„30 ispod 30“, Isidora Kostić: Fokus i strpljenje su najvažniji u profesionalnom razvoju
Nakon završetka Devete beogradske gimnazije, 2015. godine, Isidora Kostić je upisala Ekonomski fakultet u Beogradu, smer Marketing, koji je završila 2020. godine. Kompaniji Generali osiguranje Srbija pridružila se 2022. godine, na poziciji specijalistkinje za CRM.
Prve godine bila je deo značajnih projekata u timu i pokazala je da je spremna na preuzimanje odgovornosti, dalje stručno usavršavanje i na razmišljanje van okvira. Nakon godinu dana rada, napredovala je i trenutno je na poziciji menadžerke za CRM. Generali je kompanija koja omogućava rast, razvoj svojih zaposlenih i inspiriše zaposlene da daju svoj maksimum kako na radnom mestu tako i na ličnom planu. U toku 2023. godine Isidora je postala deo lokalnog programa za talente, koji joj je omogućio rad na projektu čiji je cilj redizajn i unapređenje strateškog proizvoda.
Osim toga, program joj je omogućio dalje usavršavanje u korišćenju alata koje koristi u radu, kao i mentorski program sa iskusnim kolegama, od kojih ima mnogo toga da nauči. Takođe, prošle godine postala je i deo prvog specijalističkog programa za CRM menadžere „New Roll School”, koji je Generali grupa organizovala u saradnji sa konsultantskom kućom Deloitte i Luiss Business Schoolom iz Rima. Tokom više od godinu dana Isidora ima priliku da aktivno učestvuje u radionicama istaknutih stručnjaka i stiče praktično znanje koje može da primeni u svom radu.
- Zašto ste odlučili da ostanete i radite u Srbiji?
Kada sam, u mlađim godinama, zamišljala svoju profesiju i, kasnije, na fakultetu, izoštravala ideju o svom karijernom putu, nikada sebe nisam videla van granice naše zemlje, daleko od svoje porodice i sebi najbližih ljudi. Prilika mi se ukazala već nakon završenog fakulteta da dobijem posao u struci, što mi je na samom početku bio vetar u leđa i prva potvrda da nisam donela pogrešnu odluku.
Kao neko ko voli da uči, da se stalno usavršava i pomera svoje granice, uspela sam da sebi kreiram karijerni put za koji sam ponekada verovala da je moguć samo tamo negde daleko. Ipak, mala Isidora je i tada verovala, kao i ja sada, da se trudom, radom i posvećenošću može u Srbiji ostvariti život koji želimo za sebe.
- Koji je vaš najveći profesionalni ponos?
Kada sam se na fakultetu opredelila za smer Marketing, zamišljala sam svoju karijeru punu raznovrsnih marketinških kampanja i kreativnih izazova koji me čekaju na putu. Ipak, moj karijerni put je krenuo u malo drugačijem smeru. Okrenula sam se više analizi podataka i korišćenju uvida raznih KPI-jeva. Jedna od glavnih pozitivnih strana rada u mom timu jeste da svako od nas može da ispolji svoju kreativnost i izađe iz svog radnog okvira učestvovanjem na novim projektima i podsticanjem sebe na izlazak iz zone komfora.
Upravo tako je i došlo do saradnje sa koleginicom iz tima kojom smo zajedno pomerile kreativne granice i sprovele kampanju „Testiraj se, prosto je”, sa ciljem osnaživanja muškaraca u Srbiji da odlaze na redovne urološke preglede i podizanja svesti o važnosti preventive. Veoma sam ponosna na ovaj projekat, pre svega zato što smo bile pokretači inovativne ideje koja ima jednu vrlo važnu poruku, a to je da, ako su muškarci u Srbiji spremni da jednom godišnje odvezu svoj auto na redovan pregled, isto to mogu da urade i za sebe. Takođe, sama činjenica da je ceo menadžment kompanije bio podrška, da su se odazvali i bili deo kampanje – još jednom nam pokazuje da cene i podstiču inovativnost i kreativnost svojih zaposlenih. Ono na šta smo vrlo ponosne jeste i odluka da ova kampanja postane deo naše tradicije, jer Generali osiguranje, kao društveno odgovorna kompanija, želi da bude pokretač i deo važnih životnih odluka svakog pojedinca.
USPEH NIJE SAMO DOLAZAK DO CILJA, VEĆ I UČENJE NA TOM PUTU
- Šta vas inspiriše i pokreće u vašem poslu?
Jedna od glavnih inspiracija i pokretača u mom poslu jeste mogućnost da se stalno razvijam, unapređujem i stičem sve veće znanje, koje mi dozvoljava da neke stvari radim na brži, lakši i inovativniji način.
Sa početkom pete industrijske revolucije, koja je postavila trendove ka automatizaciji i važnosti razmene podataka, uz sve veću upotrebu veštačke inteligencije, moj svakodnevni posao se konstantno menja, ostavljajući mi prostor za unapređenje u pogledu korišćenja sve više alata za brži i lakši posao, dok se moj fokus pomera na kreiranje inovativnih pristupa u analizi postojećih podataka.
- Kako definišete uspeh i šta on za vas znači?
Ako bi trebalo da definišem uspeh jednom rečju, to bi bila – balans. Ali ne samo balans između privatnog i poslovnog života, već i balans između ponekad željenih brzih i efikasnih rešenja, s jedne strane, i strpljenja i konstantnosti u poslu, s druge strane, što dugoročno dovodi do ispunjenja cilja i postizanja željenih rezultata.
Za mene uspeh nije samo dolazak do cilja, već i sam proces učenja na putu do tog cilja koji je sačinjen od mnogo malih „usputnih” uspeha, koji nam daju satisfakciju i potvrdu da radimo pravi posao i da smo na dobrom putu.
- Koja je najvažnija stvar koju ste naučili od mentora?
Od svojih mentora naučila sam nekoliko važnih lekcija koje su mi značajno pomogle u profesionalnom razvoju. Kao prvu izdvojila bih važnost fokusa i strpljenja. Na njihovom ličnom primeru videla sam da se trudom, velikom posvećenošću i radom uspeh i rezultat sigurno mogu postići. Druga važna lekcija koju sam naučila na samom početku i, zahvaljujući mentorima, i savladala – jeste da su greške moguće i neizbežne u radu, ali ih treba prihvatati i sagledati iz svih uglova kako bi se one u što manjoj meri javljale u budućnosti. Na kraju, jedna od esencijalnih stvari koje sam naučila jeste prihvatanje pohvala za kvalitetan rad, sopstveno osnaživanje i važnost vrednovanja sopstvenog truda i rada.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Stefan Jovanović i Zoran Rašić