Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ploče, vinil

    Ploče su ponovo u modi: Broj prodavnica vinila dostigao decenijski maksimum

    Broj prodavnica u kojima se prodaju muzičke ploče u Velikoj Britaniji dostigao je vrhunac u poslednjoj deceniji, navelo je Udruženje za digitalnu zabavu i maloprodaju (ERA). Grupa je saopštila da sada u Ujedinjenom kraljevstvu postoji 461 nezavisna prodavnica ploča, što je 122 više nego pre 10 godina. 

    Nasuprot tome, broj prodavnica koje prodaju muziku na nosačima zvuka u fizičkom obliku, kao što su supermarketi i specijalizovani lanci, opao je za 8.000 u poređenju sa 2014. To znači da je samo osam odsto ukupne prodaje muzike sada. ERA je otkrila kako je muzičko tržište u Velikoj Britaniji prošle godine vredelo 2,5 miliona evra (2,2 milijarde funti), a ogroman udeo u tome, 84 odsto, pripisuje pretplatama za striming.

    Ali takođe je otkriveno da se potražnja za vinilnim pločama povećava 16. godinu zaredom, sa 6,5 miliona prodatih ploča sa ukupnom prodajom većom od 200 miliona evra. BBC prenosi da je 2,2 miliona tih ploča prodato u nezavisnim prodavnicama, a 128 miliona evra ukupne prodaje ostvareno je od starijih albuma, a ne od novih izdanja, prenosi BBC.

    Među ljubiteljima muzike ponovo su popularne i kasete, što potvrđuje povratak fizičkih nosača zvuka na tržište. Prodaja kaseta je, četvrtu godinu uzastopce, premašila 100.000 prodatih primeraka, navodi BBC.

    Zanimljivo je da je 2022. godine, prvi put od 1987. godine, prodaja vinil albuma nadmašila prodaju CD-ova. Streaming muzike i dalje čini najveći deo prihoda u muzičkoj industriji.

    Zašto ljudi vole ploče?

    Što se gramofonskih ploča tiče, uvek je bilo ljudi koji su tvrdili da muzika snimljena na njih zvuči bolje od digitalne muzike. Međutim, teško je da to može da objasni toliki porast popularnosti. Moguće je da je jedan od razloga i to što je album objavljen na ploči dovoljno velik da može da se smatra i kao umetničko delo, a postoji i nešto privlačno u baratanju sa fizičkim medijima, kao i u celom procesu puštanja ploča i menjanja strana.

    Naravno, tu je i „retro“ efekat, koji postaje sve popularniji. Poznato je da digitalni fotoaparati postaju sve traženiji u mlađoj populaciji koja je odrasla na kamerama u mobilnim telefonima, oduvek postoji zajednica koja se bavi restauriranjem starih računara, konzola i sličnih stvari koje su zamenile „superiornije“ alternative.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash/Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE