Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Skymusic, Jelena Rozga

    30 godina Skymusica: Put od malog prodavca opreme do regionalnog lidera u industriji zabave

    „Za trideset godina postojanja kompanije zaista je bilo izazova, ali mislim da je, ipak, momenat prelaska od malog muzičkog studija, od kog je sve počelo, do osnivanja prve kompanije u okviru Skymusica bio ključan za nastanak i razvoj korporacije Sky”, započinje priču vlasnik i osnivač Skymusica Milenko Škarić.

    Prepričavajući svoje poslovne početke u razgovoru za BIZLife, naš sagovornik ističe da je započinjanje biznisa pre dvadesete godine života bez ikakvog prethodnog iskustva, iz ove perspektive, bio smeo poduhvat, naročito ako se uzme u obzir da se to dešavalo početkom 90-ih.

    Kada se osvrnete i pogledate tri decenije rada i razvoja Skymusica, šta možete da izdvojite kao ključne trenutke i izazove tokom tog, zaista dugačkog perioda?

    ‒ Prva kompanija bavila se prodajom uređaja za snimanje, kasnije i prodajom instrumenata i audio/video opreme. Iako se čini da je Skymusic veoma brzo počeo da prerasta u korporaciju, bilo je potrebno mnogo energije, truda, a iznad svega – hrabrosti i vere u svoju viziju da se do toga dođe. Biću iskren, bilo je tu i grešaka i naizgled bezizlaznih situacija, ali i to je deo procesa. Kada je prva kompanija postavljena na zdrave osnove, sve dalje je bilo lakše, ali ako treba da izdvojim ključne momente, svakako je to bila odluka da se proda tonski studio, koji je bio moja najveća strast, i pređe isključivo na uvoz i distribuciju tehnike, kao i da se iz te relativno komforne zone otisnemo u izazovnu i turbulentnu sferu tehničke produkcije i organizacije događaja.

    Skymusic se ističe kao regionalni lider u oblasti organizacije i tehničke produkcije najvećih događaja. Kako ste uspeli da dostignete tu poziciju i šta je bio ključni doprinos tom uspehu?

    ‒ Svakako su iskrena posvećenost i strast prema muzici neophodni faktori za uspeh. Stojim iza toga da se u ovom biznisu bez toga ne može uspeti, jer previše je faktora koji ne donose profit, a neophodni su. Takođe, bitno je da ste uvek svesni svojih kapaciteta, ali da u svakom momentu imate viziju onoga što želite da postignete. Sve članice korporacije Sky rasle su postepeno, bez naglih uspona, a 30 godina je bilo potrebno da budemo ono što smo danas. Odgovorno tvrdim: velikim delom zahvaljujući ljubavi i posvećenosti svakog našeg zaposlenog prema poslu koji radimo, pozicionirali smo se kao lideri u live industriji u ovom delu Evrope, jer to je odlika naših ljudi. To znači da je, pored toga što ogromna sredstva ulažemo u tehnologiju i najnaprednija tehnička rešenja, veliki deo naših radnih procesa usmeren na obuku i motivaciju zaposlenih, kojih u ovom momentu brojimo preko 500.

    Velika je privilegija biti u nečemu lider, ali je i odgovornost jednako proporcionalna. U ovoj industriji, gde ste odgovorni za desetine hiljada života, kao i velikim delom za uspešan nastup nekog izvođača, nema mesta za grešku. Stoga je plan za nepredviđene situacije u našem poslu uvek na snazi, jer za svaki detalj imate najmanje tri rezervne varijante i na svakom polju ste bar nekoliko koraka ispred.

    Regionalna ekspanzija je često ključni korak za uspeh kompanije. Kako ste planirali i sproveli proces proširenja na nova tržišta i kakvi su izazovi bili prisutni tokom tog procesa?

    ‒ Nekada su zahtevi tržišta bili mnogo skromniji, ali danas, sa razvojem tehnologija, mnogo toga se promenilo. Pojavom visokih tehnologija, pa i društvenih mreža, navike i očekivanja publike postali su drugačiji – imperativ je obezbediti celokupno iskustvo, bez obzira na to da li je reč o koncertu, festivalu ili nekoj drugoj vrsti događaja. Skymusic je to na vreme uvideo, čak smatram da smo, u neku ruku, bili i „trendseteri” i da smo mnogo toga mi nametnuli kao pravilo, više nego što smo morali da ih sledimo. To nam je pomoglo da se proširimo ne samo regionalno već i šire.

    Aleksandra Prijović, Skymusic

    Aleksandra Prijović, Skymusic

    Skymusic se ponosi realizacijom nastupa najvećih domaćih, regionalnih i svetskih zvezda. Kako izgleda saradnja s eminentnim izvođačima i da li ste uspeli da izgradite partnerstva s njima tokom godina?

    ‒ Sa svim izvođačima sa kojima smo imali prilike da sarađujemo ostvarili smo odlične, dugoročne odnose. To se vidi i kroz festivale koji su deo portfolija Sky Corp – ExitBelgrade Beer FestLove FestMusic WeekMusic Awards Ceremony (MAC), Classico, Dragačevski sabor trubača u Guči, na kojima publika iz godine u godinu želi da vidi svoje omiljene izvođače, ali i kroz solističke koncerte. Koncerti, festivali, uopšte događaji velikog obima – zahtevaju detaljnu pripremu i otprilike isto toliko vremena za dogovore i pregovore. Evo, najaktuelniji primer su koncerti svetske senzacije Rammstein, koji su zakazani za 24. i 25. maj na Ušću, za preko 100.000 posetilaca. To je najveći događaj u našoj istoriji. Na tim sastancima se govori doslovno o svakom elementu, ne biste mogli ni da pretpostavite šta to sve uključuje. Organizacija koncerta na tom nivou je komplikovan proces, o festivalima da ne govorimo, a iskustvo, sistematičnost i posvećenost ključni su elementi.

    Kako biste ocenili trenutnu situaciju u industriji organizacije događaja, posebno imajući u vidu da se najveći muzički festivali u Srbiji sada nalaze pod okriljem Skymusica?

    ‒ Ja sam veliki optimista kada je reč o ovom pitanju, pogotovo nakon čitavog iskustva sa pandemijom koronavirusa. Istina, festivali su veoma kompleksni, zahtevaju ogromnu energiju i dugoročno planiranje, ali svaki festival je iz godine u godinu sve veći brend i postaje sve značajniji za nas, publiku, ali i državu u kojoj se dešava. Exit je tri puta bio najveći major festival u Evropi, Belgrade Beer Fest je bio šesti najmnogoljudniji festival na svetu, a u vreme održavanja jedan je od 10 najpretraživanijih pojmova na Guglu. Music Week, koji će se, kao i Beer Fest, i ove godine održati u junu, iako je imao samo pet izdanja, u svom poslednjem izdanju uspeo je da okupi više od pola miliona mladih, koji su poklonici novog muzičkog talasa. Love Fest je ove godine ušao u 10 najboljih medijum festivala Starog kontinenta, a Guču je samo prošle godine posetilo više od pola miliona ljudi.

    Skymusic, MusicWeek

    Skymusic, MusicWeek

    Ovi podaci govore da industrija i te kako ima perspektivu, uprkos tome što mnogi misle da će razvoj AI i naprednih tehnologija doprineti promeni u ponašanju publike. Lično sam pristalica mišljenja da su ljudi socijalna bića i da im je, samim tim, i kontakt sa drugim ljudima, kroz različite vrste socijalizacije, neophodan.

    Kao lider u industriji, možete li nam podeliti neke od vaših vizija i planova za budućnost Sky Corpa, posebno u pogledu inovacija, proširenja ili diversifikacije usluga koje pružate?

    ‒ Osim što ćemo se i dalje razvijati na polju organizacije i produkcije velikih događaja, nastavićemo da ulažemo i u druge usluge koje korporacija pruža. Prvenstveno, radićemo na unapređenju našeg onlajn sistema Efinity, nastavićemo da ulažemo u Skymusic Entertainment sa ciljem da stvorimo vodeću regionalnu entertainment platformu i damo svoj doprinos stvaranju muzike i vizualne umetnosti.

    Milenko Škarić, Skymusic

    Milenko Škarić, Skymusic

    Ove godine ulazimo u industriju igranih video-formata, a naša nova publishing platforma SevenSky Entertainment je veoma brzo dospela u sam vrh te oblasti i ove godine će dobiti i svoj veliki TV šou.

    I na samom kraju, internacionalizacija i stvaranje evropskog brenda nešto je što je uvek bio naš cilj i ostajemo posvećeni njemu.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Skymusic /Live Production

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE