„30 ispod 30“, Vladimir Stanković: Ako se trendovi ne primene na vreme, sve je uzalud
Vladimir Stanković je diplomirani inženjer informacionih tehnologija i nesuđeni programer. Tokom studija na FON-u, 2015. godine, osnovao je startap Petguards, prvu platformu za čuvanje kućnih ljubimaca na Balkanu. Kroz bavljenje fotografijom ulazi u svet Instagram marketinga i pokreće Instarocket, servis za marketinšku automatizaciju, iz čega nastaje agencija VLADSDIGITAL, specijalizovana za kreiranje i prodaju digitalnih proizvoda.
Osnivač je podkasta „Biznis priče”, najgledanijeg biznis podkasta u regionu, sa preko 500.000 pratilaca na društvenim mrežama. Kroz podkast i uticaj na društvenim mrežama radi na osnaživanju preduzetništva i stvaranju nove generacije preduzetnika. Karakteristično za sve njegove projekte jeste da su pokretani uz minimalna finansijska ulaganja. Majstor je aikida 1. dan.
- Zašto ste odlučili da ostanete u Srbiji?
Shvatio sam da je mnogo lakše razvijati biznis u Srbiji, gde konkurencija nije toliko prisutna, za razliku od inostranstva. Takođe, smatram da je odgovornost na svima nama da razvijamo domaću ekonomiju i uvodimo pozitivne promene.
- Koji su najveći izazovi sa kojima ste se suočili na svom putu do uspeha?
Najveći izazov bio je to što sam hteo da promenim narativ o biznisu, nečemu što se smatralo tabu temom sa dosta negativnih konotacija kada sam ja bio klinac. Takođe, pokušao sam da monetizujem nešto što niko nije do sada kod nas. Bilo je prilično izazovno, ali u isto vreme uzbudljivo prilagođavati nove biznis modele na našem tržištu.
- Kako nalazite ravnotežu između profesionalnog i privatnog života?
Tanka je granica između privatnog i poslovnog života kada ste nečemu 100 posto posvećeni i kada o svom poslu razmišljate 24 časa. Baš zato što je moj posao moja strast, ne pada mi teško to što o njemu razmišljam i u „slobodno vreme”. Svakako, trudim se da održavam neke zdrave navike – ishrana, san, trening, druženje sa prijateljima i porodicom – kako zbog svog zdravlja tako i zbog boljeg performansa na poslu.
- Koji je bio prelomni trenutak u vašem poslovanju?
Prelomni trenutak je bio kada sam odlučio da izađem iz zone komfora i krenem u izgradnju ličnog brenda na Instagramu (@vladsdigital). To je bio temelj za kasniji uspeh podkasta „Biznis priče”.
- Kako održavate motivaciju i energiju u svom svakodnevnom radu?
Strast prema onome što radim igra najveću ulogu. Takođe, trudim se da svakodnevno unosimo inovacije u poslovanje, probamo nove stvari i stalno postavljamo nove ciljeve, što dosta razbija monotoniju. Svakodnevno dobijam poruke i povratne informacije od slušalaca podkasta i korisnika mojih digitalnih proizvoda, što mi daje dodatni podsticaj da nešto poboljšam u našem radu kad vidim koliko on utiče na druge. Stalno učenje i usavršavanje, praćenje trendova u industriji i inspirisanje od strane drugih uspešnih preduzetnika takođe doprinosi održavanju moje motivacije i energije.
- Koje su najvažnije lekcije koje ste naučili iz neuspeha?
Koliko god zvučalo kao kliše, jedna od najvažnijih lekcija koju sam naučio jeste koliko je bitno biti zaljubljen u ono što radiš da bio uspeo. Moja ideja je bila da stvorim novu generaciju preduzetnika kroz podkast „Biznis priče”. Godinu dana sam radio bez ikakvog profita, čak i u minusu, a siguran sam da bih tako radio i duže da je bilo potrebno. Zbog te posvećenosti sam mogao da nastavim sa radom čak i kada su se pojavili prvi izazovi.
OSEĆAJ KADA VIDITE DA JE NEKO ZBOG VAS UNAPREDIO ŽIVOT
- Kako se nosite sa stresom i pritiskom u poslu?
Trudim se da redovno idem na trening kako bih se oslobodio viška negativne energije i razbistrio um kada sam preopterećen prenatrpanošču svoje liste zadataka. Takođe, imam posebno odvojeno vreme za druženje sa prijateljima i saradnicima, koje neću propustiti bez obzira na to koliko obaveza imao. Osim toga što mi pomaže da se nosim sa stresom, na tim okupljanjima mi se rađaju nove ideje.
- Koji su najvažniji faktori uspeha u vašoj industriji?
Inovacije i brzina su dva najvažnija faktora u našoj industriji. Algoritmi, trendovi, ponude – stalno se menjaju, pa da bi ostalo relevantan i konkurentan, moraš da budeš u toku i uvodiš novine u svoje poslovanje. Mi stalno tragamo za novim načinima kako da pružimo vrednost publici, bilo kroz nove formate sadržaja, interesantne goste, edukacije ili događaje za umrežavanje. Ali ako se trendovi ne primene na vreme, sve je uzalud. Upravo nam ta brzina omogućava da iskoristimo prilike i izdvojimo se od konkurencije.
- Kako definišete uspeh i šta on za vas znači?
Uspeh za mene predstavlja ispunjenost u onome što radimo.
- Kako obeležavate i slavite svoje uspehe?
U skladu sa geolokacijom, uspeh, bio on mali ili veliki, volim da proslavim sa dragim ljudima u kafani.
- Koji je vaš najveći profesionalni ponos?
Najponosniji sam na činjenicu da smo kroz podkast „Biznis priče” uspeli da biznis pretvorimo u „mejnstrim” temu u regionu – preduzetništvo smo približili široj publici, razbili mitove i edukovali ljude o mnogim poslovnim procesima. To je napravilo put za stvaranje nove generacije preduzetnika na ovim prostorima. Tome svedoči činjenica da smo stvorili zajednicu od preko 500.000 pratilaca na društvenim mrežama i skoro 200.000 pretplatnika na Jutjubu. Takođe, organizovali smo najveću biznis konferenciju ove godine, u aprilu, sa preko 1500 učesnika. Ovaj događaj je bio ogroman uspeh i prekretnica za nas.
- Šta vas inspiriše i pokreće u vašem poslu?
Pozitivna promena koju pravimo. Osećaj kada vidite da je neko zbog vas unapredio život ili svoju okolinu – nema cenu. Oduševim se svaki put kada dobijem povratne informacije od naših slušalaca i gledalaca o tome kako im je neka epizoda podkasta pomogla da pokrenu sopstveni biznis. To je ono što me najviše pokreće. Smatraću da smo uspeli kada ugostimo na podkastu nekog ko je zbog njega i pokrenuo svoj biznis.
- Koji su vaši hobiji i kako provodite slobodno vreme?
Dugo sam trenirao aikido, veštinu koja me je naučila fokusu i disciplini. I danas povremeno treniram. Takođe, druženje i kafana su neizbežni, kako sa prijateljima tako i sa poslovnim partnerima. Putovanje je još jedan od mojih hobija, u poslednje vreme volim da istražujem nesvakidašnje destinacije i sam organizujem putovanje.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Luka Cvetković i Miloš Jakšić