnije i bolje su edukovane o ovoj temi i njenom značaju, ali i ovde se ponekad desi iznenađenje – posebno kada je Srbija u pitanju. Mala i srednja preduzeća nekako po navici često se okreću starim dobro poznatim marketing kanalima, možda u poslednje vreme društvenim mrežama koje vide kao jeftinu platformu za oglašavanje, ali često zanemare ono najvažnije, mesto od koga sve treba da krene, a to je sopstveni sajt iako je često njihove klijente najlakše pronaći i privući upravo tu, na internetu.

Danas nam je veliki broj alata na raspolaganju da “uhvatimo” korisnika upravo u trenutku kada je to najbolje onda kada mi njemu trebamo i to nudeći mu upravo ono što on želi da vidi, onda kada on to najviše želi, u trenutku kada se informiše i pokazuje želju za naš proizvod ili uslugu, razgovarajući sa svojim najboljim prijateljem – a to je Google! Upravo u želji da zadovolje neku svoju potrebu sve više korisnika se u prvom trenutku okrene prvo Google pretrazi kako bi proverilo cene, usluge, lokacije, opcije, pa čak i iskustva drugih kojima će verovati. Dakle, korisno je imati lep poslovni prostor, veliki izbrendirani izlog, pa možda i po koju reklamu u novinama, ali budite sigurni da će se prvi susret između vas i vašeg klijenta, i to onaj najvažniji gde ostavljate prvi utisak, desiti baš na Google-u. Potrudite se da izgledate lepo. I korisniku, a i Google-u, jer malo šta ume da bude tako pogubno po biznis kao druga stranica Google pretrage.

Ljudima je, kao i uvek, potrebna pomoć pri kupovini, drugo mišljenje, dobar savet – i sve to, ali i mnogo više, danas mogu naći upravo na prvoj stranici Google-a, među rezultatima pretrage koje će Google prilagoditi baš za njih, jer ih dobro poznaje. Vaš korisnik će uzeti zdravo za gotovo činjenice koje tamo pronađe, a retko, veoma veoma retko će posetiti drugu stranicu pretrage. O trećoj nema smisla ni da trošimo reči. Ljudi danas imaju sve manje vremena da prošetaju, pogledaju lokale, pogledaju tradicionalne oglase, porazgovaraju sa prijateljem i slično, i upravo zato često lakše poveruju onome što su videli na svom mobilnom telefonu ili tabletu, nego bilo čemu drugom u procesu odlučivanja.

Ostaje samo još to važno pitanje, kako da u moru rezultata baš web sajt vašeg biznisa bude na prvoj stranici pretrage? Hajde da se vratimo na početak, na sam trenutak izrade sajta i da razumemo da nije svejedno ko će ga i kako napraviti. Vaš sajt je vaša online kuća i tu temelj mora biti zaista dobar. Vaš sajt mora biti savršeno optimizovan za mobilne uređaje, jer će upravo odatle doći najveći broj vaših posetilaca čak preko dve trećine. A to nas više i ne čudi, zar ne? Razmislite samo koliko puta u toku dana potražite nešto baš putem svog mobilnog telefona? Ako želite da vas Google voli, sajt mora biti potpuno bezbedan i koristiti odgovarajuće protokole kako bi ga Google prepoznao kao bezbedno mesto za vašeg posetioca. Kada je tu sve OK, onda je važno da je sajt intuitivan i lak za korišćenje, ali i da koristi upravo one ključne reči koje su relevantne za vaš biznis i koje će korisnici pretraživati. I na kraju važno je da ste ispravno izabrali domen i server koji će sve to da pokreće brzo i lako, jer vaš korisnik nema vremena i ne želi da čeka da se vaš sajt beskrajno dugo učitava. To zna i Google koji će vas možda zbog samo jednog takvog propusta spustiti koju stepenicu niže u pretrazi – a to nikako ne želite.

Kada smo ispunili osnovne uslove i imamo sajt koji dobro funkcioniše, postavlja se pitanje u šta dalje ulagati novac? Da li je to Pay Per Click oglašavanje ili SEO? Pa hoćete li kada imate proizvod platiti tradicionalnu reklamu ili ćete se potruditi da poboljšate proizvod? Najbolje rešenje je da uradite oba. Isto je i online. No, ako ne želite puno da ulazite u detalje, šta je Pay Per Click, a šta SEO?

Pay Per Click je oglašavanje koje ćete platiti samo onda kada korisnik zaista klikne na vaš oglas. U slučaju Google-a, ovo će vam pomoći da se nađete na prvoj stranici pretrage i da vas korisnici vide. SEO je nešto sasvim drugo. Ukratko to je optimizacija vašeg sajta kako bi ga Google zavoleo i sam, organski, bez plaćanja postavio na prvu stranicu rezultata pretrage. Ovo je često dugotrajan proces, koji zahteva ozbiljan rad, resurse, vreme i kontinuirano praćenje kako bi rezultati bili dobri. I tu je osnovna razlika. Vlasnici biznisa često nemaju vremena da čekaju i odlučuju se samo za PPC jer imaju osećaj da on daje rezultate odmah i da je to bolje i jeftinije rešenje za njih. Treba ipak razumeti da je optimizacija sajta neophodan proces koji će dugoročno i uštedeti novac. Važno je znati da i prilikom PPC oglašavanja Google uzima u ozbir čitav niz parametara prilikom rangiranja vašeg oglasa koji se tiču upravo kvaliteta vašeg sajta, te se može desiti da vaš direktan konkurent za oglašavanje na istoj ključnoj reči plaća manje, a dobija više, upravo zato što je na vreme i ispravno uradio sve prethodne korake i dobro optimizovao svoj sajt i landing stranicu na koju oglasom vodi svog posetioca.

Zato je važno odmah na početku razumeti važnost SEO za vaš sajt, koliko i prednosti koje donosi PPC, posebno kada ste nov igrač na tržištu koji gradi sopstveni brend i borite se za svoje mesto u jakoj konkurenciji. Koliko je važno imati dobro osmišljenu digital marketing kampanju, praćenu drugim marketing aktivnostima, toliko je važno imati kvalitetno urađen i dobro optimizovan web sajt, odmah na početku. Ovako objedinjen pristup online prisustvu daće zaista dobre i pre svega potpuno merljive rezultate za vaš biznis, kao i konstantan uspeh u borbi za opstanak na prvoj stranici Google pretrage.

Svakoga dana dolazimo u dodir sa korisnikom čije su želje sve izraženije, konkretnije i preciznije. Korisnikom koji tačno zna šta želi, kada mu je nešto potrebno i na koji način to želi da dobije. Prateći trendove i iskustva u digitalnom marketingu bićemo uvek jedan korak ispred, kako bismo predvideli šta je to što naš korisnik želi i pružili mu ono što je za njega najbolje upravo onda kada mu je to i potrebno. O, da – moguće je!

Izvor: BIZLife

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE