Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    40 odsto MLADIH smatra da u Srbiji ne mogu pronaći POSAO kakav žele

    Studentska organizacija AIESEC predstavila je rezultate istraživanja Serbian Youth Voice o stavovima mladih po pitanju obrazovanja i karijere, koje se već treću godinu za redom izvodi uz podršku kompanija Coca-Cola HBC Srbija i Ahold Delaize.

    Rezultati istraživanja, u kome je učestvovalo 2.000 ispitanika u Srbiji, pokazuju da mladi žele više prakse tokom obrazovanja, budući da je 80 odsto ispitanih ocenilo da je učenje kroz praktično iskustvo najkorisnije. Najveći broj ispitanika sebe u narednih pet godina vidi u inostranstvu, a 40 odsto ispitanika smatra da u Srbiji ne mogu pronaći posao kakav žele. Veliki broj ispitanika polaže na samoobrazovanje kao način da brže i lakše dođu do željenog posla, dok se 58 odsto ispitanih bavi vannastavnim aktivnostima usmerenim na karijeru. Istraživanje je pokazalo da je kompanija Coca-Cola HBC treći put prepoznata kao najpoželjniji poslodavac među studentima Srbije.

    “Kao organizacija koja se aktivno bavi razvijanjem i angažovanjem mladih, AIESEC sprovodi Youth Speak anketu paralelno u 124 zemlje sa ciljem da se steknu mišljenja mladih o relevantnim temama društva, ali i njihovoj ulozi i doprinosu društvu. Ove godine preko 2000 mladih iz više od 25 gradova Srbije je iskazalo svoj stav kroz anketu, na osnovu koje smo bolje razumeli njihova razmišljanja pre svega o važnosti obrazovanja i učenja i njihov značaj u kreiranju karijernog početka”, izjavio je Vojislav Tomić, izabrani predsednik AIESEC-a Srbija.

    Prilikom predstavljanja rezultata ankete organizovan je i panel „Šta si uradio danas za bolje sutra?“ koji je okupio studente, predstavnike kompanija i nevladinog sektora, sa ciljem da svako od navedenih učesnika pokuša da pruži odgovor kako smanjiti nezaposlenost mladih u Srbiji.

    “Verujemo da su mladi ti koji predvode razvoj naše kompanije, ali i zajednice. Mladi su budući lideri i nosioci promena i ulaganje u njih je ulaganje u bolju budućnost. Upravo zato razvijamo brojne programe edukacije mladih kao što su Career from the bottle, Coke Summership i  razvijamo saradnju sa fakultetima“, izjavila je Dragana Koruga Ristić, direktor sektora za ljudske resurse u Coca-Cola HBC Srbija.

    Osnovni cilj istraživanja je da se obrazovnim institucijama, korporativnom sektoru i ostalim organizacijama približe stavovi mladih, kako bi mogle da sa njima usklade svoje aktivnosti. Ujedno, ovo je i jedan od alata koji bi mogao da utiče na smanjenje odlazak mladih iz Srbije.

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE